RAM
New member
ABD şirketleri etkileri hissediyor
McDonald's: Tarifeler müşterileri rahatsız
02.05.2025 – 00:32Okuma Süresi: 3 dk.
Hollanda'da bir McDonald's Şubesi. ABD şirketi zaten Trump gümrük duyurularının olumsuz etkilerini hissediyor. (Kaynak: ImaGo/Sven Cesting/Imago)
Yüksek sesle okuyun
Haberleri takip edin
Paylaş Makale
Donald'ın Trump'ın gümrük politikası zaten ABD şirketlerini yüklüyor. General Motors ve McDonald's gibi endüstri boyutları alarmı yükseltti
ABD Başkanı Donald Trump'ın gümrük politikası ve dünya ticaretindeki belirsizlikler de ABD şirketlerinin bilançolarına yansıyor. Motosiklet üreticisi Harley-Davidson gibi, ABD otomobil üreticisi General Motors (GM) gibi gümrük politikasının olumsuz etkilerini bildirdi, McDonald's Burger zinciri mevcut ekonomik durum sırasında müşterilerin belirsizliğini alıyor.
General Motors, ABD tarifelerinin kâr tahminini şiddetle yapmasını bekliyor. CEO Mary Barra'ya hissedarlara bir mektupta,, yakın zamanda tanıtılan otomobil parçaları için karar verdikten sonra bile, tarifelerin dört ila beş milyar ABD dolarına mal olması muhtemeldir.
GM patronu, faiz ve vergilerden önce özel kalemler için ayarlanan kârın yıllık görünümünü 10 ila 12,5 milyar dolar (8.83 milyar ila 11.06 milyar avro) ile karşıladı. Şimdiye kadar, Detroit otomobil üreticisi cerrahi sonucu 15,7 milyar dolara kadar hesapladı.
Harley-Davidson “belirsiz küresel tarife durumu ve makroekonomik koşullar nedeniyle geri çekildi” 2025 yılı için finansal görünümü geri çekti. Bu, bu yılın 5 Şubat'ından itibaren geldi. Milwaukee'de, ilk çeyreğin sonuçlarının beklentiler üzerinde birçok alanda olacağını, ABD'deki perakende satışlarının beklenenden daha zayıf olacağını söyledi.
Harley-Davidson patronu Jochen Zeitz, “Maliyet üretkenliğini artırmak, tedarik zincirini azaltmak, işletme maliyetlerini sıkı bir şekilde kontrol etmek ve bayileri azaltmak için önlemlerimizi uygulayarak zor ekonomik ve tarife ortamına uzmanlaşmaya odaklanmaya devam ediyoruz.” Harley-Davidson, olası AB karşı tarifelerinden etkilenebilecek ABD şirketlerinden biridir.
McDonald's'ta huzursuz müşteriler ekonomik durum nedeniyle strese neden olmaya devam ediyor. Karşılaştırılabilir bir temelde, ABD grubunun Perşembe günü Chicago'da açıklandığı gibi, geçen yılın aynı dönemiyle karşılaştırıldığında, gelirler ilk çeyrekte yüzde bir düştü. CEO Chris Kempczinski en zor piyasa koşullarından bahsetti. Bugünün tüketicileri belirsizliklerle uğraşmak zorunda kalacaklar
Burger zincirinin kaybı, analistlerden beklenenden biraz daha güçlüydü. McDonald's ayrıca bu yıl eksik olan Şubat 2024'te CHF Günü'ne atıfta bulundu. Amerika Birleşik Devletleri'nde, düşüş özellikle yüzde 3,6 ile karşılaştırılabilir bir temelde güçlüydü.
Grup düzeyinde satışlar yüzde üç oranında düştü (yaklaşık 5.3 milyar avro). Operasyonel sonuç ayrıca yüzde üç ila 2,65 milyar dolardan vazgeçti. Sonuç olarak, Burger King-Contraensy, bir önceki yıla göre 1.93 milyar dolar sonra 1.87 milyar dolar kazandı.
Apple, 900 milyon dolarlık ek maliyetlerle Donald Trump nedeniyle mevcut çeyrek için ek tarifeler bekliyor. CEO Tim Cook ayrıca iPhone grubunun daha fazla yük olmadığını varsaydığını kısıtladı. Cook, daha fazla çeyrek için bir tahmin yapmak istemedi.
Apple patronu analistlerle bir telefon konferansındaki tutarı açmadı. Medya raporlarına göre, Apple şu anda Hindistan'da iPhone üretimini genişletiyor. Cook, CNBC'ye ABD'de satılan iPhone'ların yaklaşık yüzde 50'sinin Hindistan'dan teslim edildiğini söyledi. Önümüzdeki çeyrekte Apple, ABD pazarına iPad'ler, MAC bilgisayarlar ve bilgisayar saatlerini neredeyse sadece Vietnam'dan tedarik edeceğini de sözlerine ekledi.
