Sürdürülebilirlik ve tüketici ile etiket arasındaki etkileşim: işte İtalyanların harcamalarının anlık görüntüsü

Muqe

New member
“Zamana direndiğini kanıtlayan cesur ve yenilikçi bir yaklaşım, büyük modernliğini teyit ediyor çünkü Sanayi ve Dağıtım, etiketleri müşteriyle önemli bir iletişim aracı olarak değerlendirerek etiketleri sürekli olarak yeni bilgilerle zenginleştiriyor”. Bu onun yorumu Marco Cuppiniaraştırma ve iletişim direktörü GS1 İtalyaon dördüncü baskısındaGS1 İtalya Gözlemevi'ni Imagine 1Yedi yıl boyunca İtalyanların ulusal topraklardaki süpermarket ve hipermarketlerde yaptıkları harcamalardaki değişiklikleri belirli bir yaklaşımla analiz eden ve raporlayan altı aylık çalışma: raporlanan zorunlu ve gönüllü bilgilerden başlayarak etiketler Şu anda 136 bin adedi aşan geniş ve temsili bir ürün yelpazesi.

“Tüketici ise giderek daha fazla bu bilgiyi arıyor, ona başvuruyor ve onu kullanıyor; bu, Ipsos'tan sipariş ettiğimiz ve Gözlemevi'nin bu sayısında rapor ettiğimiz tüketici ürünlerindeki etiketlerin okunmasına ilişkin araştırmadan da ortaya çıkıyor. Diğer önemli yenilik ise kullanıcı etiketleri aracılığıyla iletişimi ölçmeye yönelik yeni yaklaşımdır. sürdürülebilirlik değerleribunun için Pisa'daki Scuola Superiore Sant'Anna İşletme Enstitüsü ile bir işbirliğine başladık”.

İncelenen 136 bin üründe, bir yılda (Haziran 2023'e kadar) 46 milyar Euro'nun üzerinde satış kaydedildi; bu, İtalya'daki toplam toplu tüketim pazarında hipermarketler ve süpermarketler tarafından satılanların %82,6'sına denk geliyor. Tahmin şu: NielsenIQ Imagine Observatory'ye satış verileri (perakende ölçüm hizmeti) ve tüketim (tüketici paneli) ile eşlik eden. Bu yaklaşım, olayın kesin bir anlık görüntüsünü sağlar. tüketim mallarında güncel trend ve bu baskıda sürdürülebilirliğe ilişkin yeni ve derinlemesine bir analiz ve İtalyanların etiketlerle ilişkisine ilişkin bir araştırmayla zenginleştirilen 11 tüketici sepetinin analizi aracılığıyla bunun pazar üzerindeki gelişimini ve etkisini ölçüyor.

11 sepet arasında İtalyanlığın çekiciliğini, özgür dünyanın (birleştirilmiş ve yeni ortaya çıkan talep eğilimi) ve zengin (zengin veya zenginleştirilmiş gıdaların piyasayı yönlendirdiği) dünyasının yanı sıra hoşgörüsüzlük temasını da buluyoruz. kimlik gıdaları (vejetaryen, vegan, organik…), logolar ve sertifikalar dünyası, faydalı içerikler, işleme yöntemi, ürünlerin dokusu, ambalaj üzerinde ifade edilen tutarlılıklar, kişisel bakım ve yeşil ev bakımı. Ayrıca, ortalama İtalyan harcamasının besin değerinin izlenmesi devam etmektedir.

Yeni Imagine Observatory'nin merkezinde aynı zamanda sürdürülebilirliğin (çevresel, sosyal ve hayvan refahı) tüketici ürünlerinin etiketlerine nasıl girdiğini gösterme arzusu da var: bu tema 10 üründen sekizinde mevcut ve bunlar daha az etkilendi İtalyanların harcama incelemesine göre.

Soruşturma aynı zamanda şunları da araştırıyor:tüketici ve etiket arasındaki etkileşimambalaj üzerindeki bilgilerin okunmasının önemsiz bir süreç olmaktan uzak olduğunu ortaya koyuyor; bu, daha bilinçli satın alma ve tüketim için faydalı bilgiler arayan birçok kullanıcının dahil olduğu bir ilişkidir. Etiketin, üretici ile giderek bilinçlenen tüketici arasındaki ilişkide stratejik bir faktör olduğunun doğrulanması.