Muqe
New member
MİLANO – Olası adım Lufthansa'nın arkası Rekabetin bekçisi AB Komisyonu'nun talepleri karşısında Ita'nın yüzde 41'ini satın almaktan vazgeçebilecek olan bu gelişme, Ita'nın liderlerini korkutmuyor.
Şirket “sona eren yılın rakamlarının da gösterdiği gibi kendi başına da ilerleyebilir”; ancak “sinerjileri büyütmek ve geliştirmek için arkanızda bir ortağa ihtiyacınız var”devlet havayolunun yönetimi diyor.
Kararının ertelenmesi ihtimali sorulduğunda, Komisyon sözcüsü AB Antitröst soruşturmasının derinlemesine olduğunu söyledi 23 Ocak'ta başlatılan Ita-Lufthansa operasyonuna ilişkin “devam ediyor” ve nihai karar için son tarih “6 Haziran 2024” olarak kalıyor.
İtalya'nın Arap Anka Kuşu'nda bu kez Brüksel rotasının dışına çıkıyor
kaydeden Massimo Giannini
26 Şubat 2024
Zamana dair senaryolar
AB'nin birleşmelere ilişkin kurallarına göre Brüksel'in soruşturmayı sonuçlandırmak için doksan iş günü bulunuyor. Tarafların talebi üzerine 15 günden 20 iş gününe kadar uzatma verilebilir. Ancak erteleme hipotezi de mümkün. jargonda “saati durdurmak” olarak bilinen prosedür sayesinde.
Almanların kendisi de bu son ertelemeden korkuyor. AB Komisyonu'nun kırkıncı belge ve bilgi talebinden etkilendiRekabet Genel Müdürlüğü aracılığıyla onlara seslendik.
O yazıyor Cumhuriyet O – Komisyon yetkilileriyle resmi bir toplantıda – Lufthansa, Brüksel'in rekabeti korumak için çok külfetli koşullar getirmesi halinde Ita'yı satın almaktan vazgeçeceğini açıkladı. Lufthansa ile operasyon devam ediyor 30 Kasım 2023'ten itibaren AB'nin merceği altında.
Grillini: Blöflerden korkuyoruz
İflas eden Alitalia'nın varisi Ita Airways'i bir kez daha etkisi altına alan belirsizlik siyasetten kaçamıyor. İşte Antonino Iaria, Odanın Ulaştırma Komitesindeki M5 grup lideri: “Bütün Ita-Lufthansa operasyonu garip bir hal alıyor. Her şeyi mahvetmeye hazır olduğunu söyleyen Alman gruptan gelen tehditler, hükümetin acil bir şeffaflık operasyonu yapmasını gerektiriyor”.
Ve bir kez daha: “Bugün Ita'nın liderleri şirketin kendi başına ilerleyebileceğini söylüyor. Blöf mü yoksa başka bir şey mi olduğu belli değil: Güçlü bir uluslararası ortaklık olmadan Ita Airways'in kendisini en altta bulma riskiyle karşı karşıya olduğu bir süredir herkes tarafından biliniyor.ve eski Alitalia'nın kronik sorunlarını kopyalamak”.
“Ama oradan bir tabak mercimek karşılığında Almanlara satılmayaancak çalışır. Meloni hükümeti tüm bu olaya para ödemeyen bir seyirci gibi görünüyor: Bu noktada bizzat Meloni'nin bir darbe vurmasını bekliyoruz çünkü tablo son derece endişe verici hale geliyor.”
Roma'daki Ita genel merkezinde bir uçağın gövdesinden yapılmış bir bank
Fiumicino'nun rolü
Fratelli d'Italia milletvekili ve Meclis Bütçe komisyonu üyesi Letizia Giorgianni şöyle yanıtlıyor: “Umarım operasyon başarılı olur, çünkü bu şekilde Ita kendisini sürdürülebilir ve karlı bir havayoluna dönüştürebilecek ve İtalya'yı İtalya'ya bağlayabilecektir. Avrupa'ya ve dünyaya, aynı zamanda Roma Fiumicino merkezinin trafiğinin daha iyi beslenmesine de olanak tanıyor, bu nedenle çoklu merkez modelinde merkezi bir rol oynayacaktır“.
Lufthansa ile yapılacak bir anlaşma “İtalyan tüketiciler ve tüm Avrupa için iyi bir haber” olacaktır. Giorgianni'yi ekliyor; “Bir havayolu olarak küresel çapta başarılı olmak için büyüklük çok önemlidir ve Ita bugün kendi başına ayakta duramayacak kadar küçük”.
