Muqe
New member
Artan önemden Nesil Z C'nin yükselişinedijital analGiderek daha belirgin bir tercih olana kadar “yerel” “Global” ile karşılaştırıldığında. Tüketici alışkanlıkları çalışmanın merkezindedir “Tüketici Piyasası Anketinin Durumu”tarafından yapılan McKinsey: 18 pazarda 25.000'den fazla tüketici üzerinde küresel GSYİH'nın yaklaşık% 75'ini temsil eden bir soruşturma.
İnsanlar yalnız ve çevrimiçi daha fazla zaman geçiriyor
Pandemi, tüketicilerin zamanlarını ve paralarını nasıl geçirdiğini değiştirdi: Hemen memnuniyet ve konfor için daha fazla yönlendirilmiş ve 5 yıl öncesine göre kendilerine daha yoğunlaşıyor.
2025'te tüketiciler 2019'a kıyasla haftada ortalama üç saatten fazla boş zamana sahip olduklarını bildiriyorlar. Ancak, o zamanın neredeyse% 90'ını bireysel faaliyetlere ayırıyorlar. Büyük artışlar, yalnızlık, alışveriş, fiziksel aktiviteler ve sosyal medyada hobilere veya rahatlamaya adanmış zamanla ilgilidir. Buna karşılık, varlıktaki arkadaşlar, aile ve kültürel aktivitelerle (sinemaya, konserlere ve tiyatroya gitmek gibi) geçirilen zaman yüzdesi değişmeden kaldı ve bu nedenle toplam boş zamana kıyasla yüzde olarak azaldı.
Bu, tüketicilerin kasıtlı olarak tek başına harcanan zamanı en üst düzeye çıkarmaya çalıştıkları anlamına gelmez. Birçok yönden, iş uzaktan veE-Ticaretin Hızlanması Hafta boyunca daha fazla boş zaman yarattılar ve evden iletişimde kalmayı kolaylaştırdılar. Tabii ki, farklı pazarlar arasında farklılıklar var: Çinli tüketiciler, arkadaşlarınızla veya ailenizle daha fazla boş zaman geçirdiklerini ve kişisel iyileştirme ve zevk için alışverişe adanmış daha fazla zaman harcadıklarını beyan ediyorlar.
Tüketiciler ayrıca gıdaların e-ticaret ve teslimat hizmetlerini kullanırlar. Artan kolaylık talebi, sadece perakende sektörünü yeniden tanımlamakla kalmayıp aynı zamanda yiyeceklerin ikramını ve teslimatını da teşvik eden, eve teslimat odaklı bir zihniyet sağlamıştır. Catering hizmetleri için küresel harcamalarda gıda tesliminin payı 2019'da% 9'dan 2024'te% 21'e yükseldi.
McKinsey'e göre, tüketicilerin rahatsızlıklara karşı toleransı azalmaya devam ederken Hizmet ve hız kalitesine yönelik beklentiler artacak. Buna ek olarak, tüketiciler düşük maliyet, güvenilirlik ve beklentilerine geri dönme olasılığı ekleyecektir.
Dijital kanallar kullanıcıları fethediyor, ancak güvenlerini değil
Tüketiciler, satın alma kararları verme konusunda sosyal medyanın en az güvenilir kaynak olduğunu beyan etseler de, Sosyal ve dijital kanallar, biraz olsa bile tüketici satın alma kararlarını ve markaların algısını etkiler.
Arama motorları ve sosyal, akış ve oyun platformları da dahil olmak üzere kamu toplayıcılarının gücü ve etkisi, tüketicinin dikkatinin ve parçalanmasındaki artışla genişlemiştir. Markalar ve perakendeciler bu platformlarda tüketicileri takip etti. Bununla birlikte, bir marka kampanyasının dijital platformlarda programlanması tüketicileri etkilemek için yeterli değildir.
