RAM
New member
Süpermarketlerde daha yüksek fiyatlar
Trump'ın tarifeleri tüketicilere geliyor
07/19/2025 – 07:19Okuma Süresi: 2 dakika.
ABD süpermarket zinciri Walmart'ın bir çalışanı bir müşteri toplar (sembol görüntüsü): Walmart şubelerindeki bazı fiyatlar Mart ayından bu yana önemli ölçüde arttı. (Kaynak: ImaGo/Christopher Katsarov)
ABD Başkanı'na göre, Trump'ın tarifeleri Amerikalıların hayatını iyileştirecek. Birçok Amerikalı için başlangıçta olumsuz sonuçları olmalıdırlar.
Perakende devi Walmart'ın şubelerinde alışveriş yaparken, ABD müşterileri giderek daha yüksek fiyatlarla karşı karşıya kalıyor. Haber istasyonunun analizi CNBC, ABD Başkanı Donald Trump tarafından belirli malları ithal etmek için tanıtılan cezai tarifelerin raflara nasıl yansıtıldığını belgeliyor, çünkü ev eşyaları, giyim veya çocuk ekipmanlarında örnek.
İlkbaharda Walmart, ABD hükümetinin gümrük kursu devam ederse belirli fiyat ayarlamalarının kaçınılmaz olduğunu açıkladı. Bu arada, bireysel ürünlerin fiyatlarının gerçekten fark edilir bir şekilde arttığını göstermektedir. Yalnızca Walmart'tan bulunan “güzel” markanın 12 parçalı bir pot seti, Mart ayında 99 dolardan 149 dolara daha pahalıydı. Bir Graco arabası seti de önemli ölçüde daha pahalıydı. Mart ayında 200 $ 'a mal oldu, şimdi yaklaşık 300 $ maliyet.
Ambalaj bilgilerine göre, bu malların çoğu Trump'ın gümrük politikasının ana hedeflerinden biri olan Çin'den geliyor. Yılın başından bu yana, belirli ürün gruplarına yüzde 30'a varan yeni ithalat tarifeleri başvurdu. Pakistan veya Endonezya gibi diğer ülkeler de ithalat vergilerinden etkilenmektedir. Buna göre, sadece Walmart etkilenmekle kalmıyor, aynı zamanda bu ülkelerde zaten üretilmiş ve zaten benzer fiyat olaylarını açıklayan Best Buy, Nike veya Costco gibi diğer ABD perakendecileri de etkileniyor.
Ancak CNBC raporunun gösterdiği gibi, ABD süpermarketlerindeki tüm mallar fiyata yükselmiyor: bazıları bir Mattel Barbie bebek gibi fiyata düştü. Ayrıca, tarifelerin neden olup olmadığı her artışla açık değildir. Bayiler, üretim maliyetleri, depo stratejileri veya döviz kurları da dahil olmak üzere fiyat gelişmelerini etkileyen çeşitli faktörleri ifade eder.
Pazar araştırmacılarına göre, tarifelerin etkileri şu anda seçilen ürün gruplarında özellikle belirgindir. Analiz şirketi Circana'ya göre, çocuk mobilyaları için fiyatlar Mart ve Mayıs ayları arasında yüzde 27'ye, polohemumlar için yüzde 21 ve elektrik diş fırçaları için yüzde 12 arttı. Aynı zamanda, talep birçok alanda istikrarlı kaldı – özellikle satışları neredeyse hiç değişmeyen gıda için.
Walmart'ın kendisi, fiyatları mümkün olduğunca düşük tutmaya çalıştığını ve mevcut 6.500'den fazla indirime atıfta bulunduğunu vurgulamaktadır. Ancak orada da, tüm ek maliyetleri dahili olarak yastıklamak mümkün değildir. CFO John David Rainey, CNBC'ye verdiği demeçte, “Kalıcı olarak düşük fiyatlar için tasarlandık – ancak bu maliyet artışlarının kapsamı bayilerin baş edebilecekleri şeyleri aşıyor.”
Tarifelerin perakende satış fiyat yapısını nasıl etkileyeceği açık kalır. Çok fazla, daha fazla ithalat vergisine karar verilip karar vermediğine veya mevcut önlemlerin rahatlamasına bağlıdır. Kesin olan bir şey var: Trump'ın tarifeleri – sadece kısmen – satış raflarına geldi. Ve “Amerika'yı Yeniden Harika Yap” Doktorlar sırasında ABD vatandaşları için vaat edilen daha iyi yaşam yerine, Amerikalılar ilk olarak Trump'ın siyasetini kendi cüzdanlarında fark ettiler, çünkü artan fiyatlar nedeniyle daha az paraları var.
