Muqe
New member
Belediye başkanı Güzel“Başkent” ve ana krocerist limanı ve havaalanı Fransız RivierasıFransa'nın beşinci şehri. Birkaç saat önce, metropolünün sularında büyük yolcu gemilerinin havaalanını yasaklamayı amaçlayan bir yönetmelik imzaladı. Artık küresel yolculuk senaryosunda tekrarlanan arzu, Kruvazörlerin amblemlerinden biri olduğu “Motor Dışı Motorizm” tehdidi karşısında “seçilmiş turizmi” teşvik etmektir. Fransa'nın güneyinde, Venedik'ten Adriyatik'in doğu kıyısına, Santorini'den Alaska'nın uzak kıyılarına kadar her yerde giderek daha uzun vadeli hale gelen bir sorun.
Evet yalnızca 900'den az yolcusu olan gemiler için
gemiler kapasiteli aşağılıkEo eşittir 900 yolcugenellikle çok daha lüks, memleketinin küçük limanına hoş geldiniz Giuseppe GaribaldiÖyle ki, özellikle komutanların havalimanı sırasında motoru kapatmasına olanak sağlayacak elektrifikasyonla onları daha iyi karşılayacak gelişmeler sürüyor. 2025 yılı için, 32 ila 700 yolcu kapasiteli, bu tip teknelerin yaklaşık 124 durağı bulunmaktadır. Tam tersine, şu anda Rada'ya demirleyen en büyük kapasiteli gemiler, komşuya bakan körfezin derin sularında. Villefranche-sur-Merartık hoş karşılanmayacak.
Nice limanı
İlk vatandaşın stratejisi
Belediye başkanı Hıristiyan Estrosi Binlerce kişinin bulunduğu kruvazörlerin varlığını yasaklama yetkisine sahip değil, ancak Villefranche-sur-Mer dahil birçok belediyeyi içeren büyükşehir Nice-Costa Azzurra'nın başkanı olarak imzalanan kararname, onların bu kruvazörleri karaya çıkarmalarını yasaklıyor. Yolcuların herhangi bir geziye ilgi duyması, nakliye şirketlerinin havalimanına olan ilgisini büyük ölçüde sınırlıyor.
Porto della Costa Azzurra web sitesine göre 2025'te neredeyse bekleniyor 90 durak Limanın üçte ikisi 900'den fazla yolcu taşıyan gemilerden oluşacak. Ayrıca, “Bir R var300.000 yolcu Nice belediye başkanı, 2024'teki 160.000 rakamına kıyasla 2026'ya kadar” güvence verdi. “Güzel evet, yüzen binalar hayır” diye özetledi.
Çevrecilerin memnuniyeti
Yıllardır önlem alınmasını isteyen Kent Konseyi'ndeki çevreciler ise “Bu büyük bir zafer” diyerek tepki gösterdi. Kararname, şirketler veya büyükşehirdeki bazı belediye başkanları tarafından itiraz edilme riskiyle karşı karşıya kalsa da, bu “ileriye doğru atılmış bir adım” ve “yaşam kalitesi, halk sağlığı ve deniz ekosistemlerimizin korunması açısından belirleyici bir dönüm noktası”.
Christian Estrosi (AFP)
Cannes'da seçilen yol
Fransız Rivierası'nda kruvaziyer gemileri (ve şirketleri) ile belediye başkanları arasındaki ilişkiler giderek birbirini şiddetlendirdi. Yani bir CannesYılda 400.000'den fazla yolcunun geçiş yaptığı belediye başkanı David LisnardFransa Belediye Başkanları Birliği Başkanı, deniz devlerinin liman önünde demir atmasını düzenli olarak eleştiriyor. Kroisette ve iktidarsızlığı ve genel olarak belediye başkanları başına gelen her şeyde kıyı şeridinden 300 metreden fazla. 2019 yılında yolcuları engelleme cezası kapsamında şirketlere çevre kartı uygulaması uyguladı. Artık kıyı topluluklarının belediye başkanlarının daha geniş bir deniz bölgesinde trafiği düzenleyebilmeleri ve gemilerden kaynaklanan herhangi bir ihlali cezalandırabilecek bir çevre polisi oluşturabilmeleri çağrısında bulunuyor.
Sahiplerin şaşkınlığı
Estetosis girişimi Uluslararası Kruvaziyer Şirketleri Birliği'nin anında tepkisine neden oldu (Clia), kendisini “şaşırdığını” ilan etti. “Şaşırdık (…), her şeyden önce, 2025'te hiçbir büyük gemi Nice limanında durmayacak. CLIA, yerel ekonomik operatörlerin ve bu bölgeyi keşfetmek isteyen gezginlerin çıkarına, yetkilileri bu kararı yeniden gözden geçirmeye çağırıyoruz “, diyor CLIA. Bu önlemler “yalnızca kruvaziyer endüstrisini damgalıyor”, dernekten üzüntü duyuyor ve “Hiçbir şey yapmıyorlar” derneğin “Akdeniz'deki turizm aktörleriyle işbirliği içinde aktif olarak savunduğu” sürdürülebilir turizmi teşvik etmek. Clia'ya göre, Üç büyük yolcu gemisi ve 34 orta boy gemi 2025 yılında Nice yakınlarındaki Villefranche-sur-Mer açıklarına demirlemeleri gerekiyor.