McDonald's: Tarifeler müşterileri rahatsız
02.05.2025 – 00:32Okuma Süresi: 3 dk.

Hollanda'da bir McDonald's Şubesi. ABD şirketi zaten Trump gümrük duyurularının olumsuz etkilerini hissediyor. (Kaynak: ImaGo/Sven Cesting/Imago)
Yüksek sesle okuyun
Haberleri takip edin
Donald'ın Trump'ın gümrük politikası zaten ABD şirketlerini yüklüyor. General Motors ve McDonald's gibi endüstri boyutları alarmı yükseltti
ABD Başkanı Donald Trump'ın gümrük politikası ve dünya ticaretindeki belirsizlikler de ABD şirketlerinin bilançolarına yansıyor. Motosiklet üreticisi Harley-Davidson gibi, ABD otomobil üreticisi General Motors (GM) gibi gümrük politikasının olumsuz etkilerini bildirdi, McDonald's Burger zinciri mevcut ekonomik durum sırasında müşterilerin belirsizliğini alıyor.
General Motors, ABD tarifelerinin kâr tahminini şiddetle yapmasını bekliyor. CEO Mary Barra'ya hissedarlara bir mektupta,, yakın zamanda tanıtılan otomobil parçaları için karar verdikten sonra bile, tarifelerin dört ila beş milyar ABD dolarına mal olması muhtemeldir.
GM patronu, faiz ve vergilerden önce özel kalemler için ayarlanan kârın yıllık görünümünü 10 ila 12,5 milyar dolar (8.83 milyar ila 11.06 milyar avro) ile karşıladı. Şimdiye kadar, Detroit otomobil üreticisi cerrahi sonucu 15,7 milyar dolara kadar hesapladı.
Harley-Davidson “belirsiz küresel tarife durumu ve makroekonomik koşullar nedeniyle geri çekildi” 2025 yılı için finansal görünümü geri çekti. Bu, bu yılın 5 Şubat'ından itibaren geldi. Milwaukee'de, ilk çeyreğin sonuçlarının beklentiler üzerinde birçok alanda olacağını, ABD'deki perakende satışlarının beklenenden daha zayıf olacağını söyledi.
Harley-Davidson patronu Jochen Zeitz, “Maliyet üretkenliğini artırmak, tedarik zincirini azaltmak, işletme maliyetlerini sıkı bir şekilde kontrol etmek ve bayileri azaltmak için önlemlerimizi uygulayarak zor ekonomik ve tarife ortamına uzmanlaşmaya odaklanmaya devam ediyoruz.” Harley-Davidson, olası AB karşı tarifelerinden etkilenebilecek ABD şirketlerinden biridir.
McDonald's'ta huzursuz müşteriler ekonomik durum nedeniyle strese neden olmaya devam ediyor. Karşılaştırılabilir bir temelde, ABD grubunun Perşembe günü Chicago'da açıklandığı gibi, geçen yılın aynı dönemiyle karşılaştırıldığında, gelirler ilk çeyrekte yüzde bir düştü. CEO Chris Kempczinski en zor piyasa koşullarından bahsetti. Bugünün tüketicileri belirsizliklerle uğraşmak zorunda kalacaklar
Burger zincirinin kaybı, analistlerden beklenenden biraz daha güçlüydü. McDonald's ayrıca bu yıl eksik olan Şubat 2024'te CHF Günü'ne atıfta bulundu. Amerika Birleşik Devletleri'nde, düşüş özellikle yüzde 3,6 ile karşılaştırılabilir bir temelde güçlüydü.
Grup düzeyinde satışlar yüzde üç oranında düştü (yaklaşık 5.3 milyar avro). Operasyonel sonuç ayrıca yüzde üç ila 2,65 milyar dolardan vazgeçti. Sonuç olarak, Burger King-Contraensy, bir önceki yıla göre 1.93 milyar dolar sonra 1.87 milyar dolar kazandı.
Apple, 900 milyon dolarlık ek maliyetlerle Donald Trump nedeniyle mevcut çeyrek için ek tarifeler bekliyor. CEO Tim Cook ayrıca iPhone grubunun daha fazla yük olmadığını varsaydığını kısıtladı. Cook, daha fazla çeyrek için bir tahmin yapmak istemedi.
Apple patronu analistlerle bir telefon konferansındaki tutarı açmadı. Medya raporlarına göre, Apple şu anda Hindistan'da iPhone üretimini genişletiyor. Cook, CNBC'ye ABD'de satılan iPhone'ların yaklaşık yüzde 50'sinin Hindistan'dan teslim edildiğini söyledi. Önümüzdeki çeyrekte Apple, ABD pazarına iPad'ler, MAC bilgisayarlar ve bilgisayar saatlerini neredeyse sadece Vietnam'dan tedarik edeceğini de sözlerine ekledi.