RAM
New member
Grünheide'deki Tesla fabrika sahasını genişletme kararı alındı. Vatandaşın inisiyatifi memnuniyet verici değil. Plana karşı mücadeleye devam etmek istiyor.
Kitlesel protestolara ve birçok vatandaşın reddedilmesine rağmen, Grünheide belediyesi Perşembe günü Tesla Gigafactory'nin genişletilmesine izin verme kararı aldı. Ancak dezavantajları var. Vatandaş anketinde ilk kararın başarısızlıkla sonuçlanmasının ardından topluluk temsilcileri uzlaşma üzerinde anlaştı.
Tesla fabrikasını genişletmek için temizlenmesi gereken önceki 100 hektarlık orman yerine, yeni kararda artık yalnızca 50 hektarlık alan var. Diğer şeylerin yanı sıra, su koruma alanındaki bölge için bir yük istasyonu da planlanıyor. Topluluk temsilcisi Pamela Eichmann (SPD), Deutschlandfunk'a yaptığı açıklamada, bunu öncelikli olarak vatandaşların içinden geçen kamyonların gürültüsünden kurtulması olarak gördüğünü söyledi.
Çevreciler vazgeçmek istemiyor
Konu onu ve meslektaşlarını sınırlarını zorladı: Gönüllü topluluk temsilcilerinin neredeyse 3.200 sayfayı okuyup anlaması gerekiyordu ki bu her zaman kolay olmuyor.
Uzlaşmaya rağmen vatandaşların inisiyatifi, tesisin genişletilmesine karşı mücadeleye devam etmek istiyor. Çevre dernekleri ve aktivistlerle birlikte dava açtı. Tesla açısından kritik vatandaşlar girişiminin sözcüsü Steffen Schorcht, “Stern” dergisinde “Olumlu bir genişleme kararına karşı yasal işlem başlatacağız” dedi. Çevreciler birkaç haftadır tesisin önünde gösteri yapıyor, bununla ilgili daha fazla bilgiyi buradan edinebilirsiniz.
Video | “Kirli yalan”: Brandenburg'da Tesla'ya karşı protesto böyle gidiyor
Kaynak: t-online
Aktivistler su koruma alanında daha fazla çevre ihlali yaşanmasından korkuyor. Tesla zaten birçok kez eleştirildi: Strausberg-Erkner su derneği ve Brandenburg eyaletinden alınan resmi bilgilere göre, çok kuru bölgedeki yeraltı suyu seviyesi zaten düşük. Genişlemeyle birlikte tesis daha da fazla miktarda su kullanacak ve yeraltı suyu seviyesini tehlikeye atabilecek.
Su koruma alanındaki başlıca endişeler
Tesisin 2022 yılında 10,2 milyon metreküp suya ihtiyacı vardı. Buna karşılık özel hanelerin tüketimi 37 metreküpe düştü. Tesla ise fabrikanın halihazırda kendi su geri dönüşüm tesisine sahip olduğunu savunuyor. Genişlemeyle birlikte bu da büyüyecek. Bu da eski suyun tekrar kullanılması ve eskisi kadar su kullanılmaması anlamına gelir.
Ancak uzmanlar, Tesla Gigafactory'nin içme suyunun kalitesini tehlikeye attığı konusunda uyarıyor. Fabrikanın açılışından bu yana, yalnızca Şubat ayına kadar 26 çevre olayı bildirildi, “Stern”in haberine göre: Bir buçuk yılda bir benzin istasyonundan yaklaşık 250 litre dizel, 15.000 litre boya ve 13 ton alüminyum sızdı başka yerde. Çok sayıda yangın çıktı ve yere yaklaşık 300 litre su sızdı.
Göm
Son engel henüz aşılmadı
Ancak belediye yeni planları onayladı. Eichmann'ın açıklamalarına göre değişen imar planına ilişkin bir daha oylama yapılmayacak. Bu aynı zamanda yoğun programdan da kaynaklanıyor. Deutsche Bahn'ın yük istasyonunu ve ayrıca planlanan yolcu istasyonunu 2026 yılı sonuna kadar tamamlaması gerekiyor. Bu başarılı olmazsa, Magdeburg'dan Frankfurt'a (Oder) giden RE1 bölgesel ekspresi 2030'dan itibaren Grünheide'de artık durmayabilir.
Ancak karar henüz nihai engeli aşamadı. Brandenburg Çevre Bakanlığı'nın mülkün peyzaj koruma alanından ayrılmasını hâlâ onaylaması gerekiyor ve Oder-Spree bölgesinin Su Kaynakları Yasası uyarınca talep edilen muafiyeti sağlaması gerekiyor. Ancak o zaman Tesla araziyi temizlemeye başlayabilir.
