RAM
New member
Yüksek sesle okuyun
Haberleri takip edin
Paylaş Makale
VW, BMW, Man: Eski ofisli Werner, Alman otomobil endüstrisini içeriden biliyor. T-Online ile yapılan bir röportajda, zayıflayan endüstrinin dümeni nasıl yırtabileceğini açıklıyor.
Alman ekonomisi ve özellikle otomotiv endüstrisi zayıflıyor. Yeni federal hükümet üzerindeki baskı buna bağlı olarak harika. Hiltrud D. Werner, eski bir VW direktörü olarak içeriden birkaç büyük otomobil şirketini ve tedarikçisini tanıyor.
T-Online ile yapılan bir röportajda Werner, Almanya'nın neden şirket hukukunda ABD'ye daha fazla yönelik olması gerektiğini açıklıyor, bu yüzden Trump'ın ikinci dönemiyle uğraşmaktan hayal kırıklığına uğradı ve genç kadınlara büyük şirketlerde çalışmaları için ne tavsiye ediyor.
T-online: Bir büyük otomobil şirketi diğeri şu anda açık kar kaybı kaydediyor. Alman otomotiv endüstrisinde sorun nedir?
Hiltrud D. Werner: Her şirketteki sorunlar biraz farklı depolanmış olsa da, Uzak Doğu'dan gelen iyi kârların iç pazardaki yapısal sorunları gizlediği görülmektedir. Çin'de satış rakamları önemli ölçüde azaldı. Bunu yargılayabildiğim kadarıyla, politikacılar da bu önemli ekonomik sektördeki durumda bir paya sahiptir.
Hemen başka bir endüstri gibi, otomotiv endüstrisi de ileriye dönük, uzun vadeli bir mevzuat ve altyapı politikasına bağlıdır. Bir aracın geliştirilmesi 60 aya kadar sürer ve genellikle on yıl boyunca kullanılır – yasal dönemlerde değil. Aksi takdirde geri dönüşle hiçbir şey olmayacaktır.
Şu anda nasıl?
Yasal çerçeve şirketleri bunaltır. Satın alma kararı müşteri ile. Düşük emisyon veya ücretsiz araç teklifi iyidir. Almanya ve diğer AB ülkelerindeki şarj altyapısı hala yeterli değil, ancak şirketler filo hedeflerine ulaşmazlarsa yüksek AB cezalarını devretmek zorundadır. AB'ye ceza ödemelerinin herhangi bir devri, yerel endüstrinin yabancı rakiplere karşı zayıflamasıdır. Ekonomik stratejinin eksikliği piyasaya belirsizlik getiriyor ve e-araba sübvansiyonlarının çok kısa vadeli kaybı da yanlış zamanda geldi.
Werner: “Sanırım birçoğu Trump'ın ikinci dönemini hafife aldı.” (Kaynak: Özel)
Almanları elektrikli otomobilden ikna etmek için yeni bir devlet finansmanı yeterli olur mu?
Hayır. Başka bir önemli faktör, adil elektrik fiyatlarında karmaşık olmayan dükkandır ve olmaya devam etmektedir. Yükleme her yerde kredi kartı ile ve 20 farklı uygulama olmadan çalışmalıdır. Elektrik ayrıca evde dükkanın katlarına mal olmamalıdır. Her zaman elektriksel olarak sürdüğümde fark ediyorum. Karayolu boyunca benzin istasyonları daha pahalıdır – ancak yüzde 200'ü değil. Bir şeyler ters gidiyor. Herkes hareketlilikleri için kilometre başına fiyatı hesaplayabilir ve daha sonra tren, brülör ve elektrikli otomobili karşılaştırabilir. Elektrikli araba burada kazanmadığı sürece bir sorunumuz var.
ABD Başkanı Donald Trump'ın sektördeki gümrük tehditleri tarafından ne ölçüde hissedilecek belirsizlik?
Sanırım birçoğu Trump'ın ikinci dönemini hafife aldı ve bunun ilk dönemi gibi olacağını söyledi. Ama bu sefer çok daha iyi hazırlanıyor. Sanki sadece umursamıyor gibi görünüyor, sanki ondan hoşlanıyormuş gibi. Özellikle Alman üreticiler, birçok şirketin de Amerika'nın bakımına yatırım yaptığı Kanada ve Meksika'ya yönelik Amerikan tecritini hissediyorlar.