Avrupa ve Amerika Birleşik Devletleri'ndeki tüketiciler, sosyal medyanın markalar ve ürünler hakkında tavsiye söz konusu olduğunda onları daha az etkileyen kaynak olduğunu bildirirken, aile ve arkadaşlar onları en çok etkileyenlerdir.. Çin'de bile tüketiciler, ailenin ve arkadaşlarının en büyük etki kaynağı olduğunu söylüyorlar, ancak diğer birkaç kaynaktan (sosyal medya ve çevrimiçi incelemeler gibi) etkili olarak belirtiyorlar. Tabii ki kategoriye bağlı olarak gölgeler var. Seyahat kategorisinde, örneğin, ABD görüşmecilerinin% 38'i etkileyicileri en güvenilir üç kaynakları arasında sınıflandırıyor – atıştırmalık satın alınması söz konusu olduğunda% 13'e düşüyor.
Z nesli büyür ve harcar
Üyeleri Nesil Z (1996-2010 yılları arasında doğdu) Sadece en büyük nesli değil, aynı zamanda tarihin en zengin neslini de oluşturacaklar. Amerika Birleşik Devletleri'ndeki 25 yıllık nesil Z'nin ortalama tüketicisi, aile geliri vardır. 40.000 dolarAynı yaştaki bebek patlamalarının ortalamasından% 50 daha yüksek. Aynı yaştan önceki nesillere kıyasla çift ritimde büyüyen Z üretimi, 2029 yılına kadar küresel düzeyde bebek patlamalarının üstesinden gelmeye mahkumdur. 2035 yılına gelindiğinde, Z üretimi küresel ekonomiye 8,9 trilyon dolar ek ekleyecek.
Tüm pazarlarda, Z neslinin üyeleri, çocukların evliliği ve doğumu gibi yaşamın temel aşamalarına dayanarak kendilerini tanımlamak için önceki nesillerden daha az eğimlidir. Bunun yerine, profesyonel başarı ve servet yaratma gibi finansal güvenlik açısından elde edilen sonuçlar temelinde kendilerini tanımlama olasılıkları daha yüksektir (önceki nesillerin üyelerinden sırasıyla% 73 ve% 36 daha fazla).
Küresel olarak, Z neslinin tüketicileri sosyal konulardaki diğer nesillerden daha iyimserdir, ancak enflasyonu dengeleme ve fiyatlardaki azalma konusunda daha az iyimserdir. Almanya, Birleşik Krallık ve Amerika Birleşik Devletleri'ndeki Z Nesil'in görüşmecilerinin yaklaşık% 40'ı finansal gelecekleri hakkında endişeli olduğunu beyan etti (eski nesillerin üyelerinin% 31'ine kıyasla). Ancak bu endişe evrensel değildir. Çin'de, Z neslinin görüşmecilerinin sadece% 11'i finansal gelecekleri hakkında endişelendiklerini söylüyorlar (bu, tasarrufların Çin'de diğer ülkelerden daha yaygın bir alışkanlık olması olabilir).
Amerika Birleşik Devletleri'nde görüşülen Z neslinin tüketicilerinin yarısı (Almanya ve Birleşik Krallık'ta% 35, ancak Çin'de sadece% 8), yaşam tarzlarını bir aydan fazla desteklemek için yeterli tasarruflara sahip olmadığını, ancak yine de alışverişe öncelik vermeye devam ettiğini söylüyor. Z neslinin görüşmecilerinin dörtte birinden fazlası, Çin'deki Z Generation üyeleri (%40), Hindistan (%38), Birleşik Arap Emirlikleri (%36) ve Avustralya (%35) arasında özellikle yaygın bir davranış olan satın alımlar yapmak için acil satın alma ve ertelenmiş ödeme hizmetlerini kullandığını beyan eder.
Daha küçük bir finansal marjı olmasına rağmen, Z neslinin üyeleri, harcama ve borç ve borç (%34) ve güzellik (%29) için sınırsız harcama eğilimindedir..
Ayrıca konfor için ek ücret ödüyorlar. Kilit pazarlarda, Z nesil üyelerinin daha yüksek bir yüzdesi, diğer nesil üyelerine kıyasla gıda dağıtım hizmetleri ve gıda kullanmayı beyan eder. Perspektif olarak, Z neslinin tüketicileri, tüketicilerin daha geniş beklentilerine ton verecektir.
