Tesla, ölümcül kaza ve otonom sürüş. İşte (belki de) direksiyonun arkasındaki yazılımın ilk kurbanı

Muqe

New member
MİLANO – Otomotiv teknolojik evrimi tarihinde trajik bir “ilk”. Üzerinden sekiyor Kolorado 2022 yılında, aynı zamanda Elon Musk tutkunu olan bir Tesla çalışanı, elektrik şirketinin otonom sürüşü nedeniyle meydana gelen bir kaza sonrasında hayatını kaybetti. Öldüğünde 33 yaşında olan Hans von Ohain, köy yolunda patinajın kurbanı oldu. İlk belirtiler vakayı “alkollü araç kullanma” olarak sınıflandırmıştı çünkü genç baba ve eski denizci, arkadaşlarıyla birlikte golf kulübünde geçirdikleri bir akşamdan yeni dönmüştü. Ancak daha sonra soruşturma yeniden açıldı ve muhtemelen otonom sürüş yazılımından kaynaklanan ilk ölüm vakası olarak tarihe geçti.

Dul von Ohain özetledi Washington Post şeylerin anlamı: “Musk sahte bir güvenlik duygusu sattı. Hans ne kadar sarhoş olursa olsun Musk, arabanın bir insandan daha iyi bir şekilde kendi kendine gidebilmesini talep etti.” Ancak görünen o ki işler bu şekilde gitmedi.

Tesla'nın tam otonom sürüş sistemi, trafik kazalarına çözüm olarak dünyaya sunuldu. Bazı uyarılarla birlikte şunu unutmayın: Günlük posta: Yolda nasıl davranmanız gerektiğini öğrenmeye devam edin ve bu nedenle ellerinizi asla direksiyondan çekmemelisiniz.

16 Mayıs 2022 akşamı, Hans'ın yanında, hayatta kalanlardan biri olan Erik Rossiter, arabanın daha önce nasıl tuhaf bir şekilde davrandığını ve sürücüyü otomatik olarak belirlenen yörüngeleri düzeltmek için direksiyon simidine müdahale etmeye zorladığını anlattı. Von Ohain bunu küçümserdi: “Ara sıra oluyor.” Ancak birkaç saat sonra bu tuhaflıklar onu bir ağacın karşısına getirdi ve bunun etkisi Model 3'ü saran ölümcül yangına yol açtı.

Doğrudan tanığın ifadesine göre, Tam otonom sürüş etkinleştirildi. Diğer otonom sürüş türlerinden farklı olarak bu mod, otomobili yalnızca otoyol gibi belirli sürüş koşullarında değil, yolculuğun başından sonuna kadar otomatik olarak sürebilmelidir.

Hans'ın kanındaki alkol düzeyinin (0,26) sınırın birkaç katı üzerinde olduğu tespit edildi. Ancak dul kadının ifadeleri başka bir şeyi daha söylüyordu: Sürücüsüz sürüş sistemine körü körüne güvendiği, bunu her yolculukta şirketin veri toplamasını beslemek için kullandığı ve – kadının aksine – kendini rahat bırakacak kadar tam bir güvene sahip olduğu. küçük oğlunuz gemideyken bile sürüyorsunuz.

Araştırmacılara göre artık onun ölümünden kısmen sorumlu tutulabilecek teknolojik bir sisteme duyulan coşku. Soruşturmayı Colorado Eyalet Polisi ve Çavuş Robert Madden yönetiyor; ona göre yangın, arabanın lityum pilleri nedeniyle çok şiddetli (ve çarpmanın aksine büyük olasılıkla ölümcül) çıktı.

Peki bu etki neden oldu? Yoldaki lastik izlerinden herhangi bir ani manevra veya fren girişiminin olmadığı anlaşılıyor. Aksine, ağaca çarpmanın ardından motorun tekerlekleri döndürmeye devam ettiği görülüyor. Çılgın bir yapay zekanın izleri. Otonom sürüşün aracın kontrolünde olduğuna dair kanıt.

Bu tezi doğrulamak hala zor çünkü araç verileri yangında kayboldu ve muhtemelen her şeyin gerçekleştiği alan dışı alan nedeniyle Tesla'ya otomatik olarak iletilmedi. Bu nedenle dava kesin bir gerçek olmadan, ancak ağır ipuçlarıyla sona erdi.