RAM
New member
Fiyatlardaki keskin artış, Alman perakende ticaretine rekor bir yıl verdi. Bununla birlikte, ticaret birliğine göre beklentiler iç karartıcı.
Artan fiyatlar Almanya’da perakende satışları geçen yıl rekor seviyelere çıkardı. Federal İstatistik Ofisi’nin Kasım ayına kadar ve Kasım ayı dahil olmak üzere verilere dayanarak yaptığı tahmine göre, gelirler nominal olarak bir önceki rekor olan 2021 yılının yüzde 8,2 üzerindeydi. Ancak fiyat artışlarını hesaba katarsanız, Wiesbaden otoritesinin Cuma günü yayınladığı tahmin, bir önceki yıla göre yüzde 0,3’lük bir düşüş gösteriyor.
Bu da sektöre olan güvenin düşüklüğünü açıklıyor. Alman Perakendeciler Birliği (HDE) Genel Müdürü Stefan Genth, “Perakende alanındaki mevcut trend anketimiz, perakendecilerin çoğunun 2023’te satışların toparlanmasını beklemediğini gösteriyor” dedi.
Genth, Ukrayna savaşı ve ekonomik sonuçları nedeniyle tüketiciler ve perakendeciler arasında büyük bir belirsizlik olduğunu belirterek, “Bu nedenle 2023’e çok mütevazı beklentilerle – olumlu bir görünümden çok endişeyle yaklaşıyoruz” dedi.
“Ayakları hala titriyor”
Tüketiciler, günlük yaşam için kesinlikle gerekli olmayan satın alımlar yapmak konusunda özellikle isteksizdir. HDE tahminlerine göre geçen yıl binlerce işletme sahibi butiklerden, ayakkabı mağazalarından, spor mağazalarından ve parfümerilerden vazgeçti.
Aylardır keskin bir şekilde artan enerji ve gıda fiyatları özel tüketimi yavaşlatıyor. Yüksek enflasyon ve durgun tüketimle karakterize edilen bir yılda, Nürnberg merkezli GfK’deki tüketim araştırmacılarının yakın zamanda belirlediği gibi, Almanya’da Noel için iyi bir zamanda satın alma arzusu geri döndü. Bununla birlikte, GfK tüketici uzmanı Rolf Bürkl, tüketici iklimindeki toparlanmanın “hala sallantıda” olduğunu düşünüyor.
Göm
Federal Ofis’ten alınan rakamlara göre, Kasım ayında başlayan Noel işi sektöre ivme kazandırdı: İlk sonuçlara göre, Almanya’daki perakende şirketleri o ay fiyatlarını yüzde 1,1 (reel olarak) ve nominal olarak yüzde 1,3 artırdı. , takvim ve mevsim etkilerinden arındırılmış ve Ekim 2022’ye göre fiyat artışlarından arındırılmıştır. 2021 yılı Kasım ayına göre satışlar reel olarak yüzde 5,9 düşerken nominal olarak yüzde 4,8 arttı. Wiesbaden istatistikçileri bu iki değer arasındaki farkı yüksek fiyat artışlarıyla açıklıyor.
Online perakendede satışlarda düşüş
Corona krizi sırasında patlama yaşayan posta siparişi ve online perakende satışlarında yıl içinde önemli bir düşüş yaşandı. Federal Ofis tarafından yapılan hesaplamalara göre, gerçek (eksi yüzde 8,1) ve nominal (eksi yüzde 3,1) eksi vardı. 2020’den 2021’e kadar çevrimiçi satışlar reel olarak yüzde 12,3 arttı.
Bir bütün olarak endüstri için, araba ticareti, benzin istasyonları, eczaneler ve akaryakıt ticareti hariç perakende ticarete bakan HDE, Temmuz ayında nominal satışların 2022’de yüzde üç artarak 607 milyar avroya çıkacağını tahmin ediyor. Enflasyondan arındırıldığında ise geçen yıla göre yüzde 2’lik bir düşüş bekleniyor.