Tüketiciler yeri küresel için tercih et
Küresel olarak, tüketicilerin% 47'si yerel şirketleri satın alma kararları için önemli olarak tanımlıyor. Özellikle Kanada ve Amerika Birleşik Devletleri'nde, yerel markaların tercihi 2025'in ilk çeyreğine (son zamanlarda +4 ve + 8 puan) kıyasla önemli ölçüde artmıştır.
İtalya, Fransa, Almanya, İspanya ve Birleşik Krallık tarafından temsil edilen bölgede, yerel markalar için tüketiciler tarafından ifade edilen tercih (%52) 2025'in ikinci ve ilk çeyreği arasında değişimler kaydetmedi.
Tüm pazarlardan tüketicilerin neden yerel markaları tercih ettiği sorulduğunda,% 36'sı istediklerini söyledi Ulusal Şirketleri Destekleyin. %20 için, yerel markalar ihtiyaçlarını daha iyi karşılar. Sadece% 13'ü ulusal markaların daha uygun olduğunu söylüyor.
Amerika Birleşik Devletleri dışındaki bazı tüketiciler de Amerikan markalarına karşı dikkatli hale geliyor. Avrupa'da, görüşmecilerin% 42'si Mayıs 2025'te yılın başlarına kıyasla Amerikan markalarının en kötü veya biraz daha kötü algılarına sahip olduklarını bildirmektedir.
Tüketiciler yeni yollar buluyor
'Fiyatlarda artış Soruşturmaya tabi 18 pazardaki tüketiciler arasında endişenin ana nedeni olmaya devam etmektedir. Sorun, iklim değişikliği, uluslararası çatışmalar ve işsizlik veya işin güvenliği gibi diğer ana endişe nedenlerini çok aşıyor.
İtalya bölgesinde, İspanya, Fransa Almanya ve İngiltere'de tüketicilerin% 45'i fiyat artışı endişelerini dile getiriyor; Bunlardan% 15'i önümüzdeki 3 ay içinde lezzet/hediye vermeyi planladıklarını söylüyor.
Küresel düzeyde, görüşülen tüketicilerin% 79'u giderleri azaltır, ancak daha az ürün satın alarak veya perakendecilerde daha düşük fiyatlarla indirim arayarak (bu eylemler hala yaygın olsa bile). Daha ziyade, tüm pazarlarda görüşülen tüketicilerin yarısından fazlası her satın alma için teklif aradıklarını ve görüşülen ABD tüketicilerinin yaklaşık% 49'unun önümüzdeki üç ay içinde alımları geciktirmeyi gerektirdiğini söylüyor. Giyim kategorisinde harcama planları sorulduğunda, görüşülen ABD tüketicilerinin% 47'si satış veya promosyonları beklediklerini söylüyor (Almanya ve İngiltere'deki katılımcıların% 22'si de aynı şeyi beyan ediyor).
Kategoriler arasındaki takas, yani başka bir kategoride bir şey karşılayabilmek için daha düşük kategori ürünlerinin satın alınması giderek daha yaygın hale geliyor. 2025'in ilk yarısında, görüşülen tüketicilerin üçte birinden fazlası, bir kategoride bir takas yaptığını, diğerinde daha fazla harcama yapmayı planladığını beyan ediyor. Daha da şaşırtıcı olanı, görüşülen tüketicilerin% 19'unun küresel olarak yeterlilik dışı bir kategoride masrafları azaltmayı planlaması, ancak daha isteğe bağlı bir kategoride daha fazla harcamayı planlamasıdır.
Fiyatlardaki artıştan endişe duyduklarını beyan eden tüketiciler arasında bile, üçüncüsü hala harcamak istiyor. Bu fenomen tüm bölgelerde, özellikle Brezilya, Çin ve Birleşik Arap Emirliklerinde bulunabilir.