1966'da Bad Doberan'da doğan Hiltrud D. Werner başlangıçta tekstil teknolojisinde yetenekli bir işçi olarak çıraklık tamamladı. Abitur, Halle-Wittenberge'deki ekonomide matematiksel yöntemleri ve veri işlemesini takip etti ve inceledi. Werner profesyonel kariyerine SoftLab'da başladı. BMW, Man ve ZF Friedrichshafen'deki istasyonlar izledi. 2016 yılında VW'deki grup revizyonunu devraldı, bir yıl sonra Dürüstlük ve Hukuk Direktörü olarak atandı. Sözleşmeniz 2022'de sona erdi.
Alman grupları şimdi kısa sürede buna tepki vermek zorundalar. Eski işveren VW'nizi büyük bir tanker olarak tanımladınız. Karşı adamlar orada başarılı olabilir mi?
Volkswagen ve diğer Alman otomobil üreticileri ve tedarikçileri zaten tutarlı bir yenileme aşamasındadır. Geleceğin ne getirdiğini söylemek zor. Belki de otomotiv endüstrisinin on yıl içinde Almanya'da 800.000 çalışanı olmayacak. Ancak, burada hala birçok güzel modelin geliştirildiğinden ve üretildiğinden eminim.
Sadece otomobil endüstrisi değil, tüm Alman ekonomisi iki yıldan fazla bir süredir zayıflıyor. Yeni federal hükümet önce ne yapmalı?
Benim görüşüme göre, konular tanınıyor. En büyük kollardan biri bürokrasidir. Geçenlerde bir meslektaşından BMW'de 50'den fazla kişinin sadece rapor oluşturmaya çalıştığını duydum – bu çok fazla. Bununla birlikte, birçok politikacı için, bu raporlama yükümlülükleri bir tür güvenliği temsil etmektedir. Her şey bir yerde belgelenirse, hiçbir şeyin kaymadığı ve sorumluluğun şirketlerle tekrar yatmadığı izlenimini verir. Daha verimli olabilmek için Almanya mevzuat türünü değiştirmelidir.
Haberleri takip edin
VW, BMW, Man: Eski ofisli Werner, Alman otomobil endüstrisini içeriden biliyor. T-Online ile yapılan bir röportajda, zayıflayan endüstrinin dümeni nasıl yırtabileceğini açıklıyor.
Alman ekonomisi ve özellikle otomotiv endüstrisi zayıflıyor. Yeni federal hükümet üzerindeki baskı buna bağlı olarak harika. Hiltrud D. Werner, eski bir VW direktörü olarak içeriden birkaç büyük otomobil şirketini ve tedarikçisini tanıyor.
T-Online ile yapılan bir röportajda Werner, Almanya'nın neden şirket hukukunda ABD'ye daha fazla yönelik olması gerektiğini açıklıyor, bu yüzden Trump'ın ikinci dönemiyle uğraşmaktan hayal kırıklığına uğradı ve genç kadınlara büyük şirketlerde çalışmaları için ne tavsiye ediyor.
T-online: Bir büyük otomobil şirketi diğeri şu anda açık kar kaybı kaydediyor. Alman otomotiv endüstrisinde sorun nedir?
Hiltrud D. Werner: Her şirketteki sorunlar biraz farklı depolanmış olsa da, Uzak Doğu'dan gelen iyi kârların iç pazardaki yapısal sorunları gizlediği görülmektedir. Çin'de satış rakamları önemli ölçüde azaldı. Bunu yargılayabildiğim kadarıyla, politikacılar da bu önemli ekonomik sektördeki durumda bir paya sahiptir.
Hemen başka bir endüstri gibi, otomotiv endüstrisi de ileriye dönük, uzun vadeli bir mevzuat ve altyapı politikasına bağlıdır. Bir aracın geliştirilmesi 60 aya kadar sürer ve genellikle on yıl boyunca kullanılır – yasal dönemlerde değil. Aksi takdirde geri dönüşle hiçbir şey olmayacaktır.
Şu anda nasıl?
