Posta siparişi şirketi Klingel faaliyetlerini durdurdu

RAM

New member



İronik bir şekilde, postayla sipariş şirketi Klingel, kuruluşunun 100. yılında iflas başvurusunda bulundu. Yatırımcı arayışı başarısızlıkla sonuçlandı. Bu müşteriler için ne anlama geliyor?


Müşteriler Ocak ayı sonuna kadar Klingel’den sipariş vermeye devam edecek; bu tarihten sonra iflas eden postayla sipariş şirketi faaliyetlerine son verecek. Şirket Pazartesi günü Pforzheim’da grup için herhangi bir yatırımcının bulunmadığını duyurdu.


K – Mail Order GmbH & Co. KG’nin geri kalan 1.300’den fazla çalışanına, alacaklılar komitesinin kararı hakkında daha önce bilgi verilmişti. Sorumlular, geçtiğimiz günlerde çalışan temsilcileriyle görüşerek sosyal plan ve çıkar uzlaştırması üzerinde anlaşmaya vardı. Yönetim, “Bu karar hiçbirimiz için kolay olmadı ama ne yazık ki başka alternatifi yok” dedi.


Öz yönetimde iflas işlemleri


Temel olarak modayla tanınan postayla sipariş şirketi, kuruluşunun 100. yılında, Mayıs ayında öz yönetim altında iflas davası açtı. Yeniden yapılanma süreci için gösterilen nedenler arasında Ukrayna’daki savaşın başlangıcından bu yana tüketime yönelik ciddi isteksizlik, örneğin katalog üretimi ve postalama maliyetlerinin önemli ölçüde artması ve 2022’nin ikinci yarısında BT sistemlerinin gerekli dönüşümü yer alıyordu.


Ancak o zamanlar insanlar hala iyimserdi: örneğin satış ve pazarlamada dijitalleşmenin yanı sıra çevrimiçi ticarete odaklanma, yeniden yapılanmaya yardımcı olabilir.


Ancak sektördeki ve şirketteki zor durum göz önüne alındığında, ilgilenen hiçbir tarafın şirketler grubuna bir bütün olarak yatırım yapmaya ve bunu yeniden yapılandırma konseptleri temelinde sürdürmeye istekli olmadığı belirtildi. Klingel Grubunun bireysel markaları ve çevrimiçi mağazalarıyla ilgilenen yalnızca birkaç taraf var. Bu amaçla marka haklarının satın alınması, online mağazalar ve müşteri listeleri konusunda görüşmeler yapıldı. Klingel, “Operasyonların devri olmayacak” dedi.


Siparişler hala mümkün


Ancak müşteriler sipariş vermeye devam edebilir ve ürünlerini teslim almalıdır. “İadelerin işlenmesi ve diğer tüm hizmetler de 2024 baharına kadar garantilidir” dedi. Tedarikçilere ve hizmet sağlayıcılara öz-yönetim sürecinde ödeme yapılmaya devam edilecektir.


Grubun markaları arasında kadın modasına yönelik Klingel, Wenz ve Mona, erkek giyim markası Babista, mücevher tedarikçisi Diemer, büyük beden moda tedarikçileri Happysize, Miamoda ve Meyermode’un yanı sıra ayakkabı postayla sipariş şirketi Vamos ve sağlık markası Wellsana yer alıyor.


Karlsruhe Bölge Mahkemesi’nin 1 Ağustos’ta açtığı öz-yönetim iflas davası devam ediyor.


Schneider GmbH & Co. KG karardan etkilenmedi. Bu şirket aynı zamanda özyönetim sürecindedir. Potansiyel yatırımcılarla koruma konusunda görüşmeler yapılıyordu. Almanya’da ve yurtdışında şirketler grubuna dahil olan diğer şirketlerde toplam 250’den fazla kişi çalışmaktadır ve iflas sürecinde değildirler. Burada nasıl ilerleneceği konusunda görüşmeler yapıldı.