Toptan satış kanalları ve indirimler, tüm yaş gruplarından ve gelir seviyelerinden tüketicileri çekmeye devam ediyor (Örneğin, ABD Nesil Z nesil röportajlarının% 80'i bir önceki ay bir toptancıdan satın alma yaptıklarını söylüyor).
İnsanlar yalnız ve çevrimiçi daha fazla zaman geçiriyor
Pandemi, tüketicilerin zamanlarını ve paralarını nasıl geçirdiğini değiştirdi: Hemen memnuniyet ve konfor için daha fazla yönlendirilmiş ve 5 yıl öncesine göre kendilerine daha yoğunlaşıyor.
2025'te tüketiciler 2019'a kıyasla haftada ortalama üç saatten fazla boş zamana sahip olduklarını bildiriyorlar. Ancak, o zamanın neredeyse% 90'ını bireysel faaliyetlere ayırıyorlar. Büyük artışlar, yalnızlık, alışveriş, fiziksel aktiviteler ve sosyal medyada hobilere veya rahatlamaya adanmış zamanla ilgilidir. Buna karşılık, varlıktaki arkadaşlar, aile ve kültürel aktivitelerle (sinemaya, konserlere ve tiyatroya gitmek gibi) geçirilen zaman yüzdesi değişmeden kaldı ve bu nedenle toplam boş zamana kıyasla yüzde olarak azaldı.
Bu, tüketicilerin kasıtlı olarak tek başına harcanan zamanı en üst düzeye çıkarmaya çalıştıkları anlamına gelmez. Birçok yönden, iş uzaktan veE-Ticaretin Hızlanması Hafta boyunca daha fazla boş zaman yarattılar ve evden iletişimde kalmayı kolaylaştırdılar. Tabii ki, farklı pazarlar arasında farklılıklar var: Çinli tüketiciler, arkadaşlarınızla veya ailenizle daha fazla boş zaman geçirdiklerini ve kişisel iyileştirme ve zevk için alışverişe adanmış daha fazla zaman harcadıklarını beyan ediyorlar.
Tüketiciler ayrıca gıdaların e-ticaret ve teslimat hizmetlerini kullanırlar. Artan kolaylık talebi, sadece perakende sektörünü yeniden tanımlamakla kalmayıp aynı zamanda yiyeceklerin ikramını ve teslimatını da teşvik eden, eve teslimat odaklı bir zihniyet sağlamıştır. Catering hizmetleri için küresel harcamalarda gıda tesliminin payı 2019'da% 9'dan 2024'te% 21'e yükseldi.
McKinsey'e göre, tüketicilerin rahatsızlıklara karşı toleransı azalmaya devam ederken Hizmet ve hız kalitesine yönelik beklentiler artacak. Buna ek olarak, tüketiciler düşük maliyet, güvenilirlik ve beklentilerine geri dönme olasılığı ekleyecektir.
Dijital kanallar kullanıcıları fethediyor, ancak güvenlerini değil
Tüketiciler, satın alma kararları verme konusunda sosyal medyanın en az güvenilir kaynak olduğunu beyan etseler de, Sosyal ve dijital kanallar, biraz olsa bile tüketici satın alma kararlarını ve markaların algısını etkiler.
Arama motorları ve sosyal, akış ve oyun platformları da dahil olmak üzere kamu toplayıcılarının gücü ve etkisi, tüketicinin dikkatinin ve parçalanmasındaki artışla genişlemiştir. Markalar ve perakendeciler bu platformlarda tüketicileri takip etti. Bununla birlikte, bir marka kampanyasının dijital platformlarda programlanması tüketicileri etkilemek için yeterli değildir.
