Yerinde tavsiye faydalı olduğunda

RAM

New member



Bünyesinde şubeleri ve çalışanları bulunan bir bankanın müşteriler açısından pek çok avantajı olmakla kalmaz, aynı zamanda doğrudan bankalara kıyasla da birçok avantajı vardır. Ancak bu hizmet ücretsiz olarak sunulmamaktadır.


Doğrudan bankaların daha ucuz, daha esnek olduğu ve müşterilerine çoğunlukla daha geniş bir finansal ürün seçeneği sunduğu söyleniyor. Ancak her müşteri finansal ormanda yolunu bulamaz veya dijital hizmet dünyasına aşina olamaz. Şube bankalarının bu dezavantajı iyi hizmet ve kişisel yakınlık ile telafi etmeleri için iyi nedenler. Aşağıdaki yazımızda şube bankalarının kimler için değerli olduğunu öğrenebilirsiniz.


Şube bankalarının avantajları ve dezavantajları


Şube bankası, farklı şehirlerde ve topluluklarda yoğun bir ofis (şube) ağına sahip geleneksel bir kredi kuruluşudur. Hizmetlerini yalnızca çevrimiçi olarak sunan doğrudan bankaların aksine, şube bankaları müşterilerine kişisel hizmet ve tavsiyeleri yerinde sunar.


Şube bankasının avantajları şunlardır:

  • Yetkili kişilerden bireysel tavsiye ve destek
  • Hem ticari müşteriler hem de özel müşteriler için yerinde tavsiyeler
  • Hesap ekstrelerini yazdırın ve transfer yapın
  • Tasarruf planları, mevduatlar, krediler veya vekaletnameler gibi finansal ürünleri müşterilerin ihtiyaçlarına ve finansal gereksinimlerine göre bireysel olarak uyarlama fırsatları
  • Başlangıç finansmanı, emlak kredileri veya sigorta gibi daha karmaşık mali konularda da kişisel destek ve tavsiye
  • Kasiyer tezgahına nakit para yatırma veya başka bir para birimine nakit değişimi
  • ATM'ler ve şubeler aracılığıyla insanlara mümkün olduğunca yaygın nakit para sağlanması
Ancak geniş bir şube ağının dezavantajları da vardır:

  • Şube bankaları çalışma saatlerine tabidir. Tüm bankacılık hizmetleri ve danışmanlık hizmetleri günün her saati mevcut değildir.
  • Geniş bir şube ağı, maliyetlerin müşterilere yansıtılmasına neden olur.
  • Karşılaştırma portalı Verivox tarafından yapılan bir analize göre, çok sayıda şubesi bulunan finans kurumları, genellikle vadesiz mevduatlara ve sabit vadeli mevduatlara daha düşük faiz ödüyor veya hiç faiz ödemiyor ve daha yüksek hesap yönetim ücretleri talep ediyor.
  • Herhangi bir sorun veya acil durum söz konusu olduğunda, şube çalışma saatleri dışında size yardımcı olacak hiçbir banka çalışanı bulunamayacaktır. Ancak şube bankalarının telefonla ulaşılabilen ulusal acil servisleri de bulunmaktadır.
  • Genel olarak şube bankaları, kişisel destekleri ve şube ağları aracılığıyla yüksek düzeyde hizmet sunmaktadır ancak aynı zamanda daha yüksek maliyetleri de kabul etmek zorundadırlar.
Kişisel yerinde desteğin sizin için doğrudan bankadan alınan ucuz ürünlerden daha önemli olup olmadığı kişisel tercihlerinize bağlıdır.


Almanya'da bankacılık ortamı değişiyor


Almanya'daki tüm geleneksel bankaların ve tasarruf bankalarının, son yıllarda sayıları azalmış olsa da, yerel şubeleri bulunmaktadır. Maliyet nedeniyle giderek daha fazla banka şubesi kapatılıyor veya başka şubelerle birleşiyor. Özellikle Almanya'daki tasarruf bankalarının çok yoğun bir şube ağı var. Ancak tasarruf bankaları ülke çapında 2000 ile 2021 yılları arasında yaklaşık 9.100 şubeyi kapattı; Bugün Bundesbank rakamlarına göre hâlâ 7.732 kişi var.


Commerzbank gibi diğer büyük bankaların da ülke çapında bir şube ağı var, ancak bu da son yıllarda azaldı. Banka, korona salgını öncesinde ülke çapında yaklaşık 1.000 lokasyondan oluşan nispeten yoğun bir ağa sahipken, son yıllarda şube ağını radikal bir şekilde 400'e düşürdü.


Genel olarak eğilim açık: bankalar ve tasarruf bankaları, artık pek çok kişi için kişisel ziyaretlere gerek kalmadığı için şube sayısını azaltmaya devam ediyor. Bunun yerine kredi kuruluşları, şubelerdeki çevrimiçi bankacılık ve self-servis bölgelerine giderek daha fazla güveniyor.


Bu şube bankaları Almanya'da mevcut

  • Commerzbank (yaklaşık 400 şube)
  • Degussa Bank (yaklaşık 191 şube)
  • Deutsche Bank (yaklaşık 1.432 şube)
  • Hypovereinsbank (yaklaşık 324 şube)
  • Oldenburgische Landesbank (yaklaşık 59 şube)
  • Postbank (yaklaşık 560 şube)
  • Santander (yaklaşık 190 şube)
  • Sparkasse (yaklaşık 7.700 şube)
  • Targobank (yaklaşık 300 şube)
  • Volks- und Raiffeisenbanken (yaklaşık 7.500 şube)
Bu müşteriler için bir banka şubesi faydalıdır


Şube bankalarının en büyük avantajı yerinde verdikleri kişisel tavsiyelerdir. Direkt bankalardan bilgi almak yalnızca chat veya danışma hattı üzerinden mümkün olurken, şube bankası müşterileri, site üzerinden kişisel müşteri danışmanları tarafından kendilerine ürün ve yatırım seçenekleri anlatılabilmektedir. Bu hizmet özellikle yaşlı insanlar tarafından takdir edilmekle birlikte, bankalarıyla güvene dayalı bir iş ilişkisine değer veren müşteriler tarafından da takdir edilmektedir.