Postbank müşterileri sorunlara kızdı: “Artık param yok”

RAM

New member
Postbank, yılın başında çevrimiçi bankacılığa geçiş yaptı. Görünüşe göre sorunlar vardı – birçok müşteri üzülerek tepki gösterdi.


Postbank’ta, yılın başında çevrimiçi bankacılıkta kısıtlamalar vardı. 30 Aralık saat 17.00 ile 2 Ocak saat 14.00 arasında uygulama ve web sitesi üzerinden kayıt yapılamadı. Banka bunu web sitesinde önceden duyurdu. Bununla birlikte, kısıtlamalar müşteriler arasında hayal kırıklığına yol açtı.


Örneğin, bir Twitter kullanıcısı şunları yazdı: “Postbank’ın BT aptallarının, Yeni Yıl boyunca birkaç günlüğüne çevrimiçi bankacılığı ve ATM’lerden para çekme işlemlerini tamamen kapatmanın harika bir fikir olduğuna karar verdikleri toplantıda olmak isterdim.”


Gazeteci Paul Gäbler, 31 Aralık’ta uygulamasının ekran görüntüsünü paylaştı. Bu, bir uyarı görüntüledi: “Bakım çalışması nedeniyle, Postbank Mobil Bankacılık 2 Ocak 2023’e kadar kullanılamayacaktır. Lütfen daha sonra tekrar deneyin.”


Nedeni: Postbank, yıl başında toplam dört milyon müşteriden başka bir platforma veri aktardı. Postbank ve Deutsche Bank’ın BT sistemleri şu anda birleştirilmektedir; Yeni Yıldaki geçiş, ikinci sözde göç dalgasıydı. Postbank’a göre, ilkbaharda bir tane daha yapılacak. Yeni bir bankacılık uygulaması da tanıtıldı: “Postbank Uygulaması”, “Postbank Mali Asistan”ın yerini aldı. Bir Postbank sözcüsü t-online’a şunları söyledi: “Müşteriler üzerindeki etkiyi olabildiğince düşük tutmak için, göç dalgaları yalnızca resmi tatillerde (örn. Paskalya/Yılbaşı Arifesi) ve/veya hafta sonlarında gerçekleştiriliyor..”


Geçişin sona ermesinden sonra bile sorunlar


Postbank’ın açıkladığı gibi kısıtlamalar Pazartesi günü sona erdi: “Pazartesi günü boyunca tüm banka başvuruları ve müşteri kanalları planlandığı gibi açılabildi.” Ancak bundan sonra bile, görünüşe göre çevrimiçi bankacılığa erişimde sorunlar yaşandı. Postbank’a göre bunun nedeni, Cuma sabahı web sitesinde yer alan bir notta belirtildiği gibi “çok yüksek sayıda hit” idi. Ancak banka sözcüsünün söylediğine göre bu kısıtlamanın geçişle hiçbir ilgisi yok.

Müşteriler, son birkaç gün içinde Postbank web sitesinde bu hata mesajını gördüler.
Müşteriler, son birkaç gün içinde Postbank web sitesinde bu hata mesajını gördüler.

Müşteriler, son birkaç gün içinde Postbank web sitesinde bu hata mesajını gördüler. (Kaynak: Ekran Görüntüsü/Postbank)

Sözcüye göre, sorun yalnızca Pazartesi öğleden sonra, birçok kullanıcı geçişten sonra hesaplarına erişmek istediğinde ortaya çıktı. Bu kısa sürede düzeltildi. Ancak, bazı kullanıcılar için uyarı web sitesinden ancak daha sonra kaybolmuş olabilir. Artık web sitesinde görünmüyor.


Bankaya göre, birçok müşteri geçişle ilgili sorular için bizimle iletişime geçmeye devam ediyor. Çünkü 2 Ocak’tan sonra bile bazı şeyler muhtemelen belirsizliğini koruyordu. Örneğin gazeteci Emran Feroz Çarşamba günü Twitter’da şöyle yazdı: “Bu arada, artık hiç param yok çünkü Postbank cari hesabım BT dönüşümü sayesinde kayboldu.”


Başka kullanıcı Salı günü şikayet edildi, artık işletme hesabını göremez ve transferler de artık çalışmaz. “Özellikle yılın başında oldukça yetersiz.”


Salı günü Postbank’a göre, bu soruna geçici bir çözüm bulundu: kullanıcı kimliğinin önüne iki eşit değer konulması gerekecekti. Kullanıcı çözümü onayladı: Bu numara sayesinde hesabına tekrar erişebildi.