Niq & GfK Insight Summit İtalya 2024'ün merkezinde perakendenin geleceği

Muqe

New member
Şu anki gibi bir permakrizde fırsatlar nelerdir? Bu çok zor soruyu cevaplamaya çalıştım Niq & GfK İçgörü Zirvesi İtalya 2024İki şirketin birleşmesinden sonra İtalya'da düzenlenen ilk ortak etkinlik. Sahneye çıkan konuşmacılar, işletmelere faydalı bilgiler sağlamak amacıyla yeni medya trendlerini, izleyicilerin evrimini, yeni satın alma yollarını ve perakendeyi etkileyen yeni ortaya çıkan olguları analiz etti.

düzenlenen toplantının açılışında şöyle konuştu: “Toplumumuzu çeşitli yönleriyle etkileyen, giderek karmaşıklaşan ve yaygın kutuplaşmanın olduğu bir dünyada yaşıyoruz.” Milano Yetenek Bahçesi Calabiana'da, Enzo Frasio, İtalya'daki Niq & GfK CEO'su – Bu bağlamda, yeni büyüme yörüngelerini belirlemek için yalnızca büyük miktarda veriye sahip olmak değil, aynı zamanda bunları nasıl bağlayacağını ve sağlam ve eyleme geçirilebilir göstergeler elde etmeyi bilmek de önemlidir”.

başlıklı ilk konuşma “Kutuplaşma çağında nasıl kazanılır? Bölünerek düşeriz, farklı olarak büyürüz”, sahnede GfK Italia'nın tüketici istihbaratı alt lideri Daniele Novello'yu ve tüketicilerin gelişimini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini değerlendiren Niq'in tüketici analitiği Batı Avrupa ticari lideri Christian Centonze'yi gördü. Sunulan analiz, ekonomik belirsizliğin ve ailelerin satın alma gücünün azalmasının İtalyanların tüketim tercihlerini etkilediği artan kutuplaşma bağlamını vurguladı. Permakrizlere yanıt olarak bugüne odaklanmanın arttığını gözlemliyoruz: Planlama azalıyor ve satın alma yolu kısalıyor. Ancak tüketici güveni, 2022 sonbaharına kıyasla 2023 sonunda 9 puanlık bir artışla hafif bir toparlanma gösteriyor. İtalya nüfusunun analizi, başta çocuklu aileler olmak üzere bazı kesimlerin krizden ne kadar ağır etkilendiğini ortaya koyuyor. Ancak diğerleri ilginç büyüme fırsatları sunarak değer aramaya devam ediyor. Özellikle çocuksuz olgun aileler, kısmen dile getirilmemiş, potansiyeli yüksek bir hedeftir. Bu, ekonomik kullanılabilirliği yüksek, yaşlanan İtalyan nüfusunda büyüyecek olan, refah, sürdürülebilirlik, kalite ve güvenlik gibi konulara son derece duyarlı bir segmenttir. İtalya'da yapıldı. Markaların, tekliflerini onları karakterize eden farklı ihtiyaç ve beklentilere göre modüle edebilmeleri için farklı talep segmentleri hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmaları önemlidir.

Sabahın ikinci konuşması perakendecilerin tüketimi dönüştürme sürecinde oynayabilecekleri role adandı “Perakendeyi Kazanmak: Evrim mi, Devrim mi?” Niq perakende müdürü Romolo De Camillis ve GfK perakende başkanı Ivano Garavaglia tarafından sunuldu. Niq'in Tüketim Barometresinden (Niq perakende harcama barometresi) elde edilen veriler, 2023 yılında tüketici malları ile teknolojik ve dayanıklı mallara yönelik tüketici harcamalarının bir önceki yıla göre %5,2 arttığını gösteriyor. Ancak tüm kategoriler aynı şekilde büyümedi ve farklı perakendeci türlerini analiz ederken bile tablo oldukça farklılaştı. Sunulan analiz, kazanan markaların, bu zıt ihtiyaçlar arasında doğru dengeyi bulan, tekliflerini ve iletişim stratejilerini tüketicilerin farklı (çoğunlukla zıt) ihtiyaçlarına yanıt verecek şekilde uyarlayan markalar olduğunun altını çizdi. Bu şekilde daha geniş bir kitleye müdahale etmeyi ve elde tutmayı başardılar.

Perakendecilerin evrimi aynı zamanda ortaya çıkan bazı trendleri de dikkate almak zorunda kalacak.: İkinci el ve yenilenmiş ürünlere (tasarruf ve sürdürülebilirliği birleştiren) artan ilgiden refah, sağlık ve sürdürülebilirliğe gösterilen ilgiye kadar. Bu bağlamda e-ticaret, özellikle uzmanlaşmış mağazalar için hâlâ güçlü bir şekilde büyüyen bir trendi temsil ediyor. Fiziksel satış noktası gerçek bir medyaya dönüşüyor ve tüketicilerle yeni iletişim ve etkileşim stratejileri gerektiriyor; örneğin uygulamaların satış ve etkileşim aracı olarak kullanılması.

Üçüncü konuşma için GfK medya ve iletişim içgörü stratejisti Edmondo Lucchi ve Niq'in e-ticaret lideri Valeria Miccolis sahneye çıktı. “Benim yolumdan gidecek misin? Tüketiciler, Markalar ve Perakendeciler arasında gelişen ilişki” Çok önemli bir soruyu yanıtlamaya çalıştık: Bugünkü gibi büyük bir parçalanma ve kutuplaşma bağlamında tüketicilerle etkili bir şekilde iletişim kurmak hâlâ mümkün mü? Tüketicilerin bugüne ve geleceğe nasıl baktığını görselleştirmenize olanak tanıyan bir yorumlama haritası kullanarak, İtalyan nüfusu içinde mevcut olan farklı hedefler hakkında değerli bilgiler elde etmek, bunların markalarla ilişkilerini ve markaların harita üzerinde nasıl dağıldığını analiz etmek mümkündür. Sunulan analiz, farklı izleyicilerin giderek artan oranda kendi özel ihtiyaçlarına göre kişiselleştirilmiş ve farklı platformlarda kullanılabilen içerik aradığı parçalı ve sürekli gelişen bir medya ortamının ana hatlarını çiziyor. Çok kanallı satın alma yolları çevrimiçi ve çevrimdışı olarak entegre olurken,etkileyiciler pazarlama pazarlama ve satış stratejilerinde devrim yaratıyorlar. Bu bağlamda büyümek için şirketlerin tüketicilerini iyice anlamaları ve bu nedenle satın alma yolculukları boyunca ve en uygun temas noktalarında onlarla buluşacak en iyi yaklaşımı (ve doğru mesajları) özetlemeleri gerekiyor.