İstikrar Paktı için yeni AB kuralları. Dombrovskis: “Devletler artık bunu erteleyemeyecek”

Muqe

New member
Avrupa Komisyonu, kamu maliyesine ilişkin Topluluk kuralları dizisi olan İstikrar ve Büyüme Paktı’nın beklenen revizyonu için teklifini sundu. AB’nin Ekonomiden Sorumlu Komiserinin belirttiği gibi, Paul Gentiloni, “üye devletler tarafından hazırlanan orta vadeli mali yapısal planlar yoluyla daha fazla ulusal mülkiyeti teşvik etmek”. “Aynı anda eşit muamele ve her bir ülkenin özel durumlarının dikkate alınmasını” sağlayan kurallar, “üye devletlere bütçe yörüngelerini belirlemede daha fazla manevra alanı” vererek “daha güvenilir uygulamaya” izin verecektir. Komisyon Başkan Yardımcısına göre, Valdis Dombrovskis, artık “eyaletler artık bütçe ayarlamalarını erteleyemeyecek” ve “artık bahane kalmayacak”. Komisyonun önerisi önümüzdeki birkaç gün içinde Eurogroup’un masasında olacak ve açıklanan hedef, yasama çalışmalarını yıl sonuna kadar kapatmak ve kuralları Ocak 2024’ten itibaren tetiklemek. Bu hedefe ulaşmak”, diyor Gentiloni: “Ve tüm üye devletlerin çıkarına. bu yılın sonu”

Üye ülkelerin planları ve AB öncelikleri


Brüksel’e göre, teklifin tamamı orta vadeli ulusal finansal planlama. Üye ülkelerin planlarında bütçe hedeflerini, yatırım tedbirlerini ve reformları gündemde belirlemek için dört yıllık bir ufuk olacak. Bu, bütçe planlarının tanımında sözde “ulusal mülkiyeti” ödüllendirir.

Macron ve Meloni güvercin ittifakında bir arada. Ancak AB daha az açık istiyor



muhabirimiz Claudio Tito tarafından

25 Nisan 2023



Bu noktayla birlikte, diğer dört husus da odak noktasıdır: kamu borcunun azaltılmasını ve açıkların GSYİH’nın %3’ünün altında tutulmasını sağlayan çok yıllı harcama hedefleri açısından formüle edilmiş mali konsolidasyon yolları ile daha basit ve daha şeffaf referanslar. ; daha kademeli mali uyum yolları AB öncelikleri doğrultusunda sürdürülebilir ve kapsayıcı büyümeyi teşvik eden “inandırıcı” reformlar ve yatırım taahhütleri eşlik ediyorsa; daha fazla güven “ihlal” prosedürleri ve “ortak garantiler” hükümetlerin kendi mali uyum yollarını belirlemeleri için mevcut olan daha geniş hareket alanının bir muadili olarak; bağımsız ulusal mali kurumlar için bağımsızlık ve görevler için yeni ortak asgari standartlar. Tümü, bazı belirli harcama kalemleri (yeşil veya dijital gibi) için herhangi bir “altın kural” olmaksızın, ancak sürdürülebilir borç gidişatını tanımlarken bu kalemleri dikkate alarak, yatırımlara yer bırakmak amacıyla.

İtalya 14-15 milyarlık bir düzeltme riskiyle karşı karşıya


Komisyon tahminlerine göre, yeni kurallara göre İtalya, GSYİH’nın %0,85’ine eşit, yani 14-15 milyar civarında oldukça büyük bir düzeltme uygulamalı. Öğrenilenlere göre hesaplar Brüksel’de bugün sunulan İstikrar ve Büyüme Paktı’nda reform yapılmasına yönelik teklifte yer alan parametreler temelinde hazırlandı ve şimdiden tek tek ülkelere iletildi.

Komisyon teknisyenleri tarafından yürütülen simülasyon, İtalya’daki açık ile GSYİH ve kamu borcu ile GSYİH arasındaki oranlara ilişkin verileri referans olarak alıyor. Bugün Pakt’ta sunulan reform önerisi, referans parametrelerden (açık-GSYİH oranı için %3 ve açık-GSYİH için %60) çok büyük bir sapma olmayan ülkeler için minimum %0,50’lik bir ayarlama sağladığından, İtalya için dört yıl boyunca kalibre edilirse, teknik iyileşme yörüngesinin yıllık %0,85’lik bir azalma sağlaması gerektiği sonucuna varıldı.

