RAM
New member
Yüksek sesle okuyun
Haberleri takip edin
Paylaş Makale
Demiryolu istasyonları, radyo kuleleri, havaalanları: Tüm bu kamu tesislerine para yatırılabilir. Bunun hakkında bilmeniz gerekenler.
Paralarını borsaya yatıran herkes klasik olarak otomobil üreticilerine, sigorta veya kimya şirketlerine yatırım yapar. Ama hiç paranızı köprülere, sokaklara veya radyo ağlarına yatırmayı düşündünüz mü?
Kulağa meraklı geliyor, ama gerçekten gidiyor – sözde bir altyapı fonu aracılığıyla. T-Online, bu özel yatırımın nasıl çalıştığını ve yatırımcıların ne düşünmesi gerektiğini açıklıyor.
Adından da anlaşılacağı gibi: Bir altyapı fonu özel bir fon, yani altyapıya para yatıran bir nakit sepetidir. İki temel varyant arasında bir ayrım yapılabilir: kapalı veya açık altyapı fonu.
► Kapalı Altyapı Fonları Yatırımcılarının parasını sadece özel bir projede, örneğin tek bir köprünün inşasında veya yenilemesinde yaratın. Kulağa basit, ancak yatırımcı olarak sizin için yüksek bir risk, çünkü girişimciye ve dolayısıyla doğrudan kar ve kayıplara katılıyorsunuz. Ayrıca burada en az 10.000 Euro ila 20.000 Euro koymanız gereken meblağ.
Ancak başka dezavantajlar da var. Bu tür büyük projelerin yüksek borç oranı nedeniyle, ekonomik sorunlar hızla projeye yol açabilir. Buna ek olarak, yatırımcılar sadece sınırlı bir söz sahibidir ve hisselerini dönemin bitiminden önce neredeyse hiç satamazlar. Bu nedenle kapalı altyapı fonları özel yatırımcılar için uygun değildir.
Bir yatırımcı olarak, doğrudan bir köprü veya radyo kulesine yatırım yapmıyorsunuz, ancak yine de girişimcilik başarısına katılıyorsunuz. Ayrıca genellikle aktif olarak yönetilen fonlardan önemli ölçüde daha ucuz olan altyapı ETF'leri de vardır.
Altyapı ekonomik ve sosyal yaşamın temelidir: hiçbir şey köprü, sokaklar, temiz içme suyu, tren istasyonları veya havaalanları olmadan çalışmaz.
Buna ek olarak, yatırım birikimi dünya çapında muazzam. Tüm altyapı sektörü için uzmanlar, en az 15 trilyon dolarlık bir yatırım boşluğu üstleniyorlar. Yalnızca Almanya'da, federal hükümet, diğer şeylerin yanı sıra altyapıya yatırım yapmak için 2025'in başından bu yana 500 milyar avro özel bir fona sahipti. Diğer eyaletler de önümüzdeki yıllarda altyapıyı modernize etmek için çok para harcamak zorunda kalacaklar. Yatırımcılar için potansiyel büyüktür.
“Bu şekilde, yatırımcılar paralarını sokaklara veya köprülere yatırmaktan uzak olabilirler. Buna ek olarak, elektrik ağı, su temini veya iletişim çözümleri de önemli bir rol oynamaktadır.”
Berlin'de bir yayın direği. (Kaynak: Photothek/İma-İmar resimleri)
Sidana'ya göre, yatırımcılar sanayileşmiş ülkelere ve gelişmekte olan ülkelere yapılan yatırımlar arasında ayrım yapmalıdır. “Gelişmiş ülkelerde, getiri potansiyeli öncelikle mevcut altyapının yenilenmesi ve modernizasyonu ile yönlendiriliyor” diyor. “Gelişmekte olan ülkelerde ise büyüme çoğu yeni altyapının yaratılmasına dayanmaktadır.”
Varlık yöneticisi Hansen & Heinrich yönetim kurulu üyesi Andreas Heinrich, başka bir avantaja öncülük ediyor. T-online, “Çok sık, kamu kurumları eyalet veya yerel düzeyde sözleşme ortaklarıdır, böylece kredi notu hakkında daha az endişelenmelidir.”
Buna ek olarak, Fon Yöneticisi Sidana özel yatırımcılar için başka bir artı görüyor. “Altyapı fonları yüksek enflasyon koruması sunuyor” diyor. Çünkü: “Fonlara yatırım yapan birçok şirket düzenlenir ve enflasyon durumunda otomatik fiyat ayarlamalarından yararlanır.”
