Çin’de dağa çakılarak 132 bireye mezar olan uçak, kara kutuya nazaran ‘kasten düşürüldü’

RAM

New member
Çin’de dağa çakılarak 132 bireye mezar olan uçak, kara kutuya nazaran ‘kasten düşürüldü’
Reuters’e konuşan Batılı yetkililer, önsoruşturmanın teknik bir arıza belirtisi bulamamasının akabinde odak noktasının mürettebatın hareketlerine odaklandığını söylemiş oldu. The Wall Street Jorunal’ın (WSJ) kara kutuların incelenmesinden haberdar ABD’li yetkililere dayanarak, kokpitte bulunan birinin uçağı taammüden düşürdüğünü yazdı. Boeing ve ABD Ulusal Ulaştırma Güvenliği Heyeti (NTSB), mevzuyla ilgili soruları yanıtlamayıp Çinli yetkililere yönlendirdi. Çin’den hemen çabucak resmi açıklama gelmedi.

China Jet Crash Was Intentional, Suggests Black Box Data: Report https://t.co/BwvIJns3IH pic.twitter.com/CQKU2SXlwN

— NDTV (@ndtv) May 17, 2022



Kunming’den Guangzhou’ya giden uçağın seyir irtifasından ani bir düşüşle çakılarak 123 yolcu ve 9 mürettebatın tümüne mezar olması, Çin anakiçinde son 28 yıldaki en ölümcül havacılık felaketini oluşturdu.


Haberlere bakılırsa şu ana kadar teknik arızaya dair delil bulunamadığından, soruşturma, facianın kokpitteki kasıtlı bir aksiyonun kararı olup olmadığına odaklandı.


İnternetteki uçağı taammüden düşürme söylentilerine cevap olarak 11 Nisan’da açıklama yapan Çin Sivil Havacılık İdaresi, spekülasyonun ‘kamuoyunu önemli biçimde yanılttığını ve kaza soruşturma çalışmalarına müdahale ettiğini’ söylemiş oldu. WSJ’ye bakılırsa Çin Doğu Havayolları, uçakla ilgili rastgele bir sorun olup olmadığını belirleyebilecek hiç bir delil ortaya çıkmadığına dair açıklama yaptı.


Boeing’in en yaygın olarak kullanılan modeli olan ve sağlam bir güvenlik sicili bulunan 737-800, bir dizi ölümcül kazanın akabinde 2018 ve 2019’da uçuştan kaldırılan 737 MAX’ın bir öncülü, ancak MAX kazalarına niye olan sistemlere sahip değil. Çin Doğu Havayolları, kazadan daha sonra karaya indirdiği 737-800 filosunun tamamını nisan ortasında bir daha uçurmaya başlayarak rastgele bir güvenlik kaygısı olmadığını gösterdi.


Çinli yetkililer, kazaya ait kesin raporun derlenmesinin iki yıl yahut daha fazla sürebileceğini söylemiş oldu. Analistler, birçok kazanın insan ve teknik faktörlerin bir karışımından kaynaklandığı görüşünde. Bu kazada çabucak hemen resmen doğrulanmayan uçağı taammüden düşürme, son derece az rastlanan bir olay. Uzmanlar, facianın tek başına hareket eden bir pilottan mı, bir gayretten mi ya da kokpite müsaadesiz girişten mi kaynaklandığının aydınlatılmadığına dikkat çekti.