Öte yandan İtalya, kamu hesaplarının geri ödenmesi için öngörülen sürenin, yani yedi yıl uzatılmasını isteseydi ve bundan faydalanabilseydi, yıllık düzeltme GSYİH’nın %0,45’ine düşecekti. Fransa için Komisyonun simülasyonu, yedi yılda %0,35’e düşecek olan 4 yılda GSYİH’nın %0,65’i kadar bir getiriye ihtiyaç duyulduğunu gösteriyor. İspanya için iki ölçüt bunun yerine 4 yıl üzerinden 0,60 ve yedi üzerinden 0,35 olacaktır.

İtalya için kurallar ve Berlin için uzlaşma


İtalya için arifede beklenen haberler doğrulandı: manevra alanı bazı yönlerden genişliyor ve bazı yönlerden daralıyor. Gentiloni, “Borç seviyesini düşürmek zorunda kalacak, bence sadece hükümette değil, farkında olmayan İtalyan yoktur” diyor. “Bu reform onaylandığında İtalya bunu daha kademeli olarak yapabilecek ve İtalya’nın karar verdiği şekilde de yapabilecek.”

olan ülkeler için borç/GSYİH %60’ın üzerinde bu bir açık/GSYİH %3’ün üzerinde, Komisyon, yediye uzatılabilecek şekilde en az dört yıllık harcama eğilimleri (tek kıyaslama noktası) için yörüngeler sağlayacaktır. Bu ülkeler, dönem sonunda borcun/GSYİH’nın başlangıçtakinden daha düşük olmasını sağlamak zorunda kalacaklar ve açık GSYİH’nın %3’ünü geçene kadar, yıllık GSYİH’nın %0,5’i oranında asgari bir bütçe ayarlamasını garanti etmek zorunda kalacaklar.

Bu, önceden belirtilen niceliksel referanstır, Almanya’yı borç/GSYİH düşüşünü her yıl sabit bir oranda doğrudan sınırlamamaya ikna etmek için uzlaşma noktasıdır. Uzun vadeli borç istikrarını sağlamak için GSYİH’nın %60 ve %3’lük değerleri bu nedenle sabit kalacaktır. Ama başlangıçta planlanan şey başarısız olacak, yani borcun yılda yirmide bir oranında azaltılması İtalya gibi ülkeler için açıkça ulaşılamaz olan aşırılık.

Bu nedenle teklif, “bütçe yolunun tanımlanması ve her Üye Devlet için yıllık bütçe denetiminin yürütülmesi için bir temel teşkil edecek”, “borç sürdürülebilirliğine bağlı tek bir operasyonel göstergeyi” dikkate alıyor, metin açıklığa kavuşturuyor. Bu tek gösterge, ulusal olarak finanse edilen net birincil harcamaya, yani isteğe bağlı gelir önlemlerini hariç tutan ve faiz giderleri ile devresel işsizlik giderlerini hariç tutan harcamalara dayanmalıdır. ve tamamen Birlik fonlarından elde edilen gelirlerle karşılanan Birlik programlarıyla ilgili harcamalar”.

Bir üye devletin açığını azaltmasını emredecek herhangi bir karar, Konsey’in “hükümet açığının belirlenen son tarih içinde referans değerin altında kalmasını veya düşürülmesini ve tutulmasını sağlayan düzeltici bir net harcama yolunun uygulanması” talebine dayanacaktır. fark etme”. “Genel devlet açığının referans değeri, yani %3’ü aşmasının beklendiği yıllar için”, “net harcamanın düzeltici yolu, ölçüt olarak GSYİH’nın en az %0,5’i oranındaki asgari yıllık ayarlama ile tutarlıdır”. Bu hükümler, Komisyonun kabul ettiği gibi, “bazı Üye Devletlere zorlu bir bütçe çabası yükleyen” sözde “yirminci kuralın” yerini alıyor.

İstikrar ve büyüme paktı, ne için var ve Avrupa’nın bütçe kuralları nasıl değişiyor?



Ekonomi yazı işleri ekibi tarafından

26 Nisan 2023



Ancak, Eski Kıta’da derin bir durgunluk olması durumunda veya ulusal makamların kontrolü dışındaki olağanüstü faktörler nedeniyle kararlaştırılan harcama hedeflerinden sapmalara izin verecek – ülkelere özgü veya genel – maddeler vardır. Konsey, Komisyonun tavsiyesi üzerine bunları kabul edecektir.

