Netflix’in büyümesi yavaşladı: En büyük sebep artan rekabet

RAM

New member
Netflix’in büyümesi yavaşladı: En büyük sebep artan rekabet
ABD California merkezli Netflix, 2021’in Ekim ve Aralık aylarında dünya çapında 8.3 milyon yeni abone kazandı. Kestirim edilenden 200 bin abone daha az olan bu oran, Netflix’in pay senedi fiyatının uzun vadeli süreçlerde kabaca yüzde 20 oranında düştüğü manasına geliyor.


2020’de ise 36 milyondan fazla abone kazanan Netflix, 2021 yılını ise 18.2 yeni aboneyle kapattı.


Platformun şu anda dünya çapında yaklaşık 222 milyon abonesi bulunuyor. Netflix, gibisi platformlar içinde en epey aboneye sahip olarak liderliği korusa da, Walt Disney Co. ve Apple üzere kuvvetli rakipler tarafınca desteklenen başka hizmetler de son senelerda ilerleme kaydetti ve görüntü alanında daha fazla faaliyet göstermeye başladı.


Netflix’in geçen yıl görüntü oyunlarına girmeye karar vermesinin bir sebebi de artan bu rekabet. Third Bridge analisti Joe McCormack, “Netflix için 2022 tabanı, bol rekabet temasıyla belirlenmiş görünüyor” değerlendirmesinde bulundu.


Netflix ise, üç aylık büyüme raporunda rekabetin büyüme üzerinde ‘marjinal bir tesiri olduğunu’ kabul ederken, hizmetinin mevcut olduğu her ülkede hala gelişmeye devam ettiğini vurguladı.


Netflix yöneticileri ayrıyeten, perşembe günü yapılan bir konferans görüşmesinde pandemi gelgitlerinin niye olduğu belirsizliğin ‘gelecekteki büyümeyi ölçmeyi zorlaştırdığını’ da söylemiş oldu. Ortak CEO Ted Hastings, koronavirüsün ‘fazlaca fazla inişli çıkışlı olduğunu’ söylemiş oldu.


Öte yandan, kar marjları daralsa ve aboneleri çekmek için daha özgün programlara harcanarak yeni adımlar atılıyor olsa da, bütün çalkantılara karşın Netflix mali açıdan düzgün gidiyor. Netflix, dördüncü çeyrekte evvelki yılın tıpkı devrine göre yüzde12 artışla 607 milyon dolar yahut pay başına 1.33 dolar kazandı.


Şirketin dördüncü çeyrek geliri ise yüzde16 artarak 7.7 milyar dolara yükseldi. Lakin yatırımcılar, Netflix’in popülaritesinin doruğuna yaklaşmış olabileceğinden telaşlı. Bu kaygılara, Netflix’in pay senedi fiyatının Kasım ayı ortasında ulaştığı yaklaşık 700 dolarlık doruğun akabinde yaşadığı yüzde 40’tan fazla düşüş niye oldu.