Yasal çerçeve şirketleri bunaltır. Satın alma kararı müşteri ile. Düşük emisyon veya ücretsiz araç teklifi iyidir. Almanya ve diğer AB ülkelerindeki şarj altyapısı hala yeterli değil, ancak şirketler filo hedeflerine ulaşmazlarsa yüksek AB cezalarını devretmek zorundadır. AB'ye ceza ödemelerinin herhangi bir devri, yerel endüstrinin yabancı rakiplere karşı zayıflamasıdır. Ekonomik stratejinin eksikliği piyasaya belirsizlik getiriyor ve e-araba sübvansiyonlarının çok kısa vadeli kaybı da yanlış zamanda geldi.

Werner: “Sanırım birçoğu Trump'ın ikinci dönemini hafife aldı.” (Kaynak: Özel)
Almanları elektrikli otomobilden ikna etmek için yeni bir devlet finansmanı yeterli olur mu?
Hayır. Başka bir önemli faktör, adil elektrik fiyatlarında karmaşık olmayan dükkandır ve olmaya devam etmektedir. Yükleme her yerde kredi kartı ile ve 20 farklı uygulama olmadan çalışmalıdır. Elektrik ayrıca evde dükkanın katlarına mal olmamalıdır. Her zaman elektriksel olarak sürdüğümde fark ediyorum. Karayolu boyunca benzin istasyonları daha pahalıdır – ancak yüzde 200'ü değil. Bir şeyler ters gidiyor. Herkes hareketlilikleri için kilometre başına fiyatı hesaplayabilir ve daha sonra tren, brülör ve elektrikli otomobili karşılaştırabilir. Elektrikli araba burada kazanmadığı sürece bir sorunumuz var.
ABD Başkanı Donald Trump'ın sektördeki gümrük tehditleri tarafından ne ölçüde hissedilecek belirsizlik?
Sanırım birçoğu Trump'ın ikinci dönemini hafife aldı ve bunun ilk dönemi gibi olacağını söyledi. Ama bu sefer çok daha iyi hazırlanıyor. Sanki sadece umursamıyor gibi görünüyor, sanki ondan hoşlanıyormuş gibi. Özellikle Alman üreticiler, birçok şirketin de Amerika'nın bakımına yatırım yaptığı Kanada ve Meksika'ya yönelik Amerikan tecritini hissediyorlar.
1966'da Bad Doberan'da doğan Hiltrud D. Werner başlangıçta tekstil teknolojisinde yetenekli bir işçi olarak çıraklık tamamladı. Abitur, Halle-Wittenberge'deki ekonomide matematiksel yöntemleri ve veri işlemesini takip etti ve inceledi. Werner profesyonel kariyerine SoftLab'da başladı. BMW, Man ve ZF Friedrichshafen'deki istasyonlar izledi. 2016 yılında VW'deki grup revizyonunu devraldı, bir yıl sonra Dürüstlük ve Hukuk Direktörü olarak atandı. Sözleşmeniz 2022'de sona erdi.
Alman grupları şimdi kısa sürede buna tepki vermek zorundalar. Eski işveren VW'nizi büyük bir tanker olarak tanımladınız. Karşı adamlar orada başarılı olabilir mi?
Volkswagen ve diğer Alman otomobil üreticileri ve tedarikçileri zaten tutarlı bir yenileme aşamasındadır. Geleceğin ne getirdiğini söylemek zor. Belki de otomotiv endüstrisinin on yıl içinde Almanya'da 800.000 çalışanı olmayacak. Ancak, burada hala birçok güzel modelin geliştirildiğinden ve üretildiğinden eminim.
Sadece otomobil endüstrisi değil, tüm Alman ekonomisi iki yıldan fazla bir süredir zayıflıyor. Yeni federal hükümet önce ne yapmalı?
Benim görüşüme göre, konular tanınıyor. En büyük kollardan biri bürokrasidir. Geçenlerde bir meslektaşından BMW'de 50'den fazla kişinin sadece rapor oluşturmaya çalıştığını duydum – bu çok fazla. Bununla birlikte, birçok politikacı için, bu raporlama yükümlülükleri bir tür güvenliği temsil etmektedir. Her şey bir yerde belgelenirse, hiçbir şeyin kaymadığı ve sorumluluğun şirketlerle tekrar yatmadığı izlenimini verir. Daha verimli olabilmek için Almanya mevzuat türünü değiştirmelidir.