Evet yalnızca 900'den az yolcusu olan gemiler için
gemiler kapasiteli aşağılıkEo eşittir 900 yolcugenellikle çok daha lüks, memleketinin küçük limanına hoş geldiniz Giuseppe GaribaldiÖyle ki, özellikle komutanların havalimanı sırasında motoru kapatmasına olanak sağlayacak elektrifikasyonla onları daha iyi karşılayacak gelişmeler sürüyor. 2025 yılı için, 32 ila 700 yolcu kapasiteli, bu tip teknelerin yaklaşık 124 durağı bulunmaktadır. Tam tersine, şu anda Rada'ya demirleyen en büyük kapasiteli gemiler, komşuya bakan körfezin derin sularında. Villefranche-sur-Merartık hoş karşılanmayacak.

Nice limanı
İlk vatandaşın stratejisi
Belediye başkanı Hıristiyan Estrosi Binlerce kişinin bulunduğu kruvazörlerin varlığını yasaklama yetkisine sahip değil, ancak Villefranche-sur-Mer dahil birçok belediyeyi içeren büyükşehir Nice-Costa Azzurra'nın başkanı olarak imzalanan kararname, onların bu kruvazörleri karaya çıkarmalarını yasaklıyor. Yolcuların herhangi bir geziye ilgi duyması, nakliye şirketlerinin havalimanına olan ilgisini büyük ölçüde sınırlıyor.
Porto della Costa Azzurra web sitesine göre 2025'te neredeyse bekleniyor 90 durak Limanın üçte ikisi 900'den fazla yolcu taşıyan gemilerden oluşacak. Ayrıca, “Bir R var300.000 yolcu Nice belediye başkanı, 2024'teki 160.000 rakamına kıyasla 2026'ya kadar” güvence verdi. “Güzel evet, yüzen binalar hayır” diye özetledi.
Çevrecilerin memnuniyeti
Yıllardır önlem alınmasını isteyen Kent Konseyi'ndeki çevreciler ise “Bu büyük bir zafer” diyerek tepki gösterdi. Kararname, şirketler veya büyükşehirdeki bazı belediye başkanları tarafından itiraz edilme riskiyle karşı karşıya kalsa da, bu “ileriye doğru atılmış bir adım” ve “yaşam kalitesi, halk sağlığı ve deniz ekosistemlerimizin korunması açısından belirleyici bir dönüm noktası”.


Christian Estrosi (AFP)
Cannes'da seçilen yol
Fransız Rivierası'nda kruvaziyer gemileri (ve şirketleri) ile belediye başkanları arasındaki ilişkiler giderek birbirini şiddetlendirdi. Yani bir CannesYılda 400.000'den fazla yolcunun geçiş yaptığı belediye başkanı David LisnardFransa Belediye Başkanları Birliği Başkanı, deniz devlerinin liman önünde demir atmasını düzenli olarak eleştiriyor. Kroisette ve iktidarsızlığı ve genel olarak belediye başkanları başına gelen her şeyde kıyı şeridinden 300 metreden fazla. 2019 yılında yolcuları engelleme cezası kapsamında şirketlere çevre kartı uygulaması uyguladı. Artık kıyı topluluklarının belediye başkanlarının daha geniş bir deniz bölgesinde trafiği düzenleyebilmeleri ve gemilerden kaynaklanan herhangi bir ihlali cezalandırabilecek bir çevre polisi oluşturabilmeleri çağrısında bulunuyor.
Sahiplerin şaşkınlığı
Estetosis girişimi Uluslararası Kruvaziyer Şirketleri Birliği'nin anında tepkisine neden oldu (Clia), kendisini “şaşırdığını” ilan etti. “Şaşırdık (…), her şeyden önce, 2025'te hiçbir büyük gemi Nice limanında durmayacak. CLIA, yerel ekonomik operatörlerin ve bu bölgeyi keşfetmek isteyen gezginlerin çıkarına, yetkilileri bu kararı yeniden gözden geçirmeye çağırıyoruz “, diyor CLIA. Bu önlemler “yalnızca kruvaziyer endüstrisini damgalıyor”, dernekten üzüntü duyuyor ve “Hiçbir şey yapmıyorlar” derneğin “Akdeniz'deki turizm aktörleriyle işbirliği içinde aktif olarak savunduğu” sürdürülebilir turizmi teşvik etmek. Clia'ya göre, Üç büyük yolcu gemisi ve 34 orta boy gemi 2025 yılında Nice yakınlarındaki Villefranche-sur-Mer açıklarına demirlemeleri gerekiyor.