Stellantis, sendikalar: “Termoli'deki Gigafactory ile ilgili müzakereler kesintiye uğradı”. Şirket: “Motor üretimini artıracağız”

Muqe

New member
Proje askıya alındı Termoli'deki dev fabrika ve işçilerin geleneksel motorların üretildiği tamircilerden gelecekteki fabrikaya aktarılmasına ilişkin anlaşmaya ilişkin sendikalarla yapılan görüşmeler kesintiye uğradı. Bunu yıl sonunda tekrar konuşacağız. Sendikalar savaş durumunda çünkü sahanın ilk modülünde inşaat çalışmalarının başlaması bekleniyordu. 2,3-2,4 milyarlık yatırım ve 2 bin kişilik istihdamve anlaşmanın kapanışı.

Adolfo Urso liderliğindeki İtalya Ticaret ve Made in Italy'de dün yapılan toplantıda kopuş yaşandı. Stellantis, Total Energies ve Mercedes Benz'in araç aküsü üretimine yönelik ortak girişimi olan Managers Acc, tesisin teknolojisini gözden geçirmek istediklerini açıkladı. Lityum her zaman kullanılacak ama pilleri daha ucuz hale getirecek bir mimariyle. Onu beklemeye alma seçeneği aynı zamanda elektrikli otomobil pazarındaki durgunluktan da kaynaklanıyor.


Haberler

İşte İtalya ve Torino'yu kutlamak için 500 elektrikli Mirafiori



kaydeden Diego Longhin

07 Haziran 2024



Zamana dair belirsizlik hem sendikalar arasında hem de bakanlık içinde fibrilasyon yaratıyor Çünkü Pnrr fonlarıyla desteklenen ve şu ana kadar Haziran 2026'ya kadar muhasebeleştirilmesi gereken bir proje. Fim, Fiom, Uilm, Fismic, Ugl ve Kadrolar Derneği hükümetten kendilerine yardım etmesini istiyor «Ac'ın elini zorlayın, böylece stratejilerini ortaya koyuyor. Neredeyse 400 milyona yakın kamu teşviki söz konusu.” Ve Stellantis'ten hem Termoli'deki motor üretimi hem de Acc'a karşı sorumluluk üstlenmesini istiyorlar. “Bu, Palazzo Chigi'deki masada ele alınması gereken bir konu.”

[[(gele.Finegil.StandardArticle2014v1) Tavares a Melfi: “Ci sarà piena operatività per tutti i siti italiani”. Sugli boom di incentivi all’elettrico: “Strano, il Ministero sta indagando”]]

Exor'a ait olan ve aynı zamanda kontrol eden Stellantis Cumhuriyet2025 sonu ile 2026 başı arasında yeni bir hibrit Fiat 500 geliştirme ve hibrit Fiat Panda'nın ticari ömrünü 2029 yılına kadar uzatma seçeneği sayesinde Termoli fabrikasında Ics bileşenlerinin üretimini artırma kararı aldı. Stellantis, “Grubun araçlarına yönelik içten yanmalı motorların üretiminde Termoli fabrikasının önemini, CO2 azaltma stratejisini ileriye taşıdığını ve geçişi garanti ettiğini” yineledi. Urso'nun bakanlığı endişeli: «Bakanlık, yapmak istediği değişikliklerin tahsis edilen fonun zamanları ve yöntemleriyle uyumlu olup olmadığını Avrupa Komisyonu ile birlikte değerlendirme hakkını saklı tutuyor. Sendikaların endişelerini paylaştı ve istihdam seviyelerinin korunması konusunda kesin garantiler talep etti.” Bakanlık tarafından kısa süre içinde Molise konusunda özel bir masa toplanacak.