Muqe
New member
Koz derin bir inceleme sundu Amerikan Ticaret PolitikasıDünyanın geri kalanıyla ilişkileri yeniden şekillendirmek için “adil ve karşılıklı” bir plan tanımlayan şeyleri başlatarak. Bu stratejinin merkezinde, karşılıklı oranlarAmerikan yurtdışında ihracat ve Washington'un haksız olduğunu düşündüğü diğer politikalara uygulanan görevlere eşittir. Bunlar, Çin ithalatında zaten belirtilen% 10 ek orana eklenecektir. Trump ayrıca, 2 Nisan'dan itibaren birinin uygulanacağını duyurdu. % 25 oran ile Otomobil, farmasötik ürünler ve yarı iletkenler ithalatı. Bu tırmanış, Amerika Birleşik Devletleri Kuzey Amerika ticari ortakları ve yeni metal ithalatları için oranlar uygulama tehditlerini takip ediyor.
Karşılıklı oranlar, ABD'nin İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra uyguladığı çok taraflı ticari sistemin sonunu işaretleyecektir. Kurallarına göreDünya Ticaret Örgütü (OMC), Üyeler, serbest ticaret anlaşması yaptıkları ülkeler hariç, kökenine bakılmaksızın – en çok tercih edilen ulusun ilkesi – ne olursa olsun belirli bir ürüne aynı oranı uygulamalıdır. Amaç eşit koşullar yaratmaktı. Sistem boşluksuz değildir: Hükümetlerin, oranlar eşit olarak uygulandığı sürece belirli sektörleri korumalarına izin verir, bu da asimetrilere yol açar. Amerika Birleşik Devletleri, dünyadaki daha düşük ortalama tarife oranlarından birine sahipken, yaklaşık%3'ü, gelişmekte olan ülkelerin birçok ekonomisi Amerikan mallarına önemli ölçüde daha yüksek görevler uygulamaktadır. Ancak, ileri ekonomilerle ticaret söz konusu olduğunda eşitsizlik çok daha az belirgindir. Ve oranlar gerçek ticari akışlara göre ağırlıklandırıldığında boşluk daha da azalır.
Teorik olarak, karşılıklı oranlar diğer ülkeleri ticari engellerini gevşetmeye itebilir. Uygulamada, misilleme. Trump, Avrupa'yı Amerikan ihracatını engellemekle suçladığında, tamamen yanlış değil. AB, bir dizi gümrük engelini sürdürüyor, örneğin ambalaj düzenlemeleri VeetiketlemeOMC, Amerika Birleşik Devletleri'nden daha kısıtlayıcı olarak görüyor. Ancak, bu kuralların çoğu, Halk sağlığının veya çevrenin korunmasıve aynı şekilde uygulayın yabancı ve ulusal üreticilerBu, Trump yönetiminin iddia ettiği gibi, ne ayrımcı ne de haksız oldukları anlamına geliyor. Aynı şey KDV oranları için de geçerli. Avrupa bazı tavizler sunabilse bile, benzer bir şekilde yanıt vermeden karşılıklı oranlar ilkesini kabul etmek olası değildir. Ticari bir savaş yaklaşıyor.
Trump yönetimi için görevler sadece bir ticari politika aracı değil, aynı zamanda bir geliri artırmak anlamına gelir Ve İç vergi indirimlerini telafi edin. Daha genel olarak, Beyaz Saray'ın Amerika'nın ulusal çıkarlarına karşı giderek dengesiz gördüğü küresel bir ekonomik düzeni yeniden şekillendirme çabasının bir parçasıdır. Bu, uygulamanın ayrıntılarına bağlı olduğu için görevlerin ne kadar artacağını tahmin etmek zordur. Amerika Birleşik Devletleri'nin karşılaşması gereken orta gümrük vergilerini yansıtmanın basit gerçeği, ortalama yüzde üç puan oranını artıracaktır. Gerçek ticari akışları uyarlayarak, gerçek artış muhtemelen%1,5'e daha yakın olacaktır. Şubat ayı başlarında tanıtılan Çin ithalatına% 10'luk ek görevler de dahil olmak üzere, ABD'nin gerçek tarife oranı geçen yılın iki katına çıkacak.
