Paskalya ve bahar aylarındaki uzun hafta sonları neredeyse 20 milyon İtalyan burayı terk ediyor. Deniz kıyısı ve sanat şehirleri favori destinasyonla

Muqe

New member
On milyon İtalyan Paskalya tatili için yola çıkmaya hazır olanlardan ikisi, belirsiz hava koşulları nedeniyle hâlâ kararsız ama çantalarını toplamaya hazır. Diğerleri 8 buçuk milyon planlıyorlar 25 Nisan'daki uzun hafta sonu gezisi. Paskalya'ya odaklanıldığından ortaya çıkıyorConfcommercio Turizm Gözlemevi birlikte SWG.

Toplam 3,5 milyar (kişi başı 350 avro) masrafla Paskalya'ya seyahat eden İtalyanlar, vakaların %85'inde İtalya'yı seçiyor. Geçen ay birçoğu programlarını revize ederek evlerine daha yakın daha kısa tatiller düzenlediler: Aslında, destinasyonda 2 gece geçirecek olanlar yüzde 12 oranında arttı; bugün bu kişiler görüşülenlerin %61'ini oluşturuyor. Ana destinasyon olarak yurt dışını seçen tatilcilerin oranı %11'den %15'e çıkıyor ispanya, Fransa Ve Avusturyaplanlanan gecelik konaklama sayısından bağımsız olarak.

Tercihlerde aslan payını %25 ile deniz alırken, bunu %21 ile sanat şehirleri ve %15 ile dağlar takip ediyor. Konaklama çözümü seçenekleri daha da yoğunlaşmış durumda; %51'i otel veya pansiyonu tercih ederken, %30'u sahip oldukları ikinci evlerini yeniden açmak veya akraba ve arkadaşlarını ziyaret etmek için Paskalya'dan yararlanıyor.

Güney'e büyük arzu


Orada Güney için çok fazla arzu Yarımadada kalan İtalyanların %46'sı kendi bölgelerinin dışına seyahat edecek: Campania, Sicilya Ve Puglia – sıralamanın en üstünde – görüşülen 10 kişiden 3'ünün destinasyonu iken, Kuzey bölgeleri arasında 10 turistten 3'ünün seçtiği Emilia Romagna, Lombardiya ve Toskana Liguria ve Veneto'nun hemen arkasında yer alıyor.



Pesaro, Doge Sarayı

Pesaro, Doge Sarayı


Paskalya turizminin 3 buçuk milyarlık cirosuna ilişkin aynı veriler, ancak turist hareketi cephesinde en azından görünüşe göre farklı rakamlar, benzer bir araştırmadan geliyor.i Cna Turizm ve ticaretancak bu, gerçek turistler arasında ayrım yapar – kim ortalama 2 geceyi evden uzakta geçireceklerve basit günübirlik geziciler. Her ikisi de yaklaşık yarısı kadar olacak Paskalya'da Bel Paese ve çevresini dolaşacak 14 milyon insan ve bu durumda aynı zamanda şunları içerir: iki buçuk milyondan fazla yabancı Confcommercio gözlemevi tarafından sayılmamıştır.

Sanat şehirleri ve köyleri, kıyı ve göl kenarı tatil yerleri, kaplıcalar, Mart ve Nisan ayları arasındaki hafta sonu boyunca bir mıknatıs görevi görecek. Tahminler, Kovid'den önceki geçen yıl olan 2019'un sonucundan daha iyi ve geçen yılla aşağı yukarı aynı doğrultuda.

Fiyat artışları mesafeleri ve süreyi kısaltır


Özellikle ulaşım fiyatlarının artması, bizi günübirlik gezilerde daha kısa yolculukları, turistlerin yani en az bir geceyi otel veya otel dışı tesislerde geçirenlerin gezilerini tercih etmeye itiyor.

Her ne kadar Alp yayı için pek de olumlu olmayan hava tahminleri, zaten pek de heyecan verici olmayan bir kış mevsiminin ardından yüksek dağlar için sonuçları tekdüze hale getirmiyor gibi görünse de, bu eğilim ülkemiz genelinde oldukça homojendir. Bunun tersine, yüksek düzeyde yabancı tatilci akınının beklendiği, üst düzey turizmin tercih ettiği bölgelerde (Amalfi kıyısı, Toskana, Puglia, Sardinya, Sicilya) zirveye ulaşan Orta-Güney İtalya'nın sahil beldelerinde bir ivmelenme bekleniyor. Genel olarak günübirlikçilerin ve turistlerin gözdesi olan kıyılar ve göller iyidir

