Deerberg ve Klingel iflas etti: Postayla sipariş krizi mi? endüstri uyarıyor

RAM

New member



Önce Deerberg, şimdi de Klingel: Alman postayla sipariş işinde iki geleneksel şirket kapanıyor. Sektör temsilcileri daha fazla iflas konusunda uyarıyor.


Art arda iki iflas: 100 yıl sonra Klingel gitti. Ağırlıklı olarak modayla tanınan postayla sipariş şirketi Ocak 2024’te kapanacak. Şirket Pazartesi günü Pforzheim’da grup için yatırımcı bulunmadığını duyurdu. 1.300’den fazla iş kaybedilecek.


Sektörde neler oluyor? Almanlar giderek daha fazla internetten sipariş vermiyor mu? Özellikle postayla sipariş son zamanlarda büyüyen bir pazar olarak görülmüyor muydu?


Aslında evet, sektördeki kişiler bunu söylüyor. Ancak diğer şirketler de yakında Klingel ve Deerberg’inkine benzer bir kaderle karşılaşabilir. En azından Federal E-Ticaret ve Posta Siparişi Birliği (BEVH) sözcüsü Frank Düssler bunu böyle görüyor. T-online ile yaptığı bir röportajda şunları söylüyor: “Önceki yıllardaki güçlü büyüme yalnızca altyapıya, insanlara ve süreçlere yapılan yatırımlarla mümkün oldu; buna müşterilerin satın alma konusundaki isteksizliği nedeniyle artık sonuç üzerinde ağır bir yük oluşturan sabit maliyetler de dahil. “


İflas sayısı artıyor


Basit bir dille söylemek gerekirse: Yüksek enflasyon nedeniyle Almanlar daha az satın alıyor. Postayla sipariş şirketleri bunun etkilerini hissediyor; yalnızca onlar değil:


Bu nedenle, sektör dışından giderek daha fazla uzman, uzun zamandır ekonomik gerilemenin sonuçları konusunda uyarıda bulunuyor. Korona salgını sonrasında ve yüksek enflasyonun bir sonucu olarak iflas dalgasının gelebileceğine dair endişeler yayılıyor.


Bu sadece bir his değil, rakamlar da buna karşılık gelen bir eğilimi gösteriyor: Federal İstatistik Bürosu, ön bilgilere dayanarak Temmuz ayında düzenli iflasların sayısının bir önceki yılın ayına göre neredeyse dörtte bir oranında (yüzde 23,8) düştüğünü hesapladı. artmış olan. İstatistikçilere göre bu durum son birkaç aydır devam eden bir trend.


Bu durum artık postayla sipariş ve çevrimiçi perakendecileri de etkiliyor. BEVH tarafından yapılan bir tahmin, çevrimiçi giyim perakende satışlarının 2023 yılında bir önceki yıla göre yüzde 20’den fazla düşeceğini varsayıyor.


“Kötü tüketici ortamından geri çekilmeyin”


Düssler, “Çevrimiçi ticaret, zayıf tüketici ortamından kolayca kaçamaz. Bu aynı zamanda özellikle postayla sipariş şirketlerini değil, tüm perakende ticaretini etkileyen bir sorundur” diyor. Umudu: “Çerçeve koşulları yeniden düzelirse e-ticaret yine ortalamanın üzerinde büyüyecektir.”


Klingel ve Deerberg’in spesifik vakalarında birçok faktör bir araya geldi. Her iki tüccar da, Ukrayna savaşının neden olduğu yüksek enflasyon nedeniyle insanların satın alma isteğinin azaldığını açıkladı. Klingel ayrıca katalog üretimi ve nakliyeyle ilgili artan maliyetlerin de yük oluşturduğunu belirtiyor. 2022’de BT sistemlerinin gerekli dönüşümü de bunda etkili oldu.


Bütün bunlar, postayla sipariş işinin, iflasları bildirme yükümlülüğüne ilişkin düzenlemelerin bu arada gevşetildiği Corona döneminden pek de gerçek bir telafi etkisi olmadığı anlamına geliyor. Sektör derneğine göre bunun yerine, daha yeni tetikleyiciler var: “Devam eden pazar araştırmamızdan, çevrimiçi tüketimin Ukrayna’da savaş patlak verdiğinde tam olarak çöktüğünü biliyoruz. O zamandan bu yana hemen ihtiyaç duyulmayan şeylerin satın alınması azaldı, ” diyor Düssler.


Otto bir rol model mi?


Ancak tüm sektör için ders almak zordur. Geleneksel şirket Otto, kataloglu klasik bir postayla sipariş şirketinden dijital pazara dönüşümüyle öncü olarak değerlendiriliyor; ancak Hamburg merkezli şirket aynı zamanda satın alma isteğindeki değişikliği de açıkça hissediyor. Grup 2021’de hâlâ 1,8 milyar avro kar açıklarken, Otto 2022/23 mali yılında (Şubat ayının sonuna kadar) kırmızıya düştü. Sonuç olarak 413 milyon euroluk kayıp yaşandı.