Haberleri takip edin
Demiryolu istasyonları, radyo kuleleri, havaalanları: Tüm bu kamu tesislerine para yatırılabilir. Bunun hakkında bilmeniz gerekenler.
Paralarını borsaya yatıran herkes klasik olarak otomobil üreticilerine, sigorta veya kimya şirketlerine yatırım yapar. Ama hiç paranızı köprülere, sokaklara veya radyo ağlarına yatırmayı düşündünüz mü?
Kulağa meraklı geliyor, ama gerçekten gidiyor – sözde bir altyapı fonu aracılığıyla. T-Online, bu özel yatırımın nasıl çalıştığını ve yatırımcıların ne düşünmesi gerektiğini açıklıyor.
Adından da anlaşılacağı gibi: Bir altyapı fonu özel bir fon, yani altyapıya para yatıran bir nakit sepetidir. İki temel varyant arasında bir ayrım yapılabilir: kapalı veya açık altyapı fonu.
► Kapalı Altyapı Fonları Yatırımcılarının parasını sadece özel bir projede, örneğin tek bir köprünün inşasında veya yenilemesinde yaratın. Kulağa basit, ancak yatırımcı olarak sizin için yüksek bir risk, çünkü girişimciye ve dolayısıyla doğrudan kar ve kayıplara katılıyorsunuz. Ayrıca burada en az 10.000 Euro ila 20.000 Euro koymanız gereken meblağ.
Ancak başka dezavantajlar da var. Bu tür büyük projelerin yüksek borç oranı nedeniyle, ekonomik sorunlar hızla projeye yol açabilir. Buna ek olarak, yatırımcılar sadece sınırlı bir söz sahibidir ve hisselerini dönemin bitiminden önce neredeyse hiç satamazlar. Bu nedenle kapalı altyapı fonları özel yatırımcılar için uygun değildir.
- Yeni Başlayanlar İçin Menkul Kıymet Borsası: Paranızı Özkaynak Fonlarında Nasıl Oluşturursunuz
Bir yatırımcı olarak, doğrudan bir köprü veya radyo kulesine yatırım yapmıyorsunuz, ancak yine de girişimcilik başarısına katılıyorsunuz. Ayrıca genellikle aktif olarak yönetilen fonlardan önemli ölçüde daha ucuz olan altyapı ETF'leri de vardır.
Altyapı ekonomik ve sosyal yaşamın temelidir: hiçbir şey köprü, sokaklar, temiz içme suyu, tren istasyonları veya havaalanları olmadan çalışmaz.
Buna ek olarak, yatırım birikimi dünya çapında muazzam. Tüm altyapı sektörü için uzmanlar, en az 15 trilyon dolarlık bir yatırım boşluğu üstleniyorlar. Yalnızca Almanya'da, federal hükümet, diğer şeylerin yanı sıra altyapıya yatırım yapmak için 2025'in başından bu yana 500 milyar avro özel bir fona sahipti. Diğer eyaletler de önümüzdeki yıllarda altyapıyı modernize etmek için çok para harcamak zorunda kalacaklar. Yatırımcılar için potansiyel büyüktür.
- Para Oluştur: Nasıl Fon Alınır – Çok Kolay
“Bu şekilde, yatırımcılar paralarını sokaklara veya köprülere yatırmaktan uzak olabilirler. Buna ek olarak, elektrik ağı, su temini veya iletişim çözümleri de önemli bir rol oynamaktadır.”

Berlin'de bir yayın direği. (Kaynak: Photothek/İma-İmar resimleri)
Sidana'ya göre, yatırımcılar sanayileşmiş ülkelere ve gelişmekte olan ülkelere yapılan yatırımlar arasında ayrım yapmalıdır. “Gelişmiş ülkelerde, getiri potansiyeli öncelikle mevcut altyapının yenilenmesi ve modernizasyonu ile yönlendiriliyor” diyor. “Gelişmekte olan ülkelerde ise büyüme çoğu yeni altyapının yaratılmasına dayanmaktadır.”
Varlık yöneticisi Hansen & Heinrich yönetim kurulu üyesi Andreas Heinrich, başka bir avantaja öncülük ediyor. T-online, “Çok sık, kamu kurumları eyalet veya yerel düzeyde sözleşme ortaklarıdır, böylece kredi notu hakkında daha az endişelenmelidir.”
Buna ek olarak, Fon Yöneticisi Sidana özel yatırımcılar için başka bir artı görüyor. “Altyapı fonları yüksek enflasyon koruması sunuyor” diyor. Çünkü: “Fonlara yatırım yapan birçok şirket düzenlenir ve enflasyon durumunda otomatik fiyat ayarlamalarından yararlanır.”