MDD pazar payları kazanıyor ancak marka endüstrisi direniyor

Muqe

New member
Başarısı Distribütör markasındaki ürünler Sadece İtalyan değil küresel bir fenomen değil. Tüketicilerin bu kadar özel etiketler için artan takdirini tespit etmek, Nielseniq başlıklı “Rafta Uyum Bulma: 2025 Özel Etiket ve Markalı Ürünlerde Küresel Görünüm”Bununla birlikte, marka endüstrisinin de kararlı bir şekilde büyümeye başladığı ortaya çıkıyor.

Ayrıntılı olarak rapor nasıl Tüketicilerin yarısından fazlası (%53) küresel olarak distribütör markasında daha fazla ürün satın alıyortoplam tüketici üzerindeki etkisi% 22,7'ye (yüzde +1,4 puan) yükselmiştir. İtalya'da bu eğilim daha da güçlendi ve%56 oranında yüzde üç puan gösterdi. Aynı zamanda, dünya çapında on ana marka, 2024 yılında satışlarda bir toparlanma kaydetti, bu da büyük tüketim sektöründeki perakendeciler ve üreticiler arasındaki rekabetin nasıl canlı kaldığına dair bir işaret.

Bir stüdyo nielseniq ayrıca birDistribütör markası ürünlerinin kalitesinin algısında önemli evrimÖzellikle İtalya'da. İtalyan tüketicilerin% 69'u onları markalı ürünlere geçerli bir alternatif olarak görürken,% 46'sı geleneksel markalara kıyasla (küresel olarak% 51'e kıyasla) bunları eşit veya daha yüksek kalitede görmektedir. Küresel tüketicilerin neredeyse üçte ikisi (%60) distribütör markalarına güvenmektedir, bu da İtalya'da (%61) geçerlidir. Bununla birlikte, özel etiket ürünleri için daha yüksek bir fiyat için ödeme isteği devam etmektedir: İtalyanların sadece% 28'i kendilerini yapmaya istekli ilan etmektedir. Buna ek olarak, ulusal örneğin% 70'i distribütör marka ürünlerinde kaliteli/fiyat oranını tanımaktadır. İlginç bir gerçek de teklifle ilgilidir: Görüşülen kişilerin yarısından fazlası (%51), daha geniş bir seçim varsa bu ürünlerin daha sık elde edileceğini söylüyor. Nielseniq analistleri daha sonra İtalya'da olduğu gibi tüketicilerin hem daha düşük hem de dünyanın geri kalanında belirli bir markaya sadakatini yazıyorlar. Bizden sadece% 42, küresel düzeyde yüzde% 60'a yükseliyor. Bu nedenle, satın alma sürecindeki İtalyanların değer ve alaka düzeyine göre nasıl yönlendirildiğini gösteren önemli bir göstergedir.

Nielseniq, markalı ürünlere göre, Neredeyse iki İtalyandan biri (%47) onları daha ucuz alternatiflere tercih ediyor. Ortalamanın üzerinde%53 olan binyılların üzerinde, ortalama patlamalar (%46) ve Gentz (%45). Bu nedenle, tüketicilerin olumlu bir tutumu, dünya çapında satış verileri tarafından teyit edilen bir his olan markalı ürünlere yöneliyor: On ana küresel markanın satışları%4,8 arttı ve özel etiket ürünlerinin satışlarındaki yıllık büyümeyi (+%4.3) biraz aştı.

“Mevcut dağıtım panoramasında başarı sıfır toplamlı bir oyun değil – açıklıyor Enzo Prrasio, Nielseniq Italia'nın CEO'su – Bu, tüm pazar aktörleri için bir büyüme alanı olduğu anlamına gelir. Aslında, özel etiketler ve markalı ürünler sadece bir arada var olabilir, aynı zamanda birlikte büyüyebilir, bu da ürünün türüne ve nesil harcamalarına yansıyan daha fazla gelişime hayat verir. Alıcıların çeşitli kategorilerde her iki marka türünü keşfetmeye giderek daha açık oldukları İtalya'da fırsat görünür. En etkili yol işbirliğidir: perakendeci ve üreticiler güçleri birleştirdiklerinde, tamamlayıcı güçlü yönlerden yararlanabilir ve tüketici ihtiyaçlarının evrimine cevap verebilir, paylaşılan ve sürdürülebilir büyümenin geleceğini oluşturabilirler “.