90 Gün Havada Kalabiliyor, Yakıt İstemiyor: İşte Skydweller!

A

admin

Guest
90 Gün Havada Kalabiliyor, Yakıt İstemiyor: İşte Skydweller!
Pilotsuz olarak bir seferde aylarca seyir yapabilen ve güneş gücüyle çalışan bir uçak şu anda geliştirilme basamağında ve yakında göklere çıkabilir. Bu insansız hava aracı, ticari ve askeri uygulamalar için ultra kalıcı dronlar geliştiren bir ABD-İspanyol havacılık şirketi olan Skydweller Aero Inc. tarafınca geliştiriliyor.

Skydweller uçağı, 2 kilovat güç sağlayabilen 270 metrekare fotovoltaik hücre ile donatılmış 72 metre kanat açıklığına sahip. Esnek yükü yardımıyla telekomünikasyon, jeo-uzamsal izleme, data toplama, hava kestirimi, acil durum operasyonları ve nezaret dahil olmak üzere bir hayli alanda kullanılabilme potansiyeline sahip.

Sağlam drone şu anda insan pilotlarla yapılan ön uçuş testlerini gerçekleştiriyor. Şirketin basın açıklamasına göre, Nisan 2021’de gerçekleştirilen mürettebatlı bir test uçuşu, güneş güçlü bir uçak tarafınca ulaşılan ve sürdürülen en yüksek irtifa için potansiyel olarak dünya rekorunu kırdı ve yaklaşık 4.875 metrede seyir yaptı.

Firmanın son maksadı, tarihteki en uzun daima güneş güçlü uçuş programı olan 90 güne kadar mürettebatsız uçabilen güneş güçlü bir uçak geliştirmek. Flight Küresel, şirketin 2021’in sonu ile 2022’nin ortaları içinde bir noktada uçağın güneş güçlü, uzun periyodik uçuşunu göstermeyi umduğunu söylüyor. Medya kuruluşu ayrıyeten şirketin ABD Donanması’ndan uçağın yeteneklerini göstermek için 5 milyon dolarlık bir kontrat aldığını açıklamış durumda. Bir Skydweller Aero sözcüsü, yaptığı açıklamada “Bu araştırma ve geliştirme kontratı, Skydweller’a ulusal güvenlik gayretleri için teknolojiyi ilerletirken sıfır karbon tahlilini daha da geliştirme fırsatı sağlayacak” dedi.

Skydweller daha evvel merkezi Roma’da bulunan milyar dolarlık İtalyan havacılık şirketi Leonardo’dan da yatırım almıştı.

Skydweller uçağı, André Borschberg ve Bertrand Piccard isimli iki pilotun 2015 ve 2016 yılları içinde dünyayı dolaştığı güneş güçlü uçak Solar Impulse‘ın yenilenmiş bir versiyonu olarak kabul edilebilir. 16 ay süren 17 ayaklı seyahati sırasında uçak, Abu Dabi’den daha sonra Asya boyunca ilerleyip, Pasifik üzerinden Hawaii’ye geçtikten daha sonra anakara ABD’ye geçmiş, İspanya ve Mısır’da durduktan daha sonra en sonunda Abu Dabi’ye geri dönmüştü. Bu toplam uçuşun en uzun ayağı, Japonya’dan Hawaii’ye 117 saat 52 dakika süren 7.212 kilometrelik seyahatti.

Bu uçuşun tamamlanmasından üç yıl daha sonra Solar Impulse ve Skydweller, çığır açan bu uçağın gelecekte kullanması için bir mutabakat imzaladı. Tüm hesaplara göre, yeni Skydweller aracı, bu uzun müddetli mürettebatsız uçuş düşünü mümkün kılacak yeni teknoloji ve yazılımla donatılmış bir Solar Impulse uçağı üzere görünüyor.

Solar Impulse’ın Başlatıcısı ve Lideri Bertrand Piccard, 2019’da yaptığı açıklamada, “Solar Impulse, bu tasarlanan ikinci ömürde, pak teknolojilerin imkansızı başarabileceğini ve beraberinde sürdürülebilir bir gelecek inşa edebileceğini göstermeye devam edecek” demişti ve eklemişti: “Skydweller ile, dünyanın en ünlü güneş gücüyle çalışan sınırsız dayanıklılığa sahip uçağı, tek bir damla yakıt kullanmadan, daha uyguna yönelik somut yararlara sahip olacak.