Parlamenter, “Devletin şirketi ve dolayısıyla kendi çıkarlarını korumak için doğrudan veya dolaylı bir varlığa sahip olmasının temel olduğunu” düşünüyor Gezgin akışını yönetmek ve acı çekmemek“.
Şirket “sona eren yılın rakamlarının da gösterdiği gibi kendi başına da ilerleyebilir”; ancak “sinerjileri büyütmek ve geliştirmek için arkanızda bir ortağa ihtiyacınız var”devlet havayolunun yönetimi diyor.
Kararının ertelenmesi ihtimali sorulduğunda, Komisyon sözcüsü AB Antitröst soruşturmasının derinlemesine olduğunu söyledi 23 Ocak'ta başlatılan Ita-Lufthansa operasyonuna ilişkin “devam ediyor” ve nihai karar için son tarih “6 Haziran 2024” olarak kalıyor.
İtalya'nın Arap Anka Kuşu'nda bu kez Brüksel rotasının dışına çıkıyor
kaydeden Massimo Giannini
26 Şubat 2024

Zamana dair senaryolar
AB'nin birleşmelere ilişkin kurallarına göre Brüksel'in soruşturmayı sonuçlandırmak için doksan iş günü bulunuyor. Tarafların talebi üzerine 15 günden 20 iş gününe kadar uzatma verilebilir. Ancak erteleme hipotezi de mümkün. jargonda “saati durdurmak” olarak bilinen prosedür sayesinde.
Almanların kendisi de bu son ertelemeden korkuyor. AB Komisyonu'nun kırkıncı belge ve bilgi talebinden etkilendiRekabet Genel Müdürlüğü aracılığıyla onlara seslendik.
O yazıyor Cumhuriyet O – Komisyon yetkilileriyle resmi bir toplantıda – Lufthansa, Brüksel'in rekabeti korumak için çok külfetli koşullar getirmesi halinde Ita'yı satın almaktan vazgeçeceğini açıkladı. Lufthansa ile operasyon devam ediyor 30 Kasım 2023'ten itibaren AB'nin merceği altında.
Grillini: Blöflerden korkuyoruz
İflas eden Alitalia'nın varisi Ita Airways'i bir kez daha etkisi altına alan belirsizlik siyasetten kaçamıyor. İşte Antonino Iaria, Odanın Ulaştırma Komitesindeki M5 grup lideri: “Bütün Ita-Lufthansa operasyonu garip bir hal alıyor. Her şeyi mahvetmeye hazır olduğunu söyleyen Alman gruptan gelen tehditler, hükümetin acil bir şeffaflık operasyonu yapmasını gerektiriyor”.
Ve bir kez daha: “Bugün Ita'nın liderleri şirketin kendi başına ilerleyebileceğini söylüyor. Blöf mü yoksa başka bir şey mi olduğu belli değil: Güçlü bir uluslararası ortaklık olmadan Ita Airways'in kendisini en altta bulma riskiyle karşı karşıya olduğu bir süredir herkes tarafından biliniyor.ve eski Alitalia'nın kronik sorunlarını kopyalamak”.
“Ama oradan bir tabak mercimek karşılığında Almanlara satılmayaancak çalışır. Meloni hükümeti tüm bu olaya para ödemeyen bir seyirci gibi görünüyor: Bu noktada bizzat Meloni'nin bir darbe vurmasını bekliyoruz çünkü tablo son derece endişe verici hale geliyor.”


Roma'daki Ita genel merkezinde bir uçağın gövdesinden yapılmış bir bank
Fiumicino'nun rolü
Fratelli d'Italia milletvekili ve Meclis Bütçe komisyonu üyesi Letizia Giorgianni şöyle yanıtlıyor: “Umarım operasyon başarılı olur, çünkü bu şekilde Ita kendisini sürdürülebilir ve karlı bir havayoluna dönüştürebilecek ve İtalya'yı İtalya'ya bağlayabilecektir. Avrupa'ya ve dünyaya, aynı zamanda Roma Fiumicino merkezinin trafiğinin daha iyi beslenmesine de olanak tanıyor, bu nedenle çoklu merkez modelinde merkezi bir rol oynayacaktır“.
Lufthansa ile yapılacak bir anlaşma “İtalyan tüketiciler ve tüm Avrupa için iyi bir haber” olacaktır. Giorgianni'yi ekliyor; “Bir havayolu olarak küresel çapta başarılı olmak için büyüklük çok önemlidir ve Ita bugün kendi başına ayakta duramayacak kadar küçük”.
Parlamenter, “Devletin şirketi ve dolayısıyla kendi çıkarlarını korumak için doğrudan veya dolaylı bir varlığa sahip olmasının temel olduğunu” düşünüyor Gezgin akışını yönetmek ve acı çekmemek“.