Rewe, özellikle tek bir sektörde kârını önemli ölçüde artırdı

RAM

New member



Yavaşlayan tüketim ve yüksek gıda fiyatları da 2023 yılında Rewe Grubu'nun işlerini olumsuz etkileyecek. Bununla birlikte, özellikle bir alanda işler bir önceki yıla göre daha iyi gitti.


Perakende ve turizm grubu Rewe, öncelikle seyahat bölümündeki olumlu gelişme nedeniyle karını önemli ölçüde artırdı. Perakende devi, şirketin açıkladığı bilgiye göre geçen yıl yıllık kârını yüzde 46 artışla 736,2 milyon euro olarak kaydetti. Bağımsız Rewe bayileri ve ilişkili şirketler burada dikkate alınmaz.


Rewe Grubu'nun toplam satışları, yüksek enflasyonun da yardımıyla neredeyse yüzde 9 artışla 92,3 milyar avroya yükseldi. Grubun Dertour, ITS, Clevertours ve Jahn-Reisen gibi markaları içeren turizm bölümü özellikle güçlü bir büyüme kaydetti. Buradaki satışlar neredeyse yüzde 25 artışla 7,2 milyar avroya yükseldi.


“Bir yandan pandemi sonrasında bastırılmış seyahat talebi devam ediyor. Öte yandan, birçok kişi tatillerini ısmarlama kararı aldı ve gerekirse başka yerde tasarruf etmeyi tercih etti” dedi Rewe'nin patronu Lionel Souque.


Video | “Göç hiçbir zaman sorunu çözmeyecek”

Kaynak: t-online

Tüketiciler arasındaki belirsizlik


Ancak şirketin ana faaliyet konusu olan gıda ticaretinde 2023 yılında tüketicilerin belirsizliğini ve tutumluluğunu bir kez daha açıkça hissedeceğini söyleyen Souque, yüksek fiyat hassasiyetinin satın alma davranışını etkilediğini söyledi. İnsanlar giderek daha fazla tekliflere, kendi markalarına ve giriş seviyesi ürünlere yöneldi. Bunun Rewe ve Penny'nin işleri üzerinde olumsuz bir etkisi oldu.


Almanya'daki satışlar yüzde 7,8 artışla 40,4 milyar avroya yükseldi. Bu nedenle büyüme, fiyat artışlarından önemli ölçüde düşük oldu. Federal İstatistik Ofisi'nin belirlediği gıda enflasyonu 2023'te yüzde 12,4 oldu. Son dönemde fiyat artışları yeniden önemli ölçüde zayıfladı. “Şu anda tüm pazarlarımızda ürün yelpazemizde artık enflasyon yok; ağırlıklı fiyatlar aslında düşüyor” dedi CEO Souque.