Kahve zincirinin yoğun saatlerde çok fazla müşterisi var

RAM

New member



Starbucks'ın satışları son zamanlarda beklenenden daha kötü çıktı. Hisse senedi bile çöktü. Nedeni şaşırtıcı: çok fazla müşteri.


Popüler kahvehane zinciri Starbucks, hisse fiyatlarında önemli bir düşüş ve satışlarda gözle görülür bir düşüşle baş etmek zorunda. 2024'ün ikinci çeyreğinde şirket 8,6 milyar ABD doları (yaklaşık 8,38 milyar avro) satış kaydetti; uzmanlar aslında üç aylık satışların 9,12 milyar ABD doları (yaklaşık 8,5 milyar avro) olduğunu tahmin ediyordu. “Business Insider” raporları.


Satışların azalmasının bir nedeni: Starbucks müşterilerinin artık gün içinde şubelere gelmemesi. Aslında Starbucks CEO'su Laxman Narasimhan'ın da doğruladığı gibi işlerin yedeklendiği yerler öncelikle trafiğin yoğun olduğu saatlerde oluyor. Barista ve kasiyerler buna ayak uyduramıyor. Bu da rakamlar üzerinde baskı yaratıyor.


Yoğun saatlerde aşırı talep nedeniyle stok değeri düşüyor


Starbucks uygulaması aracılığıyla alınan siparişler sisteme ek yük getiriyor. Pek çok kullanıcının, beklenen bekleme süresinin çok uzun olması veya ürünlerin mevcut olmaması durumunda siparişlerini iptal ettiği görülüyor. Business Insider'ın raporuna göre, analize göre bu, mobil sipariş veren sekiz müşteriden birden fazlasının gerçekten ilgilenecekleri en az bir menü öğesini sildiği anlamına geliyor. Bu, şirketin kuyruklarda ve beklemede çok fazla para bıraktığı anlamına geliyor.


Birçok yatırımcı şirketin üç aylık raporundan endişe duyuyor. Sonuç, Starbucks hisselerinde bir çöküş oldu: Bir gün içinde değerlerinin neredeyse yüzde 14'ünü kaybettiler. Salı günü 82 avro iken Çarşamba günü sadece 70 avroydu. CEO Narasimhan, yatırımcılara Starbucks'ın sabah trafiğinin yoğun olduğu saatlerde performansını iyileştirmek için çalıştığına dair güvence verdi.


“Business Insider”ın haberine göre, çeyrek dönemlik satışların nispeten zayıf olmasına rağmen şirket ikinci çeyrekte 364 yeni şube açtı. Kahvehane zincirinin yeni lokasyonlarının çoğu ABD ve Çin'de.