Kering gelir alarmı: Gucci tüm lüks hisse senetlerini sarstı

Muqe

New member
MİLANO – Lüks sektöründe dün yaşanan depremden sonra dünyanın ikinci devi oldu Fransız Kering, 2024 yılının ilk çeyreğine ilişkin sonuçlara elini koydu, gelirlerde yüzde 10'luk bir düşüş bekleniyor.

HİSSE SEKTÖRÜNDE KERING HİSSESİNİ TAKİP EDİN

Gucci'de yaratıcılığın değişimi


Sorunun merkez üssü Gucci (Ocak ve Mart ayları arasında gelirlerinin %20 oranında düşmesi bekleniyor) Yeni Gucci koleksiyonları Yine Sabato De Sarno'dan Mağazalar tam kapasiteyle (ilkbahar sonu ile yaz başı arasında) ve Çin'deki satışların yavaşlaması ile birlikte geliyor. önceki kreatif direktör Alessandro Michele.

Francois Henri Pinault liderliğindeki dev, bölünmeyi sağlamlaştırmaya başlayacak Creed parfümleri ve %30 Valentino parfümleriancak Gucci, grubun açık ara en önemli markası olmaya devam ediyor. Bu sırada, İkinci marka Saint Laurent de 2023'te yavaşlama işaretleri gösterdi.

“Kering'in bir ay önce yeni Gucci Ancora koleksiyonunun iyi karşılanmasına ilişkin 2023 sonuçları vesilesiyle açıkladığı şeyin aksine – JP analistleri dikkat çekiyor Morgan – la stilistik geçiş zaman alacak”. JP Morgan için artık yeni ve eski Gucci koleksiyonları arasındaki rotasyon, grubun satış ve kârındaki genel büyüme üzerinde baskı yaratmaya devam edecek.



Salma Hayek ve Francois-Henri Pinault, Mayıs 2023'te Cannes'da

Salma Hayek ve Francois-Henri Pinault, Mayıs 2023'te Cannes'da (Reuters)


Ayrıca büyümeyi tahmin eden markaların da farkına varırsınız


Kering'in sorunları diğer lüks hisse senetlerinde de alarma yol açtı çünkü çeşitli markalar çeşitli coğrafyalarda satışlarda genel bir yavaşlama yaşıyor.

Çin yalnızca büyümeyi yavaşlatmakla kalmıyorama her şeyden önce Amerika Birleşik DevletleriHer zaman üst düzey sektörün ana arteri olan bu sektör, geçmişe göre daha az büyüyor. Citi'nin raporuna göre, Şubat ayının sonlarında, 10 milyondan fazla varlıklı Amerikalıdan alınan kredi kartı verileri, Lüks mallara yapılan harcamalarda %15 düşüş2022 yılının aynı dönemiyle karşılaştırıldığında. Ocak Çöküş daha da büyüktü: Amerikalılar kesintiye uğradı %19 oranında 2022'nin aynı dönemine kıyasla lüks mallara yapılan harcamalar.

Doğal olarak üst düzey tüketimdeki bu yavaşlamayla birlikte 2024 yılının ilk çeyreğine ilişkin beklentiler pek parlak değil. Fakat, Bernstein uzmanlarına göregenel bir belirsizlik ortamında bazı markalar diğerlerinin pahasına çoğalıyor. Sanki yaratıcılığın değişimini söylüyormuş gibi Gucci, Dior'u (LVMH'nin bir parçası) ve Prada'yı tercih etmeli, Sırasında Hermés, Chanel ve Loro Piana gibi zamansız markalar (her zaman LVMH) bunlar olmalıdır sadece çok az çizik var Tüketici alışkanlıklarındaki değişiklikten.

Aslında “erişilebilir lüks” olarak adlandırılan segment sıkıntı çekiyor, çok yüksek aralıklı olanı değil. Yıllar boyunca zevklerde de daha az gösterişli markalara doğru bir değişim yaşandı. Brunello Cucinellgibi daha gösterişli markaların pahasına Burberry ve Versace.

Gerçek şu ki Kering, sabahın ortasında Paris Menkul Kıymetler Borsası'nda %14,8 oranında düşüşle 362,90 avroya düştü ve aynı zamanda aşağıdakileri de beraberinde sürükledi: Lvmh (-%3) e Hermes (-%1,4) – 2024 için olumlu tahminlerin yanı sıra geçiş sürecindeki markalar da var Burberry Londra'da (-%4,2) o Salvatore Ferragamo (-%1, Mart 2020'de pandemiyle birlikte ulaşılan en düşük seviyeden çok da uzak değil) Piazza Affari'de.