Taahhütlere uymayanlar için otomatik ihlal


“Teklifler, Üye Devletlere orta vadeli planları üzerinde daha fazla kontrol sağlarken, Üye Devletlerin taahhütlerini yerine getirmesini sağlamak için daha katı bir uygulama rejimi de sağlıyor. Önemli kamu borcu sorunlarıyla karşı karşıya kalan Üye Devletler için, kararlaştırılan mali uyum yolundan sapma, otomatik olarak bir aşırı açık prosedürü“, Komisyona açıklık getiriyor.

Dombrovskis, “Yönetmelikler yalnızca güvenilir bir uygulamayla el ele giderse tam olarak etkilidir” diye ekliyor Dombrovskis, “Bu nedenle, aşırı açıklara ilişkin prosedürleri değiştirmemeyi düşünüyoruz ve borca dayalı aşırı açık prosedürünü güçlendireceğiz. Önemli borç sorunları yaşayan ülkeler kurallara uymazsa, bu varsayılan olarak açılacaktır. Ayrıca ülkeler, taahhüt ettikleri reformları ve yatırımları gerçekleştirmezlerse daha katı vergi gereklilikleri ile karşı karşıya kalacaklardır. Miktarları düşürerek daha uygulanabilir olacak mali yaptırımlar da uygulayabiliriz.”

Dombrovkis, bir hükümet değişikliği durumunda, borç indirimi için “vergi planlarını değiştirme olasılığı olduğunu” açıklıyor. “Komisyon, değiştirilecek planda kaydedilen ilerlemeyi veya herhangi bir eksikliği dikkate alacağı yeni bir yörünge formüle edecek. Her durumda, mali çaba zayıflatılamaz”.


Basın toplantısında birlikte Dombrovskis ve Gentiloni

Basın toplantısında birlikte Dombrovskis ve Gentiloni

Dombrovskis ve Gentiloni basın toplantısında birlikte (afp)


“Özel” yatırım yok


Komisyonun önerisi, “herhangi bir yatırım türü için özel bir muamele getirmemektedir” ve “sorunun diğer ortak önceliklerinin yanı sıra, adil bir yeşil ve dijital geçiş elde etmek ve savunma yeteneklerini artırmak için yüksek düzeyde yatırım ve reformlara” duyulan ihtiyacı kabul etmektedir. ekonomik yönetişimin gözden geçirilmesine ilişkin kamuoyu tartışması bağlamında geniş çapta tartışıldı ve herhangi bir fikir birliği ortaya çıkmadı”, diye açıklıyor Avrupalı yönetici. kamu harcama önceliklerine karar vermeli ve ortak ve şeffaf AB kriterlerini karşılayan, ortak kriterlere ve Avrupa Birliği’nin sürdürülebilirlik güvencelerine tabi olan bir dizi reform ve yatırıma girişmeleri için teşvikler sağlamalı. onların borcu.

sonraki adımlar


Gentiloni için “Komisyonun bir teklifi masaya koyması çok önemli. Açıkçası bunun çok iyi ve dengeli olduğuna inanıyoruz, ancak aynı zamanda fikir ayrılıklarını gidermek için Üye Devletlerle işbirliği yapacağız”. Metin, en azından gayri resmi olarak, önümüzdeki birkaç gün içinde Stockholm Eurogroup’ta zaten bekleniyor. L’Hollandasözde “tutumlu ülkelerin” lideri, bir hükümet sözcüsünün sözleriyle, Avrupa Komisyonu’nun AB’nin ekonomik yönetişim çerçevesinde reform yapma önerisini “memnuniyetle karşılıyor” ve “bunu inceleyecek. Yeni kuralların yol açması gerektiğinin altını çizmek önemlidir. daha iyi uyum ve uygulama, yatırım ve reformlarla desteklenen Avrupa ekonomisini güçlendirme ve şeffaflık ve eşit muamele”.

Giorgetti: “İleri adım atıyor ama Pnrr’nin dışlanması gerekiyordu”


“Komisyonun yeni istikrar paktı hakkındaki önerisini dikkate alıyoruz. Bu kesinlikle ileriye doğru atılmış bir adım ama dijital Pnrr ve yeşil anlaşmaya özgü olanlar da dahil olmak üzere yatırım harcamalarının hedef harcamaların hesaplanmasından çıkarılmasını şiddetle talep etmiştik. hangi parametrelere uygunluk ölçülür. Durumun böyle olmadığını kabul ediyoruz”. Yani bir notta Ekonomi Bakanı Giancarlo Giorgetti.