Artan fiyatlar Almanya’da perakende satışları geçen yıl rekor seviyelere çıkardı. Federal İstatistik Ofisi’nin Kasım ayına kadar ve Kasım ayı dahil olmak üzere verilere dayanarak yaptığı tahmine göre, gelirler nominal olarak bir önceki rekor olan 2021 yılının yüzde 8,2 üzerindeydi. Ancak fiyat artışlarını hesaba katarsanız, Wiesbaden otoritesinin Cuma günü yayınladığı tahmin, bir önceki yıla göre yüzde 0,3’lük bir düşüş gösteriyor.
Bu da sektöre olan güvenin düşüklüğünü açıklıyor. Alman Perakendeciler Birliği (HDE) Genel Müdürü Stefan Genth, “Perakende alanındaki mevcut trend anketimiz, perakendecilerin çoğunun 2023’te satışların toparlanmasını beklemediğini gösteriyor” dedi.
Genth, Ukrayna savaşı ve ekonomik sonuçları nedeniyle tüketiciler ve perakendeciler arasında büyük bir belirsizlik olduğunu belirterek, “Bu nedenle 2023’e çok mütevazı beklentilerle – olumlu bir görünümden çok endişeyle yaklaşıyoruz” dedi.
“Ayakları hala titriyor”
Tüketiciler, günlük yaşam için kesinlikle gerekli olmayan satın alımlar yapmak konusunda özellikle isteksizdir. HDE tahminlerine göre geçen yıl binlerce işletme sahibi butiklerden, ayakkabı mağazalarından, spor mağazalarından ve parfümerilerden vazgeçti.
Aylardır keskin bir şekilde artan enerji ve gıda fiyatları özel tüketimi yavaşlatıyor. Yüksek enflasyon ve durgun tüketimle karakterize edilen bir yılda, Nürnberg merkezli GfK’deki tüketim araştırmacılarının yakın zamanda belirlediği gibi, Almanya’da Noel için iyi bir zamanda satın alma arzusu geri döndü. Bununla birlikte, GfK tüketici uzmanı Rolf Bürkl, tüketici iklimindeki toparlanmanın “hala sallantıda” olduğunu düşünüyor.
Göm
Federal Ofis’ten alınan rakamlara göre, Kasım ayında başlayan Noel işi sektöre ivme kazandırdı: İlk sonuçlara göre, Almanya’daki perakende şirketleri o ay fiyatlarını yüzde 1,1 (reel olarak) ve nominal olarak yüzde 1,3 artırdı. , takvim ve mevsim etkilerinden arındırılmış ve Ekim 2022’ye göre fiyat artışlarından arındırılmıştır. 2021 yılı Kasım ayına göre satışlar reel olarak yüzde 5,9 düşerken nominal olarak yüzde 4,8 arttı. Wiesbaden istatistikçileri bu iki değer arasındaki farkı yüksek fiyat artışlarıyla açıklıyor.
Online perakendede satışlarda düşüş
Corona krizi sırasında patlama yaşayan posta siparişi ve online perakende satışlarında yıl içinde önemli bir düşüş yaşandı. Federal Ofis tarafından yapılan hesaplamalara göre, gerçek (eksi yüzde 8,1) ve nominal (eksi yüzde 3,1) eksi vardı. 2020’den 2021’e kadar çevrimiçi satışlar reel olarak yüzde 12,3 arttı.
Bir bütün olarak endüstri için, araba ticareti, benzin istasyonları, eczaneler ve akaryakıt ticareti hariç perakende ticarete bakan HDE, Temmuz ayında nominal satışların 2022’de yüzde üç artarak 607 milyar avroya çıkacağını tahmin ediyor. Enflasyondan arındırıldığında ise geçen yıla göre yüzde 2’lik bir düşüş bekleniyor.