RAM
New member
Raylarda kaos yeniden tehdit ediyor: Yenilenen grevler daha olası hale geldi – çünkü demiryolları ve EVG sendikası ücret anlaşmazlığı konusunda anlaşamıyor.
Bir bakışta en önemli şeyler
Demiryolunda kötü hava: Ücret anlaşmazlığında, demiryolu ve taşımacılık sendikası (EVG) ve üst yönetim arasında hâlâ anlaşmazlık var. EVG, Deutsche Bahn’ın son teklifini “yetersiz” olarak reddetti. Grup daha sonra sendikayı uzlaşmaya istekli olmamakla suçladı.
Sorunun tam olarak ne olduğu ilk bakışta anlaşılamıyor. İki müzakere tarafı birbirini suçluyor. Kesin olan bir şey var: Müzakere masasına geri dönmezlerse, başka bir grev olabilir. t-online durumu açıklıyor.
EVG ne talep ediyor?
Sendika, yaklaşık 180.000 çalışan için ayda en az 650 avro veya üst ücret dilimleri için yüzde on iki daha fazla sabit bir miktar talep ediyor. Onların fikirlerine göre süre on iki ay olmalıdır. EVG şimdiye kadar tek seferlik ödemeleri kesinlikle reddetti.
Tren ne teklif etti?
Deutsche Bahn son teklifini geçen Perşembe EVG’ye sundu. Bu, alt gelir grupları için yüzde on ikilik ücretlerde adım adım artış sözü verdi. Orta gruplar toplam yüzde on daha fazla almalı, ilk yüzde sekiz.
Maaş artışı, ilki bu yıl yürürlüğe girmesi gereken iki aşamalı olacak. Ayrıca 2.850 Avro tutarında enflasyon tazminatı primi de kademeli olarak ödenmekte olup Temmuz ayından itibaren çalışanlara vergisiz ve vergisiz olarak ödenebilecektir. İK Direktörü Martin Seiler’e göre, toplu sözleşmenin süresi 24 ay olmalıdır.
Deutsche Bahn İnsan Kaynakları Başkanı Martin Seiler, EVG ile daha fazla müzakere için bir temel görmemektedir. (Kaynak: Christian Thiel, www.imago-images.de aracılığıyla)
Bu, toplam beş tur müzakereden sonra üçüncü teklif. Ancak EVG Salı akşamı teklifi reddettiği için şu anda bir anlaşma görünmüyor.
Argüman nedir?
EVG müzakerecisi Kristian Loroch, sendikanın reddini açıklayarak, “Şu anda masada olan şey sosyal olarak adaletsiz” dedi. Teklif “yetersizdi”. Özellikle iki tarafın henüz üzerinde anlaşamadığı bir nokta var gibi görünüyor:
Loroch, önerilen yüzde ölçeğinin “özellikle bu sefer çok daha fazlasını elde etmek istediğimiz daha düşük ücret grupları için” dezavantajlı olduğunu söylüyor. Kararlarını demiryolu şirketine de yazılı olarak bildirdiler. Mektupta kendisi ve eş müzakereci Cosima Ingenschay da önerilen 24 aylık süreyi eleştiriyor. Demiryolu daha önce 27 ay istemişti, ancak EVG 12 ay talep ediyor.
Teklifin sabit oranlı olarak reddedilmesi de demiryolunu üzüyor. Sendikayı uzlaşmaya isteksiz olmakla suçluyorlar. Seiler, EVG’nin herhangi bir taviz vermediğini ve herhangi bir çözüm önermediğini, ancak “basitçe inatla ilk taleplerinde ısrar ettiğini” eleştirdi. “Herkesi zor duruma sokar”. Çünkü çalışanlar başlangıçta ücret artışı alamayacak ve gezginler “tamamen belirsiz bir durumla uğraşmak” zorunda kalacaktı.
EVG müzakerecisi Kristian Loroch: “Şu anda masada olan sosyal açıdan adaletsiz.” (Kaynak: Arne Dedert/dpa/dpa-resimleri)
Tam olarak kaç para?
Seiler’e göre EVG iddialarının kapsamı, personel alanında yılda 2,5 milyar avroluk ek maliyet anlamına geliyor. Deutsche Bahn teklifi ise yaklaşık 1,4 milyar euroluk bir mali çerçeveye sahip.
Bu meblağın miktarı sadece demiryolu müşterilerini değil aynı zamanda vergi mükelleflerini de ilgilendiriyor. Çünkü: Demiryolları artan personel maliyetlerini daha yüksek bilet fiyatları ile karşılamaya çalışmalıdır. Bu işe yaramazsa, Deutsche Bahn %100 devlete ait bir şirket olduğundan, federal bütçeden daha fazla hibe verilmesi göz ardı edilemez.
Tüm bunlarla tren makinistleri sendikasının ne alakası var?
Demiryolu çalışanlarının tamamı EVG’de sendikalı değil. Tren makinistleri sendikası (GDL) da üye alıyor. Deutsche Bahn, bazı durumlarda aynı meslek grupları için olmak üzere, her iki sendikayla toplu sözleşme müzakereleri yapmaktadır.
