Gss Bond: Hükümetler dünya çapında gelirleri nasıl tahsis ediyor?

Muqe

New member
Ana Sokak OrtaklarıÇSY ve etki verileri konusunda uzmanlaşmış Londra merkezli bir veri sağlayıcı, raporun son baskısını yayınladı. Gss (Yeşil, Sosyal, Sürdürülebilirlik ve Sürdürülebilirlik Bağlantılı) Tahvili.

Rapor, hükümetlerin GSS Tahvili gelirlerini nasıl tahsis ettiğine ilişkin önemli coğrafi farklılıkların altını çiziyor: Asya tercih edilir Yeşil Binalariçinde Avrupa the temiz ulaşım aracıve Afrika Bensu yönetimi altyapısıGss Bond aracılığıyla toplanan (ve harcanan) sermayenin sırasıyla %30'u, %43'ü ve %39'u.

THE Gss Tahvili Egemenler daha geniş bir proje dizisi için kullanılıyor, dolayısıyla genellikle “yetersiz finanse edilen” bazı alanlarda olumlu bir etki yaratılabiliyor. “Kurumsal” dünyayla karşılaştırıldığında, Devlet GSS Tahvilleri yenilenebilir enerji projelerinin finansmanına daha az uygundur – bu nedenle ortalama bir hizalama sağlar Avrupa taksonomisi çok daha düşük (kurumsal GSS Tahvilleri için %59'a karşılık %31).

Pietro Sette, MainStreet Partners'taki GSS Bond araştırma ekibinin yöneticisişunları söyledi: “Şüphe yok ki 2015 Paris Anlaşması'ndan bugüne büyük ekonomilerde göreceli olarak iyileşmeler yaşandı. SDG çok sınırlıydı:BM Aslında, hedeflerin neredeyse yarısının 'hafif' bir ilerleme kaydettiği, geri kalanların ise neredeyse hiç ilerleme kaydetmediği veya gerileme bildirdiği hesaplandı. Diğer kaynaklar, 2015 ile 2022 yılları arasında sera gazı emisyonlarındaki ortalama azalmanın yalnızca %7 olduğunu ortaya koyuyor. Bu bağlamda Yeşil Tahviller, kamu ve özel sektörün birlikte ekonominin en önemli sektörlerinde daha büyük bir olumlu çevresel etkiyi nasıl kolaylaştırabileceğinin göstergesidir. Birleşik Krallık bunun harika bir örneği: Ülke yaklaşık 50 milyar avroya eşdeğer Yeşil Tahvil ihraç etti ve sermayenin %51'i temiz ulaşım projelerine tahsis edildi. Aslında, ülkenin CO2 emisyonlarında 1990 ile 2021 arasında %48'lik bir düşüş görülmesine rağmen, ulaştırma sektöründen kaynaklanan emisyonlar yalnızca %15 düştü.”

Raporun ana noktaları


Devlet tahvillerinin GSS Tahvil piyasasındaki rolü

  • 2023 yılında Yeşil devlet tahvili ihracında 160 milyar doları aşan, yani yıl içinde ihraç edilen toplam Yeşil Tahvilin %31'ini aşan bir rekora ulaşıldı;
  • Temiz ulaşım, kamu ihraççıları tarafından en çok finanse edilen sektördür ve şu anda 2012'den bu yana ihraç edilen kümülatif hacmin %43'ünü temsil etmektedir; bu oran, pazarın geri kalanı tarafından en çok finanse edilen kategori olan yenilenebilir enerjiden 3 kat daha yüksektir.
Hükümetlerin alternatif yolu – olumlu etki yaratmaya yönelik örnek olay çalışmaları