Raphael Olszyna-Marzys, J. Safra Sarasin tarafından Uluslararası Ekonomist
İdare,% 25 oranında artış teklifiyle devam ederse Meksika ve Kanada'dan ithalatGerçek oran%12'ye yükselebilir, bu da 1940'lardan beri görülmemiş bir seviye. Eğer yönetim, Amerikan varlıkları üzerinde gerçek bir vergi olarak geliştirilen birçok ülke tarafından uygulanan KDV'yi yaklaşık%20 oranında tedavi etmeyi seçerse, rakam daha da artabilir.
Yeni bir ticari savaş küresel büyümeyi etkileyecek ve fiyatları artıracaktır. Kesin etkiyi belirtmek zordur. Tarihsel karşılaştırmalar sınırlı göstergeler sunmaktadır, çünkü yeni oranların kapsamı ve kapsamı geçmiş anlaşmazlıklarınkinden çok aşmaktadır. İlk Trump yönetimi sırasında, Amerika Birleşik Devletleri'nin gerçek tarife oranı, kısmen üçüncü ülkelerden birçok Çin malının yeniden yönlendirildiği için tek bir yüzde puan arttı. Bu sefer sonuçlar daha ciddi olabilir. Amerikan ekonomisi tam istihdam düzeyinde faaliyet gösterdiğinde, şirketler Tedarik zinciri boyunca en yüksek maliyetleri aktarın.
Tahminleri Peterson Kamu Politikası Enstitüsü Yaklaşık kılavuz sağlayın. Kanada ve Meksika'ya% 25 oranlar uygulayarak, Çin varlıklarına% 10'luk para çekmenin% 10'unu ekleyerek, ABD GSYİH'sının büyümesini yüzde yarısından daha az azaltacak ve enflasyona yaklaşık aynı miktarda ekleyecektir. İhracatları için Amerika Birleşik Devletleri'ne güçlü bir şekilde bağlı olan Meksika ve Kanada, ciddi bir durgunluğa düşecek ve enflasyonda büyük bir artış göreceklerdi. Temel PCE (kişisel tüketiciler harcamalarımız) enflasyon modelimiz, gerçek görevlerde% 10'luk bir artışın, bu tahmin herhangi bir ticari sapma ve tüketime tam bir transfer sağlamasa bile, bir yüzde noktasının enflasyonunu artırabileceğini göstermektedir. Merkezden ziyade yükselişin bir tahmini. Sonunda, tek kesinlik, siyasi belirsizliğin önümüzdeki birkaç yılın kalıcı bir özelliği olacağıdır. Ve bu kendi içinde küresel büyüme için olumsuzdur.
*J. Safra Sarasin tarafından Uluslararası Ekonomist
Karşılıklı oranlar, ABD'nin İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra uyguladığı çok taraflı ticari sistemin sonunu işaretleyecektir. Kurallarına göreDünya Ticaret Örgütü (OMC), Üyeler, serbest ticaret anlaşması yaptıkları ülkeler hariç, kökenine bakılmaksızın – en çok tercih edilen ulusun ilkesi – ne olursa olsun belirli bir ürüne aynı oranı uygulamalıdır. Amaç eşit koşullar yaratmaktı. Sistem boşluksuz değildir: Hükümetlerin, oranlar eşit olarak uygulandığı sürece belirli sektörleri korumalarına izin verir, bu da asimetrilere yol açar. Amerika Birleşik Devletleri, dünyadaki daha düşük ortalama tarife oranlarından birine sahipken, yaklaşık%3'ü, gelişmekte olan ülkelerin birçok ekonomisi Amerikan mallarına önemli ölçüde daha yüksek görevler uygulamaktadır. Ancak, ileri ekonomilerle ticaret söz konusu olduğunda eşitsizlik çok daha az belirgindir. Ve oranlar gerçek ticari akışlara göre ağırlıklandırıldığında boşluk daha da azalır.
