Terra Madre Anadolu’da “İzmirli” markası dünyaya tanıtıldı

RAM

New member
Terra Madre Anadolu’da “İzmirli” markası dünyaya tanıtıldı
İZMİR (İGFA) – İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin şirketlerinden İztarım A.Ş.’nin“İzmirli” markası 91. İzmir Enternasyonal Fuarı ile eş vakitli düzenlenen Terra Madre Anadolu Fuarı’nda dünyaya tanıtıldı. Mutfak Show sahnesinde İzmir Büyükşehir Belediye Lideri Tunç Soyer ve eşi Neptün Soyer’in mesken sahipliğinde düzenlenen tanıtım toplantısına İzmir Valisi Yavuz Selim Koşger, davetliler ve Türkiye’nin dört bir yanından gelen şefler katıldı.

“Küçük üreticiyi ihracatçı haline getirme maksadımızın birinci adımı”
görüşmede Lider Tunç Soyer, “Bizim heyecanımız epeyce büyük zira ‘İzmirli’ markasını dünyayla buluşturuyoruz. İzmir’de bir çoban haritası çıkardık. İzmir’de 4 bin 658 çobanın kapısını tek tek çalarak ne kadar süt sağıyor, ne kadar gelir elde ediyor, ailesinde kaç kişi yaşıyor öğrendik ve sütlerini satın almaya başladık. Yaklaşık 18,5 milyon liralık süt satın aldık. Bununla ilgili bir çalışma yaptık. Artık bugün manda sütünden manda kaymağı, keçi sütünden keçi dondurması, koyun ve keçi sütünden hayli değişik peynirler ürettik ve her birini ihracata yöneltecek bir çalışma başlattık. O çobanların ürettiği sütten elde ettiğimiz mamullerle onların ihracatçı olmalarının birinci adımını da atmış oluyoruz. Zira İzmir Tarımı Geliştirme Merkezi&rsquo ;nde yürüttüğümüz çalışmalarla ambalajından dizayna biroldukca şeyi yaptık. Çok heyecanlıyız zira küçük üreticiyi ihracatçı haline getirme amacımızın birinci adımını Terra Madre vesilesiyle atmış oluyoruz. İzmir’e güzel olsun” diye konuştu.

“İzmir’in çobanları artık daha zengin”
İzTarım Genel Müdürü Murat Onkardeşler, “İzmirli” markasının yayladan ihracata giden muvaffakiyet hikayesini anlatan bir sunum yaptı. Onkardeşler, “’İzmirli’ markamız yalnızca bir besin markası değildir. Gerisinde derin sorumluluklar ve amaçlar vardır. ‘İzmirli’, yoksullukla uğraş, kuraklıkla gayret ve besin güvenliği olmak üzere üç temel sorunu ortadan kaldırmak için ortaya çıkmış bir markadır. Et ve sütlerini aldığımız üreticiler kooperatif çatısı altında bir ortaya gelerek kolektif bir şuurla ürettikleri eserleri bize satarlar. Bu yıl alım siyasetimizle koyun ve keçi sütü fiyatını regüle ederek neredeyse iki katına çıkardık. Bu sayede üreticilerimiz sürülerini koruyorlar ve önümüzdeki yılın süt dönemine hazırlanıyorlar. İzmir’in çobanları artık daha güçlü, daha refah içerisinde” tabirlerini kullandı.
Toplantının akabinde konuklar, tanıtım alanında Türkiye Aşçılar Federasyonu Lider Vekili Doç. Dr. Turgay Bucak ve takımının karakılçık makarnası ve İzmirli peynirleriyle hazırladığı makarnaların tadımını yaptı.

“İzmirli” üç kategorideki eserlerle satışta
İzmir Büyükşehir Belediyesi, Mera İzmir Projesi kapsamında, 4 bin 658 çobanın kapısını tek tek çalarak Türkiye’nin birinci çoban haritasını çıkardı ve bu haritaya göre koyun ve keçi sütünü üreticilerden piyasanın iki katına satın alarak üretim için kolları sıvadı. Topladığı sütleri işleyerek “İzmirli” markasıyla katma pahası yüksek esere dönüştüren Büyükşehir Belediyesi, süt mamüllerinin yanı sıra üreticiden aldığı et ve bitkisel eserleri de “İzmirli” markasında işleyerek üretime başladı. Süt eserleri kategorisinde peynir, yoğurt, tereyağı, dondurma, pastörize süt, uht süt eserleri, et eserleri kategorisinde sucuk, pastırma, kavurma, hamburger köftesi, ızgara köftesi, bitkisel eserler kategorisinde ise karakılçık unu ve karakılçık makarnası satışa sunulmak üzere hazırlandı. “İzmirli” markası; küçük üreticilere ve kooperatiflere dayanak olarak yoksullukla ve iklim dostu üretim hallerini kullanarak kuraklıkla gayret etmeyi, sağlıklı eserleri tüketiciyle buluşturarak da besin güvenliğini sağlamayı hedefliyor.