  • Şirketlerin aksine, hükümetler sıklıkla sübvansiyonlar gibi dolaylı harcama biçimlerinden yararlanıyor: Belçika'nın 2018 Yeşil Tahvili demiryolu sistemine yönelik sübvansiyonları kısmen finanse ederken, Fransa'da gelirler kısmen yenilenebilir enerji ve biyolojik çeşitlilik projelerine yönelik vergi muafiyetlerine tahsis edildi;
  • Meksika, devlete ait bir Sürdürülebilir Kalkınma Hedefi tahvili ihraç eden ilk ülke oldu ve birçoğu da aynı yolu izliyor: Benin'in Sürdürülebilir Kalkınma Hedefi tahvili, su altyapısına odaklanıyor, kırsal bölgelerde yaşayan 46.500 kişinin içme suyuna ve eğitime erişimini sağlıyor: 1 milyondan fazla öğrenci bu yardımdan yararlandı okul öğle yemeği programı;
  • Ancak Asya'da artan kentleşme düzeylerine yanıt olarak Yeşil Tahviller sıklıkla “yeşil” binaları finanse etmek için kullanılıyor. Hong Kong, en son ihraç edilen tahvil serisiyle aslında bu kategoriye toplanan sermayenin %80'inden fazlasını tahsis etti ve böylece hâlihazırda ihraç edilen 20 milyarın üzerindeki Yeşil Tahvil'e daha fazla finansman ekledi.
Devlet tahvillerinin taksonomik uyumu ve temel performans göstergelerinin etkisi

  • Kurumsal GSS Tahvilleri %59 ile Avrupa Taksonomisi ile en yüksek ortalama uyuma sahipken, uluslarüstü ve devlet kurumları “sadece” %42 ve %31'e sahiptir. Aradaki fark kısmen hükümet programlarının daha geniş kapsamlı olmasına atfedilebilir; bu da genellikle Taksonomiye kıyasla analiz edilecek daha az miktarda veri elde edilmesine yol açar.
  • KPI açısından bakıldığında, MainStreet'in kapsadığı 21 “etki değişkeninden” 3'ü özel ilgiyi hak ediyor:
  1. Önlenen/azaltılmış CO2: kurumsal emisyonların kaçınılan CO2/milyon (M) € ortalaması, sırasıyla 371 tCO2e/M € ile karşılaştırıldığında 598 tCO2e/M € (milyon euro başına kaçınılan ton CO2) ile devlet ve uluslar üstü ihraççılardan daha yüksektir. ve 419 tCO2e/M €;
  2. Enerji tasarrufu: Devlet sahipleri ortalama 235 MWh/M€M ile enerji tasarrufunda öne çıkıyor. Sonuç, uluslarüstü ihraççıların iki katından fazlasına (108 MWh/M€M) ve kurumsal ihraççıların sonucunun 5 katına (43 MWh/€M) eşdeğerdir;
  3. Öğrenci desteği: Milyon avro başına desteklenen ortalama 488 öğrenciyle, devlet ihraççıları da bu alanda öne çıkıyor.
MainStreet Partners, 2010 yılından bu yana, tescilli bir GSS Tahvili veri tabanı sayesinde, riskleri ve sürdürülebilirlik KPI'larını ölçmek ve yönetmek için yönetim şirketlerine çeşitli faydalı araçlar sunmaktadır. MainStreet Partners'ın ürün türleri temel olarak aşağıdakilerle ilgilidir:

  • Etki sonuçları – Bunlar, ihraççının resmi belgelerinden alınan, bireysel GSS Tahvilleri için rapor edilen etki sonuçlarıdır (çevresel ve sosyal);
  • Tahvil Derecelendirmeleri: GSS tahvilleri, hem ihraççıya hem de tahvile özgü faktörlere odaklanan özel bir çerçeveye göre analiz edilir;
  • AB Taksonomisine Uyum: GSS tahvilleri tarafından finanse edilen çevre projeleri düzenleyici kriterlerle karşılaştırılır. Yukarıda gösterilen kategoriler gibi veriler, sürdürülebilirliğin niceliksel bir göstergesini sağlamak için portföy düzeyinde toplanabilir;
  • Gelirlerin kullanımı: yani ihraççı tarafından hem proje türü (örneğin yenilenebilir enerji) hem de coğrafi tahsis düzeyinde sermaye kullanımına ilişkin rapor edilen veriler.