Industria Italiana Bus CEO'su: “Şirketi satarlarsa Tanrı aşkına”. Yöneticiler, sendikalar ve yerel yönetimler arasında bir çatışma var

Muqe

New member
BOLOGNA – “Şirketi satarlarsa Tanrı aşkına”. Industria Italiana Autobus'un CEO'su Giancarlo Schisano, halka açık Invitalia ve Leonardo da dahil olmak üzere grubun mevcut hissedarlarının Bologna'daki eski Bredamenarini'yi ve Avellino'daki eski Iveco'yu kontrol eden şirketten ayrılacaklarını umarak sözlerini esirgemiyor. Çarşamba sabahı otobüs şirketinde belediye komisyonuyla konuşan yönetici, “Dışarı çıkmak için çabalayan üç ortağımız var” dedi. Bu, şirkette çalışanlar için korkunç bir durum çünkü bu, ayrılmak istemeyen patronlara sahip olmak anlamına geliyor. şirketle ilgileniyor ve ihtiyaçlarını zayıf ve son zamanlarda destekliyor. Bunu, yılda yaklaşık 70 milyon, geçen yıl 80 milyon, çok önemli bir ekonomik çaba harcayarak, ama bunu kötü, geç ve isteksizce yaparak yapıyorlar.”

İsteksiz üyeler


Industria Italiana Autobus'un bugünkü ortakları devlet kurumu Invitalia, yüzde 30'u Maliye Bakanlığı'na ait çok uluslu savunma şirketi Leonardo ve kendi ülkesinde otobüs üreten Türk şirketi Karsan'dır. Schisano şöyle açıklıyor: “Türk sanayi ortağı Türkiye'de otobüs yapmak için girdi ve otobüsler İtalya'da üretildiği için artık ilgilenmiyor ve ayrılmak istiyor. Devletin yaklaşık %30 hissesine sahip olduğu ve bir yıldır çıkmak istediğini beyan eden ve bunu dünya çapındaki analistlere sunulan plana yazan özel bir ortak var, Leonardo. Son olarak görevler için içeride kalamayan Invitalia. Bu nedenle, şirketi geliştirmekle ilgilenen bir ortağın memnuniyetle karşılandığının altını çizen Schisano, kendi parasını bu işe yatırmasının daha iyi olacağını çünkü kâr elde etmekle ilgileneceğini ve satma umuduyla onu sürüklemekle yetinmeyeceğini belirtiyor. Umarım 2026 yılına kadar uygulamaya koyduğumuz plan doğrultusunda ilgili bir sahibinin gelmesiyle bu konu bir an önce son bulur ve dış pazarı geliştiririz.” Bilindiği gibi iki konsorsiyum işin içinde. : Campania'lı Civitillo ailesinden Seri Industrial, bir dizi hukuki mesele nedeniyle sendikaların karşı çıktığı ve Bolognese Valerio Gruppioni ve Maurizio Stirpe liderliğindeki konsorsiyumun yine bir başka Bolognese'li Maurizio Marchesini tarafından desteklendiği.

İki fabrika


Schisano'nun ayrıca Bologna ve Flumeri'deki iki fabrikanın ne yapması gerektiği konusunda da net fikirleri var. “Şirketin Flumeri'de çok büyük ve yeni bir tesis, Bologna'da birçok beceri potansiyeli var, ancak ekonomik olarak ayakta duramayan iki üretim tesisine sahip olmasının hiçbir anlamı olmadığının altını çiziyor. Bologna fabrikası yaklaşık elli otobüs üretiyor, eski ve modernize edilmemiş.” Böylece şu anda 400'den fazla otobüs üretilmesini öngören endüstriyel planın bir parçası olarak Bologna fabrikasının tasarım için, Campania fabrikasının ise üretim için kullanılabileceğini açıkça ortaya koyuyor. Otobüsler 2024'e kadar

Bolonezliler aynı fikirde değil


“Leonardo'nun bir hisseye sahip olmasının önemli olduğuna inanıyoruz”, ancak büyükşehir kabinesi başkanı Sergio Lo Giudice aynı fikirde değil ve bu nedenle kamu hissedarlarının şirkette bir hisseye sahip olmasını umuyor. Hat, Emilia-Romagna Bölgesi Üretken Faaliyetler Departmanı adına Stefano Mazzetti tarafından paylaşılmıştır. “Halka açık hissedar, stratejik bir varlığın belirli bir yöne gideceğini garanti eder”, diye iddia ediyor. Ancak metropol ve bölge, Bologna tesisinde üretimin olası bir şekilde durdurulmasına da karşı çıkıyor.

“Üretim kesintilerine tepki göstereceğiz”


Lo Giudice şöyle açıklıyor: “Üretim gibi bir faaliyetin Bologna tesisinden marjinal de olsa ortadan kaldırıldığı böylesine radikal bir düzenlemeye doğru ilerlememiz, şiddetle karşı çıktığımız bir karardır”, diye açıklıyor Lo Giudice, Mazzetti için ise “bu şu anlama gelmiyor: Bir şirketin entelektüel üretiminin olduğu yerde üretken kısmı da olmamalıdır, tam tersine.” Bu noktada sendikaların da sert olduğu, Bologna'da sayısı 160 olan işçilerin ve işçi sınıfının savunulmasından endişe duydukları açık. Flumeri'de 370. «Bologna'da üretimin yavaş yavaş yok olduğunu düşünen varsa ve bana bu neredeyse bir proje gibi geliyorsa, üretimi güvence altına almak için gereken tüm girişimleri uygulayacağımızı bilmeli. araştırma ve geliştirme sektörü” diye uyarıyor Fiom Cgil delegesi Maurizio Muzzicato.