Avrupa ve Amerika Birleşik Devletleri'ndeki tüketiciler, sosyal medyanın markalar ve ürünler hakkında tavsiye söz konusu olduğunda onları daha az etkileyen kaynak olduğunu bildirirken, aile ve arkadaşlar onları en çok etkileyenlerdir.. Çin'de bile tüketiciler, ailenin ve arkadaşlarının en büyük etki kaynağı olduğunu söylüyorlar, ancak diğer birkaç kaynaktan (sosyal medya ve çevrimiçi incelemeler gibi) etkili olarak belirtiyorlar. Tabii ki kategoriye bağlı olarak gölgeler var. Seyahat kategorisinde, örneğin, ABD görüşmecilerinin% 38'i etkileyicileri en güvenilir üç kaynakları arasında sınıflandırıyor – atıştırmalık satın alınması söz konusu olduğunda% 13'e düşüyor.
Z nesli büyür ve harcar
Üyeleri Nesil Z (1996-2010 yılları arasında doğdu) Sadece en büyük nesli değil, aynı zamanda tarihin en zengin neslini de oluşturacaklar. Amerika Birleşik Devletleri'ndeki 25 yıllık nesil Z'nin ortalama tüketicisi, aile geliri vardır. 40.000 dolarAynı yaştaki bebek patlamalarının ortalamasından% 50 daha yüksek. Aynı yaştan önceki nesillere kıyasla çift ritimde büyüyen Z üretimi, 2029 yılına kadar küresel düzeyde bebek patlamalarının üstesinden gelmeye mahkumdur. 2035 yılına gelindiğinde, Z üretimi küresel ekonomiye 8,9 trilyon dolar ek ekleyecek.
Tüm pazarlarda, Z neslinin üyeleri, çocukların evliliği ve doğumu gibi yaşamın temel aşamalarına dayanarak kendilerini tanımlamak için önceki nesillerden daha az eğimlidir. Bunun yerine, profesyonel başarı ve servet yaratma gibi finansal güvenlik açısından elde edilen sonuçlar temelinde kendilerini tanımlama olasılıkları daha yüksektir (önceki nesillerin üyelerinden sırasıyla% 73 ve% 36 daha fazla).
Küresel olarak, Z neslinin tüketicileri sosyal konulardaki diğer nesillerden daha iyimserdir, ancak enflasyonu dengeleme ve fiyatlardaki azalma konusunda daha az iyimserdir. Almanya, Birleşik Krallık ve Amerika Birleşik Devletleri'ndeki Z Nesil'in görüşmecilerinin yaklaşık% 40'ı finansal gelecekleri hakkında endişeli olduğunu beyan etti (eski nesillerin üyelerinin% 31'ine kıyasla). Ancak bu endişe evrensel değildir. Çin'de, Z neslinin görüşmecilerinin sadece% 11'i finansal gelecekleri hakkında endişelendiklerini söylüyorlar (bu, tasarrufların Çin'de diğer ülkelerden daha yaygın bir alışkanlık olması olabilir).
Amerika Birleşik Devletleri'nde görüşülen Z neslinin tüketicilerinin yarısı (Almanya ve Birleşik Krallık'ta% 35, ancak Çin'de sadece% 8), yaşam tarzlarını bir aydan fazla desteklemek için yeterli tasarruflara sahip olmadığını, ancak yine de alışverişe öncelik vermeye devam ettiğini söylüyor. Z neslinin görüşmecilerinin dörtte birinden fazlası, Çin'deki Z Generation üyeleri (%40), Hindistan (%38), Birleşik Arap Emirlikleri (%36) ve Avustralya (%35) arasında özellikle yaygın bir davranış olan satın alımlar yapmak için acil satın alma ve ertelenmiş ödeme hizmetlerini kullandığını beyan eder.
Daha küçük bir finansal marjı olmasına rağmen, Z neslinin üyeleri, harcama ve borç ve borç (%34) ve güzellik (%29) için sınırsız harcama eğilimindedir..
Ayrıca konfor için ek ücret ödüyorlar. Kilit pazarlarda, Z nesil üyelerinin daha yüksek bir yüzdesi, diğer nesil üyelerine kıyasla gıda dağıtım hizmetleri ve gıda kullanmayı beyan eder. Perspektif olarak, Z neslinin tüketicileri, tüketicilerin daha geniş beklentilerine ton verecektir.