Teorik olarak, karşılıklı oranlar diğer ülkeleri ticari engellerini gevşetmeye itebilir. Uygulamada, misilleme. Trump, Avrupa'yı Amerikan ihracatını engellemekle suçladığında, tamamen yanlış değil. AB, bir dizi gümrük engelini sürdürüyor, örneğin ambalaj düzenlemeleri VeetiketlemeOMC, Amerika Birleşik Devletleri'nden daha kısıtlayıcı olarak görüyor. Ancak, bu kuralların çoğu, Halk sağlığının veya çevrenin korunmasıve aynı şekilde uygulayın yabancı ve ulusal üreticilerBu, Trump yönetiminin iddia ettiği gibi, ne ayrımcı ne de haksız oldukları anlamına geliyor. Aynı şey KDV oranları için de geçerli. Avrupa bazı tavizler sunabilse bile, benzer bir şekilde yanıt vermeden karşılıklı oranlar ilkesini kabul etmek olası değildir. Ticari bir savaş yaklaşıyor.
Trump yönetimi için görevler sadece bir ticari politika aracı değil, aynı zamanda bir geliri artırmak anlamına gelir Ve İç vergi indirimlerini telafi edin. Daha genel olarak, Beyaz Saray'ın Amerika'nın ulusal çıkarlarına karşı giderek dengesiz gördüğü küresel bir ekonomik düzeni yeniden şekillendirme çabasının bir parçasıdır. Bu, uygulamanın ayrıntılarına bağlı olduğu için görevlerin ne kadar artacağını tahmin etmek zordur. Amerika Birleşik Devletleri'nin karşılaşması gereken orta gümrük vergilerini yansıtmanın basit gerçeği, ortalama yüzde üç puan oranını artıracaktır. Gerçek ticari akışları uyarlayarak, gerçek artış muhtemelen%1,5'e daha yakın olacaktır. Şubat ayı başlarında tanıtılan Çin ithalatına% 10'luk ek görevler de dahil olmak üzere, ABD'nin gerçek tarife oranı geçen yılın iki katına çıkacak.

Raphael Olszyna-Marzys, J. Safra Sarasin tarafından Uluslararası Ekonomist
İdare,% 25 oranında artış teklifiyle devam ederse Meksika ve Kanada'dan ithalatGerçek oran%12'ye yükselebilir, bu da 1940'lardan beri görülmemiş bir seviye. Eğer yönetim, Amerikan varlıkları üzerinde gerçek bir vergi olarak geliştirilen birçok ülke tarafından uygulanan KDV'yi yaklaşık%20 oranında tedavi etmeyi seçerse, rakam daha da artabilir.
Yeni bir ticari savaş küresel büyümeyi etkileyecek ve fiyatları artıracaktır. Kesin etkiyi belirtmek zordur. Tarihsel karşılaştırmalar sınırlı göstergeler sunmaktadır, çünkü yeni oranların kapsamı ve kapsamı geçmiş anlaşmazlıklarınkinden çok aşmaktadır. İlk Trump yönetimi sırasında, Amerika Birleşik Devletleri'nin gerçek tarife oranı, kısmen üçüncü ülkelerden birçok Çin malının yeniden yönlendirildiği için tek bir yüzde puan arttı. Bu sefer sonuçlar daha ciddi olabilir. Amerikan ekonomisi tam istihdam düzeyinde faaliyet gösterdiğinde, şirketler Tedarik zinciri boyunca en yüksek maliyetleri aktarın.
Tahminleri Peterson Kamu Politikası Enstitüsü Yaklaşık kılavuz sağlayın. Kanada ve Meksika'ya% 25 oranlar uygulayarak, Çin varlıklarına% 10'luk para çekmenin% 10'unu ekleyerek, ABD GSYİH'sının büyümesini yüzde yarısından daha az azaltacak ve enflasyona yaklaşık aynı miktarda ekleyecektir. İhracatları için Amerika Birleşik Devletleri'ne güçlü bir şekilde bağlı olan Meksika ve Kanada, ciddi bir durgunluğa düşecek ve enflasyonda büyük bir artış göreceklerdi. Temel PCE (kişisel tüketiciler harcamalarımız) enflasyon modelimiz, gerçek görevlerde% 10'luk bir artışın, bu tahmin herhangi bir ticari sapma ve tüketime tam bir transfer sağlamasa bile, bir yüzde noktasının enflasyonunu artırabileceğini göstermektedir. Merkezden ziyade yükselişin bir tahmini. Sonunda, tek kesinlik, siyasi belirsizliğin önümüzdeki birkaç yılın kalıcı bir özelliği olacağıdır. Ve bu kendi içinde küresel büyüme için olumsuzdur.
*J. Safra Sarasin tarafından Uluslararası Ekonomist