Bahn mahkemede yenilgiyi kabul etti

RAM

New member
Bugün bir grev daha var. Deutsche Bahn daha önce mahkemeye acil başvuruda bulunamamıştı.


Demiryolu, uzun mesafe tren trafiğinin yaklaşık beşte birini güvence altına alan bir acil durum tarifesi düzenledi. Bölgesel ulaşım ve Deutsche Bahn S-Bahn'ı da etkilenecektir. Teklif bölgeye bağlı olarak büyük ölçüde değişebilir:


Grev Çarşamba günü sona erdikten sonra bile yolcular tren iptallerini ve gecikmeleri beklemeye devam etmeli. Yük taşımacılığındaki grev Pazartesi akşamı başladı.


Gömülü içerik simgesi resmi


Göm


Bahn çağrıda bulunuyor: “Dalganın çarpmasını durdurmak için her şeyi yapın”


Bu, Alman Lokomotif Şoförleri Sendikası'nın (GDL) mevcut toplu pazarlık turunda gerçekleştirdiği altıncı endüstriyel eylemdir. Pazartesi günü demiryolu, grevi mahkemede durdurmaya çalıştı ancak başarısızlıkla sonuçlandı ve ardından Hessen Eyaleti İş Mahkemesi'ne itirazda bulunacağını duyurdu.


Demiryolu işverenleri derneği AGV Move'un genel müdürü Florian Weh, iş mahkemesinin kararından sonra, “Grev duyurusu çok kısa vadeli ve aynı zamanda hukuka aykırı talepler de var” dedi. “Müşterilerimizin çıkarları doğrultusunda dalga saldırısını durdurmak için elimizden gelen her şeyi yapıyoruz.”


İtirazın Salı günü öğlen grev başladıktan sonraya kadar görüşülmesi planlanmıyor. Hessen Eyaleti İş Mahkemesi, Frankfurt İş Mahkemesi'nden farklı bir karar alırsa, GDL grevine ara vermek zorunda kalacak. Ancak bu, yolculara yönelik kısıtlamaların derhal sona ermesi anlamına gelmiyor.


Önceki GDL grevi geçen hafta Cuma günü sona erdi ve sendika bir sonraki grevi Pazar akşamı duyurdu. İş dünyası temsilcileri, eylemleri grev hakkının kötüye kullanılması ve iş merkezi olarak Almanya'ya yük olması nedeniyle eleştirdi. Demiryolu, milyonlarca demiryolu yolcusu ve ekonomi için mantıksız bir beklentiden söz etti.


Endüstriyel anlaşmazlık neyle ilgili?


Sendika demiryolunda daha yüksek maaşlar ve daha az çalışma saatleri için mücadele ediyor. Çatışmanın özü, vardiyalı işçilerin aynı parayla mevcut 38 saat yerine yalnızca 35 saat çalışması yönündeki talep olmaya devam ediyor. Demiryolu, ılımlı bir şekilde bir uzlaşma önerisini kabul etti. Bu, çalışma saatlerinin 2028 yılına kadar iki aşamada 36 saate düşürülmesini öngörüyordu.


GDL bunu reddetti ve görüşmelerin başarısızlıkla sonuçlanmasına izin verdi. Artık yeni grevleri 48 saat önceden değil, kısa sürede duyuruyor. Tren makinistleri sendikası ve başkanı Claus Weselsky de Paskalya nedeniyle grev olasılığını dışlamadı.


Deutsche Bahn müşterileri neredeyse bir yıldır defalarca greve maruz kalıyor. GDL'den önce, daha büyük bir demiryolu ve ulaştırma sendikası, geçen baharda iki uyarı greviyle daha iyi bir tarife için mücadele etmişti; üçüncü uyarı grevi mahkemeler tarafından durduruldu. GDL'nin iş anlaşmazlıkları sonbaharda başladı.