Sanat şehirleri ve köylerinin patlaması


Sanat şehirleri için patlama RomaFloransa, Napoli, Venedik, Milano, Cenova, Torino, Verona, Bari, Palermo, Pesaro (kültürün başkenti), Matera, Bologna, Ravenna ve daha birçokları, açılan çok sayıda tarihi-sanatsal sergi nedeniyle fırtınaya girmeye mahkum. Toskana'dan Emilia-Romagna'ya, Lazio'dan Campania'ya, kuzeyden güneye, otantik güzellik ve hazine sandıkları olan köyler için de kayda değer bir başarı bekleniyor. Aziz Gimignano ve Città della Pieve, Pienza ve Tivoli, Bressanone ve Venosa, Otranto ve Agnone. Kutsal Hafta ve Paskalya'nın dini ayinleri, İtalya'nın her bölgesinde, hatta daha az seyahat edilen bölgelerde, yiyecek ve şarap spesiyalitelerinde, zanaatkar ürünlerde ve deneyimsel faaliyetlerde bile geniş çapta takip edilmekte ve rağbet görmektedir.




(halletmek)


Analizi Confindustria Alberghi iyi sonuçlardan bahsetmek, “Düşük” Paskalya'ya rağmenbaharın başlangıcı genellikle uygun değildir. Ortaya çıkan fotoğraf, çoğu destinasyonda yurt içi bileşende artan verileri ve otel yapılarında yaygın uluslararası varlığın doğrulandığını gösteriyor.

Çok güzel için tahmin dağ nerede Şu ana kadar gelen rezervasyonlar mevcut odaların %80'ini temsil ediyor. Müşteri ağırlıklı olarak İtalyan ama özellikle yabancı sıkıntısı yok Kuzey Avrupa'dan (Büyük Britanya, Almanya ve Danimarka) ve özellikle Doğu Avrupa, Polonya ve Çek Cumhuriyeti'nden. Sahil beldelerindeki rezervasyonlar da odaların %54'ünden fazlasını temsil ediyor. Ayrıca bu durumda müşteri kitlesi çoğunlukla İtalyan'dır ancak yabancı müşteri sayısı da artmaktadır; özellikle lüks segmentteki Amerikalılar, Fransızlar ve Almanlar.

Venedik Geçen yılın tatiline kıyasla %10 artışla, mevcut odaların %75'inin üzerinde rezervasyon rakamıyla lider konumda yer alıyor. Serenissima otelleri hem İtalyan (+%5) hem de çoğunlukla uzun mesafe pazarlarından (ABD, Güney Kore) gelen yabancı müşteri sayısında (+%8) artış kaydetti.

Hemen hemen her yerde kalabalık oteller var; Milano istisna


İLE Roma Bu rakam, mevcut odaların %71'ini temsil ediyor; hem iç turizm (+%5) hem de ağırlıklı olarak ABD, Fransa, Almanya ve Brezilya'dan gelen dış turizm (+%2) açısından geçen yıla göre %4 artış gösterdi.

Bunu, 2023'e kıyasla %4 artışla, mevcut odalara kıyasla %67'lik doluluk tahmin verileriyle Floransa takip ediyor. Floransa'nın başkentinde, yabancı müşterilerdeki artış (+%6) İtalyanlardaki düşüşü (-%3) dengeliyor. ancak son ikinci rezervasyonlar yine de eklenebilir. Ana dış pazarlar arasında Fransa, İspanya, ABD'nin yanı sıra Kore ve Çin de bulunmaktadır.

Napoli, Torino ve Perugia gibi şehirler de iyi performans gösterdi. Napoliten kentindeki rezervasyon verileri, geçen yıla kıyasla %2 artışla mevcut odaların %76'sına ulaştı; Piedmontese'nin başkenti %63'e yakınken, Umbria'nın başkenti %80'e bile ulaşıyor.

için biraz farklı bir tartışma Milano Burada rezervasyonlar, Paskalya 2023'e göre düşüşle mevcut odaların %56,5'ini temsil ediyor. Esas olarak İtalyanların sayısındaki azalmadan (%-4) kaynaklanan yavaşlama, aralarında çoğunlukla Avrupalıların da bulunduğu yabancılardaki artışla (Paskalya 2023'e göre +%1) telafi edilemiyor. İspanyollar ve Almanların başını çektiği turistler öne çıkıyor.

Sonuçlar her şeyi hesaba katarak teşvik edici ile karşılaştırıldığında tahminler Str CoStar e rakiplerimizle ilgili müsait odaların rezervasyon verilerini kimler görebilir? Londra %67,3'te, Paris %64,4 e Barselona %66,5 seviyesinde.