Kitlesel protestolara ve birçok vatandaşın reddedilmesine rağmen, Grünheide belediyesi Perşembe günü Tesla Gigafactory'nin genişletilmesine izin verme kararı aldı. Ancak dezavantajları var. Vatandaş anketinde ilk kararın başarısızlıkla sonuçlanmasının ardından topluluk temsilcileri uzlaşma üzerinde anlaştı.
Tesla fabrikasını genişletmek için temizlenmesi gereken önceki 100 hektarlık orman yerine, yeni kararda artık yalnızca 50 hektarlık alan var. Diğer şeylerin yanı sıra, su koruma alanındaki bölge için bir yük istasyonu da planlanıyor. Topluluk temsilcisi Pamela Eichmann (SPD), Deutschlandfunk'a yaptığı açıklamada, bunu öncelikli olarak vatandaşların içinden geçen kamyonların gürültüsünden kurtulması olarak gördüğünü söyledi.
Çevreciler vazgeçmek istemiyor
Konu onu ve meslektaşlarını sınırlarını zorladı: Gönüllü topluluk temsilcilerinin neredeyse 3.200 sayfayı okuyup anlaması gerekiyordu ki bu her zaman kolay olmuyor.
Uzlaşmaya rağmen vatandaşların inisiyatifi, tesisin genişletilmesine karşı mücadeleye devam etmek istiyor. Çevre dernekleri ve aktivistlerle birlikte dava açtı. Tesla açısından kritik vatandaşlar girişiminin sözcüsü Steffen Schorcht, “Stern” dergisinde “Olumlu bir genişleme kararına karşı yasal işlem başlatacağız” dedi. Çevreciler birkaç haftadır tesisin önünde gösteri yapıyor, bununla ilgili daha fazla bilgiyi buradan edinebilirsiniz.
Video | “Kirli yalan”: Brandenburg'da Tesla'ya karşı protesto böyle gidiyor
Kaynak: t-online
Aktivistler su koruma alanında daha fazla çevre ihlali yaşanmasından korkuyor. Tesla zaten birçok kez eleştirildi: Strausberg-Erkner su derneği ve Brandenburg eyaletinden alınan resmi bilgilere göre, çok kuru bölgedeki yeraltı suyu seviyesi zaten düşük. Genişlemeyle birlikte tesis daha da fazla miktarda su kullanacak ve yeraltı suyu seviyesini tehlikeye atabilecek.
Su koruma alanındaki başlıca endişeler
Tesisin 2022 yılında 10,2 milyon metreküp suya ihtiyacı vardı. Buna karşılık özel hanelerin tüketimi 37 metreküpe düştü. Tesla ise fabrikanın halihazırda kendi su geri dönüşüm tesisine sahip olduğunu savunuyor. Genişlemeyle birlikte bu da büyüyecek. Bu da eski suyun tekrar kullanılması ve eskisi kadar su kullanılmaması anlamına gelir.
Ancak uzmanlar, Tesla Gigafactory'nin içme suyunun kalitesini tehlikeye attığı konusunda uyarıyor. Fabrikanın açılışından bu yana, yalnızca Şubat ayına kadar 26 çevre olayı bildirildi, “Stern”in haberine göre: Bir buçuk yılda bir benzin istasyonundan yaklaşık 250 litre dizel, 15.000 litre boya ve 13 ton alüminyum sızdı başka yerde. Çok sayıda yangın çıktı ve yere yaklaşık 300 litre su sızdı.
Göm
Son engel henüz aşılmadı
Ancak belediye yeni planları onayladı. Eichmann'ın açıklamalarına göre değişen imar planına ilişkin bir daha oylama yapılmayacak. Bu aynı zamanda yoğun programdan da kaynaklanıyor. Deutsche Bahn'ın yük istasyonunu ve ayrıca planlanan yolcu istasyonunu 2026 yılı sonuna kadar tamamlaması gerekiyor. Bu başarılı olmazsa, Magdeburg'dan Frankfurt'a (Oder) giden RE1 bölgesel ekspresi 2030'dan itibaren Grünheide'de artık durmayabilir.
Ancak karar henüz nihai engeli aşamadı. Brandenburg Çevre Bakanlığı'nın mülkün peyzaj koruma alanından ayrılmasını hâlâ onaylaması gerekiyor ve Oder-Spree bölgesinin Su Kaynakları Yasası uyarınca talep edilen muafiyeti sağlaması gerekiyor. Ancak o zaman Tesla araziyi temizlemeye başlayabilir.