Tüketiciler yeri küresel için tercih et
Küresel olarak, tüketicilerin% 47'si yerel şirketleri satın alma kararları için önemli olarak tanımlıyor. Özellikle Kanada ve Amerika Birleşik Devletleri'nde, yerel markaların tercihi 2025'in ilk çeyreğine (son zamanlarda +4 ve + 8 puan) kıyasla önemli ölçüde artmıştır.
İtalya, Fransa, Almanya, İspanya ve Birleşik Krallık tarafından temsil edilen bölgede, yerel markalar için tüketiciler tarafından ifade edilen tercih (%52) 2025'in ikinci ve ilk çeyreği arasında değişimler kaydetmedi.
Tüm pazarlardan tüketicilerin neden yerel markaları tercih ettiği sorulduğunda,% 36'sı istediklerini söyledi Ulusal Şirketleri Destekleyin. %20 için, yerel markalar ihtiyaçlarını daha iyi karşılar. Sadece% 13'ü ulusal markaların daha uygun olduğunu söylüyor.
Amerika Birleşik Devletleri dışındaki bazı tüketiciler de Amerikan markalarına karşı dikkatli hale geliyor. Avrupa'da, görüşmecilerin% 42'si Mayıs 2025'te yılın başlarına kıyasla Amerikan markalarının en kötü veya biraz daha kötü algılarına sahip olduklarını bildirmektedir.
Tüketiciler yeni yollar buluyor
'Fiyatlarda artış Soruşturmaya tabi 18 pazardaki tüketiciler arasında endişenin ana nedeni olmaya devam etmektedir. Sorun, iklim değişikliği, uluslararası çatışmalar ve işsizlik veya işin güvenliği gibi diğer ana endişe nedenlerini çok aşıyor.
İtalya bölgesinde, İspanya, Fransa Almanya ve İngiltere'de tüketicilerin% 45'i fiyat artışı endişelerini dile getiriyor; Bunlardan% 15'i önümüzdeki 3 ay içinde lezzet/hediye vermeyi planladıklarını söylüyor.
Küresel düzeyde, görüşülen tüketicilerin% 79'u giderleri azaltır, ancak daha az ürün satın alarak veya perakendecilerde daha düşük fiyatlarla indirim arayarak (bu eylemler hala yaygın olsa bile). Daha ziyade, tüm pazarlarda görüşülen tüketicilerin yarısından fazlası her satın alma için teklif aradıklarını ve görüşülen ABD tüketicilerinin yaklaşık% 49'unun önümüzdeki üç ay içinde alımları geciktirmeyi gerektirdiğini söylüyor. Giyim kategorisinde harcama planları sorulduğunda, görüşülen ABD tüketicilerinin% 47'si satış veya promosyonları beklediklerini söylüyor (Almanya ve İngiltere'deki katılımcıların% 22'si de aynı şeyi beyan ediyor).
Kategoriler arasındaki takas, yani başka bir kategoride bir şey karşılayabilmek için daha düşük kategori ürünlerinin satın alınması giderek daha yaygın hale geliyor. 2025'in ilk yarısında, görüşülen tüketicilerin üçte birinden fazlası, bir kategoride bir takas yaptığını, diğerinde daha fazla harcama yapmayı planladığını beyan ediyor. Daha da şaşırtıcı olanı, görüşülen tüketicilerin% 19'unun küresel olarak yeterlilik dışı bir kategoride masrafları azaltmayı planlaması, ancak daha isteğe bağlı bir kategoride daha fazla harcamayı planlamasıdır.
Fiyatlardaki artıştan endişe duyduklarını beyan eden tüketiciler arasında bile, üçüncüsü hala harcamak istiyor. Bu fenomen tüm bölgelerde, özellikle Brezilya, Çin ve Birleşik Arap Emirliklerinde bulunabilir.
Toptan satış kanalları ve indirimler, tüm yaş gruplarından ve gelir seviyelerinden tüketicileri çekmeye devam ediyor (Örneğin, ABD Nesil Z nesil röportajlarının% 80'i bir önceki ay bir toptancıdan satın alma yaptıklarını söylüyor).