Trump'ın tarifeleri tüketicilere geliyor
07/19/2025 – 07:19Okuma Süresi: 2 dakika.

ABD süpermarket zinciri Walmart'ın bir çalışanı bir müşteri toplar (sembol görüntüsü): Walmart şubelerindeki bazı fiyatlar Mart ayından bu yana önemli ölçüde arttı. (Kaynak: ImaGo/Christopher Katsarov)
ABD Başkanı'na göre, Trump'ın tarifeleri Amerikalıların hayatını iyileştirecek. Birçok Amerikalı için başlangıçta olumsuz sonuçları olmalıdırlar.
Perakende devi Walmart'ın şubelerinde alışveriş yaparken, ABD müşterileri giderek daha yüksek fiyatlarla karşı karşıya kalıyor. Haber istasyonunun analizi CNBC, ABD Başkanı Donald Trump tarafından belirli malları ithal etmek için tanıtılan cezai tarifelerin raflara nasıl yansıtıldığını belgeliyor, çünkü ev eşyaları, giyim veya çocuk ekipmanlarında örnek.
İlkbaharda Walmart, ABD hükümetinin gümrük kursu devam ederse belirli fiyat ayarlamalarının kaçınılmaz olduğunu açıkladı. Bu arada, bireysel ürünlerin fiyatlarının gerçekten fark edilir bir şekilde arttığını göstermektedir. Yalnızca Walmart'tan bulunan “güzel” markanın 12 parçalı bir pot seti, Mart ayında 99 dolardan 149 dolara daha pahalıydı. Bir Graco arabası seti de önemli ölçüde daha pahalıydı. Mart ayında 200 $ 'a mal oldu, şimdi yaklaşık 300 $ maliyet.
Ambalaj bilgilerine göre, bu malların çoğu Trump'ın gümrük politikasının ana hedeflerinden biri olan Çin'den geliyor. Yılın başından bu yana, belirli ürün gruplarına yüzde 30'a varan yeni ithalat tarifeleri başvurdu. Pakistan veya Endonezya gibi diğer ülkeler de ithalat vergilerinden etkilenmektedir. Buna göre, sadece Walmart etkilenmekle kalmıyor, aynı zamanda bu ülkelerde zaten üretilmiş ve zaten benzer fiyat olaylarını açıklayan Best Buy, Nike veya Costco gibi diğer ABD perakendecileri de etkileniyor.
Ancak CNBC raporunun gösterdiği gibi, ABD süpermarketlerindeki tüm mallar fiyata yükselmiyor: bazıları bir Mattel Barbie bebek gibi fiyata düştü. Ayrıca, tarifelerin neden olup olmadığı her artışla açık değildir. Bayiler, üretim maliyetleri, depo stratejileri veya döviz kurları da dahil olmak üzere fiyat gelişmelerini etkileyen çeşitli faktörleri ifade eder.
Pazar araştırmacılarına göre, tarifelerin etkileri şu anda seçilen ürün gruplarında özellikle belirgindir. Analiz şirketi Circana'ya göre, çocuk mobilyaları için fiyatlar Mart ve Mayıs ayları arasında yüzde 27'ye, polohemumlar için yüzde 21 ve elektrik diş fırçaları için yüzde 12 arttı. Aynı zamanda, talep birçok alanda istikrarlı kaldı – özellikle satışları neredeyse hiç değişmeyen gıda için.
Walmart'ın kendisi, fiyatları mümkün olduğunca düşük tutmaya çalıştığını ve mevcut 6.500'den fazla indirime atıfta bulunduğunu vurgulamaktadır. Ancak orada da, tüm ek maliyetleri dahili olarak yastıklamak mümkün değildir. CFO John David Rainey, CNBC'ye verdiği demeçte, “Kalıcı olarak düşük fiyatlar için tasarlandık – ancak bu maliyet artışlarının kapsamı bayilerin baş edebilecekleri şeyleri aşıyor.”
Tarifelerin perakende satış fiyat yapısını nasıl etkileyeceği açık kalır. Çok fazla, daha fazla ithalat vergisine karar verilip karar vermediğine veya mevcut önlemlerin rahatlamasına bağlıdır. Kesin olan bir şey var: Trump'ın tarifeleri – sadece kısmen – satış raflarına geldi. Ve “Amerika'yı Yeniden Harika Yap” Doktorlar sırasında ABD vatandaşları için vaat edilen daha iyi yaşam yerine, Amerikalılar ilk olarak Trump'ın siyasetini kendi cüzdanlarında fark ettiler, çünkü artan fiyatlar nedeniyle daha az paraları var.