Bir bakışta en önemli şeyler
Demiryolunda kötü hava: Ücret anlaşmazlığında, demiryolu ve taşımacılık sendikası (EVG) ve üst yönetim arasında hâlâ anlaşmazlık var. EVG, Deutsche Bahn’ın son teklifini “yetersiz” olarak reddetti. Grup daha sonra sendikayı uzlaşmaya istekli olmamakla suçladı.
Sorunun tam olarak ne olduğu ilk bakışta anlaşılamıyor. İki müzakere tarafı birbirini suçluyor. Kesin olan bir şey var: Müzakere masasına geri dönmezlerse, başka bir grev olabilir. t-online durumu açıklıyor.
EVG ne talep ediyor?
Sendika, yaklaşık 180.000 çalışan için ayda en az 650 avro veya üst ücret dilimleri için yüzde on iki daha fazla sabit bir miktar talep ediyor. Onların fikirlerine göre süre on iki ay olmalıdır. EVG şimdiye kadar tek seferlik ödemeleri kesinlikle reddetti.
Tren ne teklif etti?
Deutsche Bahn son teklifini geçen Perşembe EVG’ye sundu. Bu, alt gelir grupları için yüzde on ikilik ücretlerde adım adım artış sözü verdi. Orta gruplar toplam yüzde on daha fazla almalı, ilk yüzde sekiz.
Maaş artışı, ilki bu yıl yürürlüğe girmesi gereken iki aşamalı olacak. Ayrıca 2.850 Avro tutarında enflasyon tazminatı primi de kademeli olarak ödenmekte olup Temmuz ayından itibaren çalışanlara vergisiz ve vergisiz olarak ödenebilecektir. İK Direktörü Martin Seiler’e göre, toplu sözleşmenin süresi 24 ay olmalıdır.
Deutsche Bahn İnsan Kaynakları Başkanı Martin Seiler, EVG ile daha fazla müzakere için bir temel görmemektedir. (Kaynak: Christian Thiel, www.imago-images.de aracılığıyla)
Bu, toplam beş tur müzakereden sonra üçüncü teklif. Ancak EVG Salı akşamı teklifi reddettiği için şu anda bir anlaşma görünmüyor.
Argüman nedir?
EVG müzakerecisi Kristian Loroch, sendikanın reddini açıklayarak, “Şu anda masada olan şey sosyal olarak adaletsiz” dedi. Teklif “yetersizdi”. Özellikle iki tarafın henüz üzerinde anlaşamadığı bir nokta var gibi görünüyor:
Loroch, önerilen yüzde ölçeğinin “özellikle bu sefer çok daha fazlasını elde etmek istediğimiz daha düşük ücret grupları için” dezavantajlı olduğunu söylüyor. Kararlarını demiryolu şirketine de yazılı olarak bildirdiler. Mektupta kendisi ve eş müzakereci Cosima Ingenschay da önerilen 24 aylık süreyi eleştiriyor. Demiryolu daha önce 27 ay istemişti, ancak EVG 12 ay talep ediyor.
Teklifin sabit oranlı olarak reddedilmesi de demiryolunu üzüyor. Sendikayı uzlaşmaya isteksiz olmakla suçluyorlar. Seiler, EVG’nin herhangi bir taviz vermediğini ve herhangi bir çözüm önermediğini, ancak “basitçe inatla ilk taleplerinde ısrar ettiğini” eleştirdi. “Herkesi zor duruma sokar”. Çünkü çalışanlar başlangıçta ücret artışı alamayacak ve gezginler “tamamen belirsiz bir durumla uğraşmak” zorunda kalacaktı.
EVG müzakerecisi Kristian Loroch: “Şu anda masada olan sosyal açıdan adaletsiz.” (Kaynak: Arne Dedert/dpa/dpa-resimleri)
Tam olarak kaç para?
Seiler’e göre EVG iddialarının kapsamı, personel alanında yılda 2,5 milyar avroluk ek maliyet anlamına geliyor. Deutsche Bahn teklifi ise yaklaşık 1,4 milyar euroluk bir mali çerçeveye sahip.
Bu meblağın miktarı sadece demiryolu müşterilerini değil aynı zamanda vergi mükelleflerini de ilgilendiriyor. Çünkü: Demiryolları artan personel maliyetlerini daha yüksek bilet fiyatları ile karşılamaya çalışmalıdır. Bu işe yaramazsa, Deutsche Bahn %100 devlete ait bir şirket olduğundan, federal bütçeden daha fazla hibe verilmesi göz ardı edilemez.
Tüm bunlarla tren makinistleri sendikasının ne alakası var?
Demiryolu çalışanlarının tamamı EVG’de sendikalı değil. Tren makinistleri sendikası (GDL) da üye alıyor. Deutsche Bahn, bazı durumlarda aynı meslek grupları için olmak üzere, her iki sendikayla toplu sözleşme müzakereleri yapmaktadır.