Almanya'da 23.000 eksik kamyon park yeri

RAM

New member



Almanya'daki dinlenme alanlarında binlerce kamyon park yeri eksik. Ancak sendika temsilcileri sorunun daha fazla park yeri ile çözülebileceğine inanmıyor.


Almanya'da kamyon sürücülerinin otoyollardaki dinlenme alanlarında park yeri araması sırasında durum gergin olmaya devam ediyor. Federal Ulaştırma Bakanlığı, talep üzerine duyurduğu gibi, kamyon park yeri sayısını sürekli artırma hedefini güçlü bir şekilde takip ediyor. Bir sözcü, “Bununla birlikte, özellikle geceleri dinlenme alanlarında hala darboğazlar var” dedi.


Kamyon park yeri sayısı 2018'den bu yana sürekli arttı. Bakanlığa göre 2018 ile 2023 yılları arasında 3 bin civarında park yeri eklendi. Bunlardan 542'si son iki yılda oluşturuldu.


“Bunlar savunulamaz koşullardır”


Ulaştırma Bakanlığı tarafından 2018 yılında otoyollar boyunca kamyon park etme durumuna ilişkin ülke çapında yaptırılan bir araştırma, yaklaşık 71.000 kamyon park yerine karşılık geceleri 94.000 kamyonun park edildiğini gösterdi. Buna göre o dönemde 23 bin civarında tır park yeri sıkıntısı vardı. Geçen yıl bir anket daha yapıldı. Bakanlık şu anda daha fazla bilgi sağlayamıyor; Bir sözcü, değerlendirmenin halen devam ettiğini söyledi.


Eleştiriler hem işverenlerden hem de çalışanlardan geliyor. Federal Karayolu Taşımacılığı, Lojistik ve Atık Bertarafı Birliği yönetim kurulu sözcüsü Dirk Engelhardt, “Durum gerçekten korkutucu derecede tehdit edici” dedi. Akşam saatlerinde sürücülerin park yeri bulamamaları büyük sorun oluşturuyor. Sürücüler için stresli olduğu kadar otoparkların giriş ve çıkışlarına park etmeleri de tehlikelidir. Engelhardt, “Bunlar savunulamaz koşullardır” dedi.


Verdi daha fazla yük trafiğini demiryoluna kaydırmak istiyor


Verdi sendikasının federal lojistik grubuna başkanlık eden Stefan Thyroke, sürücülerin park durumunun iyi olmadığını söyledi. Thyroke sadece daha fazla park alanı inşa etmeyi uygun görmüyor.


Sendikacı, “Bizim görüşümüz, sorunun başka bir yolla, yani sürücülerin otoyollardan çekilmesiyle de çözülebileceği yönünde” dedi. Örneğin, daha fazla yük trafiği demiryoluna kaydırılabilir.